marți, martie 19, 2024
AcasăLocal BTAsfalt nou pe şoseaua cu trei viaducte

Asfalt nou pe şoseaua cu trei viaducte

Lucrările demarate pentru modernizarea drumului național 29D, care leagă municipiul Botoșani de Ștefănești, au fost realizate în proporție de circa 70%. Procentul a fost avansat după analiza de bilanț de la sfârșitul lunii septembrie. Constructorii au turnat deja două straturi de asfalt, cel de bază și de legătură, pe o porțiune de peste 80% din lungimea drumului și urmează să finalizeze lucrările la terasamente.

La fel, rigolele și podețele au fost realizate în proporție de aproape sută la sută, iar primele două viaducte, de la intrarea în Stăuceni și de la ieșirea din Stăuceni spre Victoria au fost ridicate în proporție de peste 80%. Aici s-a ajuns la realizarea hidroizolației.

În schimb, viaductul 3 era construit numai în proporție de 35%, însă lungimea acestuia este cea mai mică.

Și la poduri încă se mai lucra. Un procent mic figura în dreptul podului de la kilometrul 7+340, unde se înregistrau lucrări realizate doar în proporție de 10%. La fel, la kilometrul 30+371 podul fusese realizat în proporție de aproximativ 35%.

În schimb, la celelalte cinci poduri stadiul de execuție depășea 60%. Ar mai fi de lucrat și la trotuare, care erau realizate în procent de aproape 60%, la amenajarea parcărilor și drumurilor laterale, dar și la trecerea la nivel cu cale ferată și la șanțurile noi.

Mobilizare din partea constructorului

Comparativ cu cealaltă lucrare de investiții din județ (n.r. – modernizarea drumului Botoșani-Târgu Frumos), aici constructorii par mult mai bine organizați și au la dispoziție mai multe utilaje. De exemplu, săptămâna trecută se lucra cu 90 de utilaje și 280 de angajați. Așa se explică de ce s-a ajuns cu asfaltul nou până la Ștefănești, într-un timp relativ scurt.

Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești vizează o lungime totală de peste 42 de kilometri, șoseaua urmând să fie lărgită la 9 metri. Ea va avea două benzi cu o lățime de 3,5 metri și două acostamente cu lățimea de 1 metru. Potrivit proiectului, vor fi executate șanțuri și rigole betonate, rigole carosabile în lungime aproximativ de 62 de kilometri, 29 de podețe, dintre care 24 podețe noi și 5 reabilitate. Modernizarea presupune și reabilitarea a 3 poduri, construirea a cinci poduri noi, 3 viaducte, ziduri de sprijin de 100 metri liniari. Va fi realizată o trecere la nivel cu calea ferată, dar și aproape 4 kilometri de drenuri, 1,2 kilometri de trotuare în localități și 8 refugii tehnice. Investiția este realizată de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL.

Contractul a fost semnat pe 29 martie 2021 și are o valoare de 208.444.894,73 lei (fără TVA).

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
1.6 ° C
1.7 °
0.5 °
89 %
2.7kmh
60 %
mar
5 °
mie
5 °
joi
8 °
vin
10 °
sâm
12 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Se lucrează în grup, că o parte din angajați trebuie să supravegheze trecătorii.

EDITORIAL

Pe vremea când Petre Daea a transformat Ministerul Agriculturii într-o veritabilă scenă pentru interminabilele lui spectacole de stand up comedy, marea întrebare a unora...

EPIGRAMA ZILEI

Cât de tont poate să fie Nu am nicio îndoială, Că pe lâng-a lui soție Și-aparențele-l înșeală…   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...