Zeci de şcoli vor să obţină finanţare pentru reducerea abandonului şcolar

Ada Macovei, inspector şcolar general, a anunţat că 58 de unităţi de învăţământ din judeţ au completat Declaraţia de intenţie pentru a participa la schema de granturi finanţată prin Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar.

Pentru participarea la acest program, unitățile de învățământ trebuie să completeze o Declarație de intenție (pe platforma publicată pe site-ul Ministerului Educației www.edu.ro), până pe 17 ianuarie 2022. Toate declarațiile de intenție vor fi evaluate, urmând ca unitățile de învățământ preselectate să fie invitate să depună o propunere de proiect care va include, în mod obligatoriu, și o analiză de nevoi.

Prin acest program sunt acordate granturi în valoare de maxim 200.000 de euro pe școală pentru cel puțin 2.500 de unități de învățământ de stat eligibile, de nivel primar și gimnazial, cu prioritate de intervenție ridicată, identificate prin utilizarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE).

Unitățile beneficiare ale acestor granturi vor fi stabilite prin ordin al ministrului Educației, în această lună. Fiecare grant, care va fi implementat pe o perioadă de 3 ani de la obținerea finanțării, va fi stabilit în funcție de numărul de elevi înscriși și de gradul de marginalizare a localității. Până la finalul lunii martie 2022, primele 750 de unități de învățământ, care depun declarațiile de intenție și proiectul ce va conține inclusiv o analiză de nevoi, vor beneficia deja de finanțare.

Programul are drept scop:

– reducerea abandonului școlar în minim 25% din unitățile de învățământ participante, până în anul 2026;

– îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea numărului elevilor care finalizează învățământul gimnazial;

– creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la examenul de Evaluare Națională și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior (gimnazial) la învățământul secundar superior (liceal sau profesional).

Deja ai votat!