vineri, aprilie 19, 2024
AcasăLocal BTJudeț blocat în trei kilometri de drum

Județ blocat în trei kilometri de drum

♦ Licitația pentru asfaltarea porțiunii pietruite din drumul mai scurt către Iași a picat din nou ♦ Situația vine în condițiile în care șefii CJ se lăudau că problema a fost deblocată și că în scurt timp se va intra în șantier

Modernizarea celor 2,77 de kilometri de drum de pe ruta Prăjeni – Plugari (DJ 282B) pare imposibilă. Asta din cauza problemelor apărute în licitația organizată de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP) în vederea desemnării constructorului. În luna noiembrie, oficialii Consiliului Județean anunțau cu mare pompă că lucrarea a fost adjudecată de o asociere de firme condusă de Cornell’s Floor SRL și din care mai face parte societatea Test Prima SRL Suceava.

Licitația fusese câștigată cu o valoare de 6.862.755,52 de lei, fără TVA, suma fiind cu peste 1,7 milioane de lei mai mică decât valoare estimată a lucrării. Semnarea contractului era preconizată a avea loc la începutul lunii decembrie 2020, doar că pe 3 decembrie societatea Vulturi SRL, lider al asocierii cu Autotehnorom SRL, care ofertase și ea în cadrul licitației, a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) solicitând anularea procedurii și reluarea licitației de la etapa analizării documentelor doveditoare privind îndeplinirea criteriilor de calificare. Decizia a venit pe 17 decembrie, când CNSC a admis contestația și a dispus reluarea procedurilor. Prin urmare, mult așteptata asfaltare a fost amânată din nou.

Cerc vicios

Modernizarea acelui tronson pare să fi intrat într-un cerc vicios fără ieșire. Inițial, la licitația precedentă organizată în septembrie 2020, câștigătoare a fost desemnată asocierea Vulturi Autotehnorom, dar ulterior Cornell’s Floor a depus o contestație, care a fost admisă, iar licitația a fost reluată. Acum, rolurile s-au inversat, semn că o parte dintre pocedura urmată DJDP a avut vicii de fiecare dată și a fost declarată neconformă.

Valoarea proiectului este de 8,566 milioane de lei (n.r. – 1,7 milioane de euro), fără TVA, şi presupune modernizarea celor 2,77 de kilometri, turnarea de asfalt, efectuarea de rigole şi podeţele de rigoare. Termenul de execuţie al lucrărilor este de un an de la finalizarea procedurii de achiziţii, însă este greu de spus când va începe efectiv modernizarea tronsonului.

Telenovelă începută în 2010

Despre asfaltarea DJ 282B s-ar putea scrie o carte întreagă. Telenovela a început în 2010, când, la presiunea oamenilor, CJ a decis să modernizeze drumul care scurtează distanţa până la Iaşi cu 15 kilometri. Lucrarea a fost încredinţată în 2013 către societatea Bitunova SA, care a promis că va reabilita drumul printr-o tehnică revoluţionară. Tehnica presupunea reciclarea asfaltului existent printr-un adaos de bitum şi turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. Lucrările au fost sistate după ce Curtea de Conturi a descoperit mai multe nereguli legate de numărul de ore pontat în dreptul constructorilor.

Proces întins ani de zile

Atunci, Curtea de Conturi a dispus DJDP să îndrepte situaţia. Astfel, au fost oprite de la plată o serie de facturi şi nici nu au fost recepţionate lucrările efectuate de Bitunova. A urmat un proces care a durat ani de zile și la sfârșitul căruia, în vara lui 2020, Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP) și Consiliului Județean (CJ) au fost obligate de instanță să plătească 6.826.537,94 lei plus penalități pentru drumul care a rămas plin de gropi. În timpul procesului, CJ a dispus aplicarea unui alt strat de asfalt, doar că atunci s-a constatat că cei 2,77 kilometri de drum de la Prăjeni spre limita cu județul Iași nu puteau fi asfaltaţi pe întreţinere, întrucât figurau în acte ca fiind de piatră. Prin urmare, era nevoie de o modernizare și lucrări de investiţii.

Abia anul trecut a fost aprobat proiectul tehnic în CJ, iar tronsonul de drum a fost scos la licitaţie, însă atribuirea contractului de execuție a lucrărilor s-a împotmolit din cauza nerespectării unor proceduri, care au generat aceste contestații în lanț. Prin urmare, dacă DJDP va reuși să remedieze aspectele sesizate de CNSC, iar lucrările de execuție vor fi adjudecate după reluarea licitației, cei 2,77 kilometri de drum județean ar putea fi finalizați cel mai devreme la sfârșitul acestui an.

 

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
Botoșani
cer acoperit de nori
5.5 ° C
5.6 °
3.8 °
86 %
2.7kmh
100 %
vin
11 °
sâm
15 °
Dum
9 °
lun
12 °
mar
11 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Senatorul Trufin arată pe unde se poate ieși cel mai rapid din județ. Nu acum, în viitor, evident.

EDITORIAL

Ca la fiecare patru ani, înainte de începerea cursei electorale, stâlpii electrici ai județelor, în special cei din orașe, s-au umplut cu postere cu...

EPIGRAMA ZILEI

Găina bătrână Face ciorba bună, Puica tinerea Face ce vrea ea!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...