spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăLocal BTModern Calor are de recuperat de la clienţii casnici peste cinci milioane...

Modern Calor are de recuperat de la clienţii casnici peste cinci milioane de lei

La zece ani de la înfiinţare, societatea Modern Calor nu se poate lăuda cu un ritm bun al încasării contravalorii facturilor emise pentru clienţii casnici. Datele centralizate la 30 iunie 2020 şi postate pe site-ul operatorului arată că societatea are de recuperat de la clienţii casnici 5.192.056 de lei. În ultimii ani, sumele de recuperat s-au situat cam tot la acelaşi nivel, respectiv 5.318.237 de lei (la 30 iunie 2019), 5.466.192 de lei (la 30 iunie 2018), 5.199.932 de lei (la 30 iunie 2017).

Preţul de facturare la populaţie este de 180 de lei pe gigacalorie, diferenţa de până la 392,60 de lei (reprezentând preţul local pentru activitatea de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei), respectiv 212,60 de lei fiind acoperită de la bugetul local. Modern Calor a primit de la bugetul local, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2020, în contul subvenţiei, 4.813.784 de lei.

Pentru recuperarea sumelor datorate de botoşăneni, Modern Calor a apelat la toate măsurile legale, respectiv somaţie, mediere directă, executare silită. În perioada 1 ianuarie 30 iunie 2020, măsurile au vizat 693 de debitori, care datorau în total 634.489 de lei. Suma recuperată de la aceştia a fost de  numai 91.943 de lei.

Tot la 30 iunie, societatea de termoficare avea datorii de 1.270.289 de lei, din care: la furnizori – 491.880 de lei, la bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale – 427.166 de lei, la bugetul local – 38.767 de lei, la alţi creditori – 312.476 de lei.

Modern Calor are contractat un credit bancar de 4.500.000 de lei, neutilizat la 30 iunie 2020.

Modern Calor mai are 10.530 de clienţi casnici

Pentru a eficientiza activitatea societăţii de termoficare, în anul 2008 consilierii municipali au aprobat zonele unitare de termoficare, în care au fost incluse 70 dintre cele 100 de asociaţii din municipiu. Practic, de la începutul anului 2009, au fost interzise debranşările în cazul apartamentelor aflate în zonele unitare.

În ciuda regulilor stabilite de deliberativul local, numărul clienţilor casnici ai Modern Calor a scăzut continuu. Dacă în urmă cu zece ani, la sistemul centralizat de termoficare erau racordate 13.600 de apartamente, în acest an numărul acestora a ajuns la 10.530. Sistemul centralizat de termoficare a fost reabilitat în baza unei finanţări europene de 45,2 de milioane de euro, lucrările fiind executate între anii 2011 – 2015, însă aceste investiţii nu i-au convins pe botoşănenii care şi-au cumpărat centrale de apartament să redevină clienţi ai Modern Calor.

Pentru operator, scăderea numărului clienţilor casnici nu reprezintă o problemă din cauză că a câştigat clienţi în rândul instituţiilor publice şi agenţilor economici. Inclusiv Parcul Regional de Agrement Turistic şi Sportiv Cornişa se numără printre clienţii societăţii de termoficare.

Deja ai votat!
Botoșani
câțiva nori
8 ° C
11.6 °
7.8 °
91 %
0.6kmh
14 %
joi
18 °
vin
11 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

E bine să conduci verde cu mașina electrică, dar nu strică să fii și prevăzător.

EDITORIAL

Nu am idee câtă lume cunoaște pilda cu broscuța surdă și, de aceea, pentru a fi sigur că voi fi înțeles așa cum trebuie...

EPIGRAMA ZILEI

Foaie verde și-o sipică, Badea are ... leafa mică Dar spune la orișicare Că eu am ... poșeta mare! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...