Concurs pentru ocuparea a zeci de posturi, blocat de starea de alertă

0

Municipalitatea botoşăneană bate pasul pe loc în privinţa organizării concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul Serviciului Public de Administrare Pieţe, Obor şi Cimitire. Acest serviciu a fost înfiinţat prin votul consilierilor locali, însă, potrivit reglementărilor legale în vigoare, pe durata stării de alertă, în instituțiile și autoritățile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcțiilor vacante și temporar vacante.

Nu putem să avansăm o dată când vom începe să organizăm concursuri. Dacă starea de alertă se încheie, ar însemna ca până la alegerile locale să reuşim să ocupăm câteva posturi”, a declarat un oficial din Primăria Botoşani.

Potrivit acestuia, toate posturile vor fi ocupate prin concurs deoarece nu există temei legal pentru ca primăria să preia prin transfer personalul de la Urban Serv care la această dată lucrează în pieţe şi cimitire.

Până când noul serviciu îşi va începe activitatea, pieţele, oborul şi cimitirele rămân în administrarea societăţii Urban Serv. „Urban Serv nu a pierdut pieţele şi cimitirele. Există un contract care expiră în luna octombrie a anului în curs, contract care nu mai poate fi prelungit din punct de vedere legislativ. Şi asta pentru că salubrizarea este o activitate coordonată prin legea serviciilor comunitare de utilităţi publice, iar activitatea din pieţe şi cimitire este organizată în baza ordonanţei vizând administrarea domeniului public. Cu alte cuvinte, potrivit legii, Urban Serv nu se poate ocupa şi de salubrizare şi de pieţe şi cimitire”, a explicat Bogdan Buhăianu, directorul general al Urban Serv.

Oficialul a adăugat că, în prezent, în pieţe şi cimitire lucrează 65 de angajaţi ai Urban Serv. Pentru 10 – 15 dintre ei vor fi găsite soluţii pentru a fi reparţizaţi pe alte posturi de producţie, iar ceilalţi vor participa la concursul organizat de primărie.

Vot dat în CL pentru înfiinţarea noului serviciu

Consilierii municipali botoşăneni au votat pe 14 mai proiectul vizând înfiinţarea Serviciului Public de Administrare Pieţe, Obor şi Cimitire. Serviciul public de pentru administrarea pieţelor, oborului şi cimitirelor include 53 de posturi, dintre care două de conducere şi 51 de execuţie, repartizate după cum urmează: compartiment juridic, achiziţii, secretariat (trei posturi), compartiment contabilitate (două posturi), compartiment resurse umane (un post), birou administrare pieţe, obor, cimitire (46 de posturi, dintre care 32 la pieţe şi 14 la cimitire).

+5 -1
se încarcă...