Șofer obligat să facă anchetă în locul poliției

♦ Un botoșănean a cărui mașină a fost izbită de un șofer neatent a trebuit să-și facă reparațiile pe cont propriu și să afle el principalele date despre cel vinovat

0
masina fugarului fotografiata de soferul pagubit
masina fugarului fotografiata de soferul pagubit

La aproape cinci luni de la producerea unui accident rutier soldat cu pagube materiale în urma căruia botoșăneanul s-a ales cu mașina distrusă, polițiștii nu pot spune cine este șoferul vinovat. Asta deși Răzvan C. a pus la dispoziția agenților rutieri imagini cu mașina implicată în accident și a aflat inclusiv firma la care era asigurată mașina cu pricina. Cu toate acestea, el a trebuit să-și repare autoturismul pe banii proprii, iar după atâta timp polițiștii ridică din umeri. Dacă situația nu va fi reglementată până pe 24 iunie, șoferul vinovat ar putea scăpa basma curată întrucât după șase luni de la comiterea faptei el nu mai poate fi sancționat contravențional.

Eveniment anunțat la poliție

Accidentul cu pricina a avut loc pe 24 decembrie 2019, pe strada Ion Pillat din municipiul Botoșani, când Răzvan C. se îndrepta cu mașina dinspre fostul cinematograf „Luceafărul” spre sensul giratoriu de la Pod de Piatră, iar mai jos de biserica Sfântul Gheorghe din lateral a apărut un alt autoturism, care nu i-a acordat prioritate și s-a izbit în mașina lui. Impactul s-a soldat cu mai multe avarii, ambele portiere fiind distruse. Șoferul vinovat părea să fi admis că a greșit, dar, întrucât autoturismele implicate în accident blocau traficul, au convenit să meargă să discute câțiva metri mai încolo. „Mi-a și fluturat o asigurare. Am crezut că se va merge pe înțelegere amiabilă și am plecat după el. După ce a făcut sensul giratoriu, a urcat iar pe strada Ion Pillat, a făcut dreapta pe o străduță după blocurile ANL și a dispărut cu mașina pe alei, undeva în zona bisericii armenești”, a povestit Răzvan C.

Botoșăneanul a încercat să-i dea de urmă, după care a mers la Biroul Rutier și a anunțat evenimentul rutier. Cum nu au fost răniți, problema putea fi rezolvată prin intermediul firmei de asigurări, mai ales că autoturismul condus de șoferul vinovat figura ca asigurat RCA. Fugarul avea la dispoziție 24 de ore să meargă și el la Biroul Rutier pentru a recunoaște fapta, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Cum a oferit și fotografie cu mașina fugarului, Răzvan C.nu s-a gândit nicio clipă că fugarul nu va fi identificat. Doar că timpul a trecut, iar cercetările nu au evoluat deloc. Abia pe 5 februarie a.c.a primit o comunicare de la Poliția Rutieră cum că „cele sesizate se confirmă”.

Autoturism reparat pe banii păgubitului

„Am mers la poliție să văd ce se întâmplă. Prima dată, ofițerul care trebuia să soluționeze cazul era în concediu, iar a doua oară revenise din concediu. Așa că am făcut eu cercetări, iar după încă o lună am aflat că mașina era asigurată la Euroins”, a adăugat Răzvan C. Prin urmare, botoșăneanul a mers la poliție și a oferit și aceste informații. Ba mai mult, le-a dus polițiștilor și o adresă de la Euroins prin care se solicita deschiderea dosarului de daună. Cu toate acestea, situația nu s-a schimbat. Cum avea nevoie de mașină, botoșăneanul a trebuit să-și repare autoturismul pe banii lui. 2.500 de lei l-au costat, doar că, fiind șofer pe rute externe, a fost nevoit să plece la muncă, părăsind țara. Nu înainte de a trimite o nouă solicitare la poliție pentru a se interesa de stadiul cercetărilor, cerere trimisă de data aceasta on-line întrucât apăruse epidemia de coronavirus, iar activitatea cu publicul a fost sistată. Însă nu a primit niciun răspuns.

„Cred că legea asigurărilor trebuie schimbată”

Sătul și dezamăgit de drumurile pe care le-a făcut fără folos la Poliție, Răzvan C.și-a pierdut încrederea în instituțiile statului, dar și în oamenii care ar fi trebuit să soluționeze cazul lui. Mai mult, el crede că oamenii corecți nu au nicio șansă să răzbată în fața celor care dau șpagă, iar legea se aplică arbitrar, în funcție de interesele celor care îmbracă uniforma statului. „De ce au nevoie de pensii speciale, când nu pot identifica un proprietar? Și cred că Legea asigurărilor trebuie schimbată. Atât timp cât autoturismul este asigurat, nu este treaba mea să aștept rezultatul poliției. În concluzie, ca cetățean de bună credință, rămân cu mașina avariată, reparată din banii mei, autorul accidentului este bine mersi, iar ofițerul de la Rutieră așteaptă pensia specială”, a completat Răzvan C., care spune că având în vedere toate demersurile pe care le-a făcut, are toate motivele să creadă că șoferul vinovat este protejat de cineva.

A fost nevoie de efectuarea mai multor cercetări

Contactați de reporterii „Monitorul”, reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) au susținut că este vorba de un caz atipic întrucât autoturismul implicat în accident a fost vândut de mai multe ori, fără perfectarea documentelor. „A fost contactat ultimul proprietar care figura în documente și a fost nevoie de efectuarea mai multor cercetări pentru identificarea celui care se afla la volan în momentul producerii accidentului”, a spus Delia Nenișcu, purtător de cuvânt în cadrul IPJ Botoșani. Curios lucru pentru că, dacă mașina ar fi fost vândută de mai multe ori fără perfectarea documentelor, polițiștii aveau posibilitatea să suspende temporar înmatricularea vehiculului, până la reglementarea situației, ori reprezentanții IPJ nu au comunicat că s-ar fi întâmplat acest lucru.

Totuși, dacă șoferul implicat în accident va fi identificat, el riscă să se aleagă cu o amendă și cu dreptul de a conduce suspendat. Asta în cea mai bună variantă, dacă nu se dovedește cumva că a fost vorba și de comiterea vreunei infracțiuni.

+14 -3
se încarcă...