spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăLocal BTModern Calor are de recuperat de la clienţii casnici peste trei milioane...

Modern Calor are de recuperat de la clienţii casnici peste trei milioane de lei

La finele lunii noiembrie, Modern Calor avea de recuperat de la clienţii casnici 3.281.035,96 de lei, sumă care nu include producția lunii noiembrie 2021.

Printre restanţieri se află 200 de botoşăneni care au datorii la Modern Calor de peste 10.000 de lei fiecare. Aceste debite sunt urmărite în instanță și există dosare pe rol la executor. De asemenea, s-au făcut demersuri la OCPI în vederea identificării clienților care au bunuri imobiliare (apartamente intabulate) pentru a putea fi scoase la vânzare și a putea recupera astfel sumele restante.

Demersuri pentru scoaterea la vânzare a zeci de locuințe

54 de clienți figurează cu bunuri și se fac  demersuri în vederea recuperării debitelor prin scoaterea bunurilor la vânzare. 146 de clienți nu figurează cu bunuri înregistrate pe numele lor, aceștia fiind acționați în judecată, cu dosare pe rol la executor.

Drept urmare, cheltuielile cu executarea silită, taxele de înscriere la OCPI și BEJ, penalitățile, pot dubla valoarea totală de plată pentru serviciile furnizate. În plus, instituirea de popriri pe conturi și venituri de către executorul judecătoresc este, în sine, o situație extrem de neplăcută, care poate fi evitată doar prin plata facturilor la timp.

Modern Calor trimite lunar SMS-uri clienților comunicându-le situația financiară, dar și înștiințări de plată, anterior transmiterii facturilor la executor, acestea nepresupunând vreun cost suplimentar pentru client.

Avem pregătite peste 140 de dosare care vor fi trimise spre executor – (cu debite totale de 97.533 de lei). Așteptăm decizia finală din partea Curții Constituționale de abrogare a Legii 196/2020, lege care presupune aplicarea unei taxe de 120 de lei pe factură restantă, ducând astfel la costuri suplimentare foarte mari pentru client.

Îndemnăm clienții Modern Calor să-și achite facturile la timp pentru a evita neplăcerile cauzate de neplata acestora prin trimiterea lor la executor și introducerea de taxe suplimentare pentru recuperarea debitelor restante.

De asemenea, pentru a evita aglomerația din această perioadă, recomandăm clienților plata facturilor on-line, sau prin centrele de încasare PayPoint, dar și prin aplicația un-doi Centru de plăți”, a transmis conducerea Modern Calor.

Valorile medii ale facturilor pe luna noiembrie 

Conducerea Modern Calor a prezentat şi situaţia privind valorile medii ale facturilor pe luna noiembrie 2021. Astfel, acestea se prezintă după cum urmează: garsonieră – 108 lei, apartament cu două camere – 180 lei, apartament cu trei camere – 216 lei, apartament cu patru camere – 324 de lei. Clienţii casnici ai Modern Calor plătesc 200 de lei pe gigacalorie.

În noiembrie 2021, cantitatea de energie termică înregistrată la contoarele de branşament este cu 10% mai mare faţă de luna noiembrie a anului trecut. Î schimb, valoarea medie a facturilor din noiembrie 2021 este comparabilă cu cea din noiembrie 2020, anul trecut clienţii casnici plătind 180 de lei pe gigacalorie”, a declarat Bogdan Varasciuc, directorul Modern Calor.

Potrivit oficialului, operatorul nu a primit reclamaţii de la clienţii casnici vizând sumele de plată aferente lunii noiembrie, cu atât mai mult cu cât, „facturile de energie termică au fost mai mici față de cele primite de botoşănenii care au centrale de apartament„.

Majorarea plafoanelor pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței a determinat mai mulți botoşăneni să-și depună dosarele în vederea obținerii acestuia. În luna noiembrie 1445 de clienți au beneficiat de ajutor pentru încălzirea locuinței, în condiţiile în care, în noiembrie 2020, au primit acest ajutor doar 750 de clienţi ai Modern Calor.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
12.7 ° C
12.8 °
11.6 °
93 %
1.7kmh
56 %
joi
17 °
vin
13 °
sâm
18 °
Dum
19 °
lun
19 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...