Escrocherie în magazin. Țeapă descoperită după o factură primită în plic

Escrocherie la o firmă de telefonie mobilă din municipiul Botoșani, unde o tânără s-a trezit cu un abonament pe numele ei întocmit în fals. Țeapa a ieșit la iveală în momentul în care botoșăneanca a primit acasă o factură și a verificat mai apoi situația în baza de date a operatorului de telefonie mobilă. Atunci a descoperit cu stupoare că abonamentul fusese încheiat la un magazin din municipiul Botoșani, de o altă persoană.

A solicitat explicații de la operatoarea care a încheiat documentele, a cerut o copie după contractul încheiat în fals, după care a mers la Poliția municipiului Botoșani, unde a depus o plângere penală. „Nu am avut niciodată contract cu acel operator de telefonie mobilă, iar ce m-a surprins a fost faptul că toate datele erau corecte în privința numelui și a adresei de domiciliu. Am cerut explicații și am aflat că respectivul contract a fost încheiat de o altă persoană, în numele meu, persoana respectivă făcând uz de o fotografie din telefonul mobil în care apărea cartea mea de identitate din perioada în care am fost în liceu, dar care a expirat între timp”, a povestit tânăra.

Țeapă cu ajutorul unei angajate 

Persoana care ar fi făcut falsul a beneficiat însă și de complicitatea angajatei de la magazin pentru că, în primul rând, cartea de identitate nu a fost prezenta în original, ci într-o fotografie pe telefonul mobil. În plus, actul din fotografie era expirat, persoana care apărea în cartea de identitate nu semăna nici pe departe cu cea care s-a prezentat în magazin pentru încheierea abonamentului și nu exista nicio împuternicire notarială pentru încheierea unui abonament în lipsa titularului. Cu toate acestea, operatoarea din magazin a acceptat încheierea contractului fără nicio problemă, utilizând datele cu caracter personal ale tinerei, fără ca aceasta să-și fi dat consimțământul pentru așa ceva, în baza contractului fals escroaca beneficiind și de un telefon mobil. „Totul a fost făcut în fals. Nu înțeleg cum gestionara magazinului a acceptat așa ceva pentru că pe contract apare semnătura persoanei care a încheiat abonamentul în fals”, a spus botoșăneanca păgubită. Din acest motiv, pentru toată situația creată, pentru umblătură și toate demersurile care vor urma în vederea anulării abonamentului încheiat în fals, botoșăneanca se va constitui parte civilă și va cere daune morale și materiale atât de la persoana care a pus la cale escrocheria, cât și de la angajata magazinului care a acceptat să încheie contractul cu încălcarea normelor legale.

Polițiștii au deschis o anchetă

Cazul a ajuns în atenția polițiștilor botoșăneni, care au declanșat deja o serie de investigații pentru a identifica persoana care a pus la cale totul, cercetările urmând să se îndrepte și împotriva angajatei de la magazin. „A fost înregistrată plângerea și urmează să se efectueze verificări cu privire la cele sesizate”, a declarat Delia Nenișcu, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Botoșani. În primă fază, dosarul penal a fost deschis sub aspectul comiterii infracțiunii de fals în înscrisuri sub semnătură privată, însă, în funcție de rezultatul investigațiilor, cercetările ar putea fi extinse și pentru comiterea altor infracțiuni, inclusiv înșelăciune. Astfel, potrivit Codului penal, inducerea în eroare a unei persoane prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase, în scopul de a obține pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust și dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani. „Înșelăciunea săvârșită prin folosirea de nume sau calități mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani. Dacă mijlocul fraudulos constituie prin el însuși o infracțiune, se aplică regulile privind concursul de infracțiuni”, se mai arată în Codul Penal.

 

Deja ai votat!