Serviciul Public de Administrare Pieţe, Obor şi Cimitire (SPAPOC), înfiinţat prin votul consilierilor municipali botoşăneni, îşi va începe activitatea luna viitoare. Pe 20 ianuarie, consilierii municipali botoşăneni au fost convocaţi în şedinţă extraordinară pentru a vota proiectul vizând aprobarea proceselor verbale de predare – primire a bunurilor ce au făcut obiectul contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de administrare a cimitirelor aflate în proprietatea municipiului Botoşani, respectiv a gestiunii serviciului public de administrare a pieţelor şi oborului şi aprobarea transmiterii acestora în administrarea SPAPOC.
Practic, municipalitatea va prelua aceste obiective de la Urban Serv şi le va transmite în administrarea SPAPOC. Potrivit legii, societatea de salubrizare nu se mai poate ocupa de pieţe şi cimitire pentru că salubrizarea este o activitate coordonată prin legea serviciilor comunitare de utilităţi publice, iar activitatea din pieţe şi cimitire este organizată în baza ordonanţei vizând administrarea domeniului public.
Până la această dată în urma concursurilor organizate, au fost ocupate 22 dintre cele 53 de posturi aprobate pentru SPAPOC de consilierii municipali. Ultimele concursuri au loc în această săptămână şi săptămâna viitoare. Noul serviciu are sediul în Piaţa Centrală, clădirea unde funcţionează Administraţia Pieţelor.