Măsuri pentru reducerea numărului elevilor corigenţi

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean a luat măsuri pentru reducerea numărului elevilor cu situaţia şcolară neîncheiată şi a celor corigenţi. Aceste măsuri pleacă de la criza sanitară în care ne aflăm, care afectează în mare măsură şi activitatea didactică.

În prima zi lucrătoare a acestui an, la prima şedinţă cu inspectorii am identificat câteva probleme urgente, cea mai importantă fiind cea referitoare la elevii cu situaţii neîncheiate sau cei cu risc de corigenţă.  Drept urmare, a doua zi, la şedinţa cu directorii, pe lângă calendarul activităţilor specifice sfârşitului de semestru, am făcut un apel la dumnealor pentru centralizarea elevilor cu risc de neîncheiere a situaţiei şcolare sau cu risc de corigenţă pentru primul semestru”, a declarat Ada Macovei, inspector şcolar general.

Performanţa nu înseamnă doar copii geniali

Potrivit oficialului, IŞJ a transmis tuturor cadrelor didactice o scrisoare metodologică amplă, cu trimitere la legislaţia în vigoare vizând încheierea situaţiei şcolare, atrăgând atenţia asupra fenomenului pandemic cu care se confruntă întreaga societate, inclusiv mediul educaţional.

Nu suntem în situaţia de a impune un număr mic de corigenţi, dar am solicitat maximă atenţie şi monitorizarea fiecărui caz de risc, astfel încât să fim siguri cu toţii că am făcut tot ce se poate ca sistemul să fie performant pentru că performanţa nu înseamnă doar copii geniali, extraordinari, talentaţi, performanţi, ci şi învăţământ de masă, respectiv progresul individual al fiecăruia dintre beneficiarii sistemului şi, bineînţeles, promovare”, a precizat Ada Macovei.

Sute de copii sunt în pericol de a avea situaţia şcolară neîncheiată

La o primă estimare, erau aproximativ 4.000 de elevi cu risc de corigenţă. Cu patru zile înainte de finalizarea semestrului, numărul acestora a scăzut.

La acest moment, cu câteva zile înainte de încheierea semestrului, stăm bine, cred. Este o centralizare făcută de colegii mei şi de directorii de şcoli care arată că sunt în jur de 600 de copii cu risc de a avea situaţia şcolară neîncheiată din totalul de aproximativ 40.000 de elevi de gimnaziu, liceu, şcoli profesionale, iar în ceea ce priveşte corigenţele, aici, ca în fiecare an, mai multe situaţii de corigenţă se înregistrează la matematică, unde avem peste o mie de elevi cu acest posibil risc de corigenţă. Limba şi literatura română este undeva la jumătate, adică în jur de 550 de copii, iar limbile străine, ştiinţele exacte până în 200 de elevi, ceea ce ne încadrează într-un procent mulţumitor”, a explicat Ada Macovei.

Inspectorul şcolar general le-a mulţumit tuturor profesorilor pentru că şi-au făcut datoria. Totodată, Ada Macovei a dat asigurări că situaţia din şcoli va fi monitorizată pentru a fi luate măsurile care se impun astfel încât „copiii să se simtă confortabil la şcoală”.

„I-am rugat pe colegi să vadă ce pot să facă în interesul copiilor”

Practic, începând cu 3 ianuarie în sistemul educaţional botoşănean au fost zile hotărâtoare pentru elevi, în principal. „I-am rugat pe colegi să vadă ce pot să facă în interesul copiilor. Am avut două săptămâni în care am făcut tot posibilul să le aducem la cunoştinţă colegilor noştri că trebuie să-i ajutăm pe copii pentru că situaţia este complicată pentru toată lumea”, a mai afirmat Ada Macovei.

Cum era de aşteptat, nu toţi profesorii au primit bine măsurile şi apelurile făcute de conducerea IŞJ. Unii s-au plâns că oficialii din educaţie se amestecă în procesul didactic. „Nu facem nici un fel de presiune, le spunem că învăţământul este unul de masă şi rata de promovare este primul indicator atunci când vorbim de şcoli performante, nu doar excelenţă ci şi promovare. Este clar că elevii vin la şcoală fără noţiuni, nici măcar teoretice, nu mai ales competenţe practice. Ei pentru asta vin la şcoală, ca noi să le dezvoltăm pe cele pe care le au sau să le formăm pe cele pe care nu le au şi să îi ajutăm”, a arătat Ada Macovei.

Elevi cu situaţia neîncheiată la educaţie fizică

Numărul mare al elevilor care riscau să rămână cu situaţia neîncheiată nu reprezintă o noutate. Ada Macovei a reamintit că în urmă cu un an, erau peste peste 600 de elevi cu situaţia neîncheiată la educaţie fizică.  Atunci Gabriel Hârtie, inspector şcolar general, Ada Macovei care era inspector şcolar general adjunct pe curriculum, împreună cu profesorii de sport, au făcut verificări şi au analizat fiecăre caz în parte. „Am reuşit să ajungem la doar o sută de copii cu situaţia neîncheiată. Din cauza pandemiei, unii elevi nu au reuşit să ajungă la medicii de familie şi să obţină acele adeverinţe care să ateste că nu pot să facă sport. Nu mai vrem să trecem prin asta, vrem să fie bine pentru copii”, a concluzionat Ada Macovei.

În urmă cu zece ani, când inspector şcolar general era tot Ada Macovei, verificările făcute de inspectorii şcolari în şcolile din municipiul Botoşani s-au soldat cu rezultate surprinzătoare.

Ada Macovei şi-a arătat atunci surprinderea faţă de corigenţele înregistrate la discipline ca educaţia civică, tehnologică sau religie, la care elevii pot obţine rezultate bune, arătând că aceste corigenţe nu fac decât să-i îndepărteze pe elevi de şcoală.

 

Deja ai votat!