Demersuri pentru înfiinţarea unui nou serviciu în Primăria Botoşani

0

În cadrul Primăriei Botoşani va fi înfiinţat Serviciul de administrare pieţe şi cimitire. Asta după ce, în şedinţa din 31 ianuarie 2020, Consiliul Municipal a luat act de intenţia Urban Serv de a renunţa la administrarea pieţelor şi cimitirelor (deşi acest contract expira în toamnă – n.r.).

Primarul Cătălin Flutur a declarat astăzi că a fost demarată procedura vizând înfiinţarea acestui nou serviciu în cadrul instituţiei pe care o conduce. „Singurul nostru blocaj pleacă de la numărul de personal aprobat prin lege pe care trebuie să-l aibă primăria, împreună cu instituţiile din subordine. Dacă înfiinţez acest nou serviciu, nu am posturi suficiente şi depăşesc numărul maxim de posturi pe care le putem avem, respectiv 760. Am făcut demersuri şi am întrebat mai multe instituţii deoarece la Botoşani situaţia este total diferită. Avem peste 200 de angajaţi, din numărul total aprobat, care sunt la instituţiile de cultură, cele două teatre şi filarmonica”, a explicat edilul.

Din cele 760 de posturi la nivel de primărie şi structuri finanţate de la bugetul local, sunt vacante 36. La Urban Serv sunt însă 72 de angajaţi care se ocupă de pieţe şi cimitire şi care, teoretic, ar urma să fie preluaţi de municipalitate. În condiţiile în care măturătorii şi femeile de serviciu vor rămâne la Urban Serv, ar fi de preluat 52 de angajaţi ai Urban Serv. „Noi avem 36 de posturi vacante, dar sunt pentru specialişti, ingineri, pentru compartimentele unde avem deficit de personal. Dacă folosim posturile vacante pentru acest nou serviciu, ar însemna că cel puţin un an nu mai putem angaja pe nimeni. De aceea, pentru că tot avem o situaţie deosebită, am solicitat să ni se aprobe suplimentarea organigramei cu 30 – 40 de posturi, ca să-i preluăm pe cei de la Urban Serv care se ocupă de pieţe şi cimitire”, a mai precizat edilul.

Chiar dacă municipalitatea va trebui să organizeze concurs pentru ocuparea posturilor în noul serviciu, edilul este convins că aproximativ 80% din posturi vor fi obţinute de angajaţii de la Urban Serv care „se pricep cel mai bine să sape gropi, să administreze cimitirele şi pieţele”.

Edilii ar avea ca variantă scoaterea la licitaţie a serviciilor de administrare pieţe, cimitire, însă procedura ar fi de durată, plecând de la întocmirea caietelor de sarcini, întocmirea unor noi regulamente etc.

+5 -4
se încarcă...