Cinci inspectori școlari din județul Botoșani au desfășurat, în perioada 22 – 26 mai a.c., un stagiu de observare la Academia din Grenoble, în Franța, printr-un proiect de formare derulat în cadrul Erasmus+.
Inspectorii au participat la activități inovatoare organizate de instituția gazdă, în vederea dezvoltării competențelor de proiectare și realizare a inspecției școlare. Aceștia s-au perfecționat în elaborarea instrumentelor și metodelor specifice activităților de monitorizare, îndrumare, control, mediere și consiliere, a predării, atât în format fizic, cât și online, precum și a altor abordări educaționale inovatoare. Conținutul activităților s-a axat, de asemenea, pe dezvoltarea competențelor privind incluziunea și tehnologia digitală.
„În timpul activităților din Franța, s-a realizat transferul de bune practici privind predarea online și dezvoltarea școlilor. S-au descoperit aspecte particulare cu privire la sistemul de învățământ francez, la formarea inițială și continuă a profesorilor, specificul activității Academiei din Grenoble, în vederea identificării modalităților de realizare a inspecțiilor școlare, organizarea și desfășurarea examenelor naționale din Franța, diferite modalități de intervenție pentru prevenirea situațiilor de abandon școlar, integrarea și dispozitivele de sprijin pentru învățarea limbii franceze de către elevii migrați în departamentul Isère”, informează Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) într-un comunicat.
Accentul francez cade pe inovare
Cei cinci inspectori botoșăneni au participat la workshop-uri pe tema predării inovatoare, au vizitat Târgul Meseriilor din Industrie și Întreprinderi SMILE, dar și unitățile de învățământ reprezentative pentru toate nivelurile de educație din Franța, unde au susținut ateliere de lucru, prezentări, dezbateri, s-au întâlnit cu profesioniști în domeniu și au realizat de documente de suport specifice.
„Stagiul de observare a condus la transferul de bune practici în domeniul educațional, iar prin valorizarea și promovarea experiențelor pozitive se vizează stimularea creativității, inovației în scopul îmbunătățirii activității didactice și a rezultatelor elevilor din unitățile de învățământ botoșănene”, mai precizează IȘJ.
Schimbul de experiență a avut loc ca urmare a vizitei omologilor francezi la Botoșani în perioada 13-17 martie a.c.