Activitatea Eltrans a devenit un subiect important al campaniei electorale

0

Activitatea societăţii Eltrans continuă să reprezinte unul dintre subiectele principale ale acestei perioade. Într-o postare pe Facebook, Cosmin Andrei, viceprimar al municipiului, a adus iarăşi în atenţie faptul că Eltrans are autobuze noi, dar care nu au fost încă scoase pe trasee.

Poate vă întrebați ce se mai întâmplă cu autobuzele care au sosit de două luni de zile. Sunt în continuare parcate pe terenul închiriat de la gară în timp ce pe străzile municipiului Botoșani avem tramvaiele care deraiază foarte des. Pentru aceste autobuze plătim în continuare facturi de 32.000 euro și domnul primar rămâne singurul botoșănean care a circulat cu aceste autobuze. Haideți împreună să-l determinăm să le scoată pe stradă și să oprească tramvaiele pentru a preîntâmpina accidentele care se pot produce în fiecare zi”, a arătat Cosmin Andrei.

Viceprimarul insistă cu tema plăţilor pentru autobuze, deşi s-a anunţat că Eltrans va plăti prima rată în cadrul leasingului operaţional pentru autobuze, în luna septembrie a acestui an.

De cealaltă parte, primarul Cătălin Flutur, a explicat că municipalitatea botoşăneană nu ar fi avut niciodată banii necesari pentru a reabilita infrastructura de transport cu tramvaiul.

N-am fi avut niciodată 40.000.000 de euro la dispoziție, nici măcar dacă ne-am fi împrumutat de undeva, fapt neacceptat niciodată de acest Consiliu Local majoritar PSD. Dacă nu era varianta fondurilor europene, nu puteam să schimbăm transportul public din municipiul Botoșani”, a precizat Cătălin Flutur.

Potrivit acestuia, autobuzele nu au fost scoase pe traseu din cauza blocajului instituit de social democraţi în activitatea Consiliului de Administraţie de la Eltrans.

Dacă nu era blocajul din Consiliul Local de acum trei luni, în momentul de față acele autobuze care sunt luate pentru a se asigura transportul pe perioada tampon până rezolvăm calea de rulare și până ne vin tramvaiele noi, erau în funcțiune acum. Măsurile trebuiau să le ia membrii Adunării Generale a Acţionarilor și Consiliul de Administrație care au fost efectiv blocați. Ne-am blocat pentru că s-a dorit să fim blocați. Noi nu aveam la Eltrans 10 – 12 șoferi care să ne conducă autobuzele, erau doar vatmani. Nu puteam să schimbăm organigrama și să apelăm la cei din mediul extern, dacă nu aveam Consiliu de Administraţie”, a completat Cătălin Flutur.

Mandatul vechiului Consiliu de Administraţie al Eltrans s-a încheiat pe 29 martie. Noul CA a fost votat pe 30 aprilie, însă Adunarea Generală a Acţionarilor, din care făceau parte consilierii social democraţi Călin Bosovici şi Andreea Buiuc, nu s-a întrunit pentru a-l valida. Situaţia a fost deblocată pe 11 iunie, când a fost supus dezbaterii Consiliului Municipal proiectul vizând înlocuirea celor doi social democraţi din AGA de la Eltrans şi numirea consilierului liberal Marius Oroşanu. De atunci au fost parcurşi paşii legali vizând, printre altele, modificarea organigramei şi statului de funcţii la Eltrans, cu includerea unor posturi de şoferi.

Cât priveşte suma plătită pentru locul unde sunt parcate autobuzele, edilul a arătat că aceasta este modică.

Le parcăm probabil în cel mai bun loc care există în momentul actual în Botoșani, și anume în zona gării. Nu am făcut nicio afacere cu nimeni, am făcut o afacere extraordinară cu statul român. Una era să închiriezi un spațiu privat și să parcăm acele autobuze și alta e să închiriezi de la Compania Națională de Căi Ferate și la un preț modic”, a adăugat Cătălin Flutur.

Edilul a dat asigurări că autobuzele fi scoase pe trasee pe 1 august.

Deja ai votat!
se încarcă...