vineri, martie 29, 2024
AcasăLocal BTCseke Attila, despre reabilitarea căii de rulare a tramvaielor - "Trebuie să...

Cseke Attila, despre reabilitarea căii de rulare a tramvaielor – „Trebuie să găsim o soluţie”

Blocajul cu care se confruntă municipalitatea botoşăneană în privinţa proiectului vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul a fost adus la cunoştinţa ministrului Dezvoltării, Cseke Attila. Municipalitatea dispune de o finanţare europeană de 180 de milioane de lei, dar, date fiind scumpirile la materialele de construcţie, partea de cofinanţare locală se ridică la 60 de milioane de lei. Pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării a primit undă verde de la municipalitate să organizeze licitaţie pentru achiziţionarea de nouă tramvaie noi. În condiţiile în care proiectul pentru reabilitarea infrastructurii de transport nu va mai fi implementat, cel mai probabil, tramvaiele noi vor fi repartizate altor primării din ţară.

Am discutat despre acest subiect şi trebuie să găsim o soluție tehnică pentru că pe fonduri europene sunt câteva proceduri care diferă față de accesarea fondurilor naționale. Și aceste chestiuni tehnice, am convenit cu domnul primar al municipiului Botoșani, că le facem în cea mai scurtă perioadă posibilă, inclusiv dacă trebuie la București, săptămâna viitoare pentru a găsi aceste soluții. Înțeleg situația în care este municipiul Botoșani, credeți-mă că înțeleg această situație, trebuie să-i găsim o soluție care, și din punct de vedere tehnic, de specialitate, acordă o finalitate care să fie avantajoasă și pozitivă pentru toate părțile”, a declarat ministrul Cseke Attila.

„Chestiunea este tehnică”

Dincolo de confinanţarea substanţială, imposibil de alocat de la bugetul local o altă problemă este legată şi de timpul de implementare. Practic, proiectul trebuie să se încheie pe 31 decembrie 2023, termen imposibil de respectat, dat fiind faptul că sunt necesare câteva luni pentru o nouă licitaţie şi pentru realizarea proiectului tehnic. Practic, ar rămâne sub un an pentru derularea lucrărilor.

Cred că nevoia nu o contestă nimeni, adică această nevoie de a avea tramvaie moderne, respectiv linii de tramvai care permit acestor mijloace de transport moderne să circule. Şi atunci, astăzi nu v-aș da un răspuns tranșant pentru că trebuie să găsim această soluție tehnică, astfel încât acest proiect să poată fi finalizat cu o procedură care să nu creeze probleme municipiului Botoșani, dar, evident, și din punct de vedere al finanțatorului pe fonduri europene, să poată fi închis. Chestiunea este tehnică, să știți, nu este o chestiune de abordare administrativă”, a concluzionat ministrul.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
8.7 ° C
10.6 °
8.3 °
63 %
0.9kmh
83 %
vin
18 °
sâm
23 °
Dum
24 °
lun
25 °
mar
16 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Gata, au rezolvat cu circulația în centru. Ori se terminase programul și n-au mai apucat să strângă, cine știe.

EDITORIAL

Anul electoral 2024... Alegerile sunt din ce în ce mai aproape, deci e de așteptat ca lupta între poftitorii de ciolan să se intensifice....

EPIGRAMA ZILEI

Mi-a șoptit o viorea C-o să-mi dai inima ta Și m-am întrebat instant: O fi vorba de... transplant? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...