Începând de luni, 2 iunie, proprietarii pot obține gratuit, online, extrasul de carte funciară. Detalii despre procedură au fost oferite de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).
”Extrasele de carte funciară pentru informare și extrasele de plan cadastral pe ortofotoplan solicitate online sunt, începând de luni, 2 iunie, gratuite pentru proprietarii imobilelor pentru care este cerut documentul, direct din platforma MyEterra, accesând www. myeterra.ancpi.ro”, a anunțat directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), Laurențiu Alexandru Blaga.
Cea mai simplă cale pentru deschiderea unui cont în aplicația MyEterra este autentificarea prin ROeID (Romanian Electronic IDentification), sistemul de identitate electronică utilizat în România pentru accesul securizat la servicii publice și private online.
Pentru deschiderea unui cont în aplicația MyEterra cu autentificare prin ROeID este necesar ca utilizatorul să aibă un cont în ROeID.
Procedura online
Directorul ANCPI a explicat în detaliu toți pașii necesari pentru obținerea gratuit, online a documentelor.
Proprietarul care dorește să își deschidă un cont în aplicația MyEterra pentru a obține gratuit extrasul de carte funciară pentru informare sau extrasul de plan cadastral:
- 1. Alege opțiunea „Autentificare cu ROeID”.
- 2. Este redirecționat către platforma ROeID pentru autentificare.
- 3. După autentificare, contul în MyEterra este deschis automat.
Dacă utilizatorul nu dorește să se autentifice cu contul ROeID în aplicația MyEterra, acesta are la dispoziție trei variante:
Solicitare online cu validare automată – Nu este necesară prezența la ghișeu, dacă utilizatorul dispune de o semnătură electronica calificată.
- completează online, în aplicația MyEterra: adresa de email, codul CAPTCHA, acceptarea termenilor și condițiilor
- accesează link-ul primit în emailul de confirmare
- completează datele suplimentare: nume, prenume, CNP
- atașază copia actului de identitate semnată electronic calificat.
Solicitare online cu validarea identității la ghișeu – Este necesară prezența la ghișeu în maximum 72 de ore
- completezi cererea online
- primești un email cu invitația la ghișeu pentru a – ți confirma identitatea în maximum 72 de ore
- te prezinți la orice oficiu teritorial cu un act de identitate valabil: carte de identitate, buletin, carte provizorie sau pașaport
- verificarea identității se face pe loc de către personalul oficiului
- confirmi adresa de email (primești un link valabil 72 de ore)
- după confirmare cererea este procesată în maximum 72 de ore.
Solicitare direct la ghișeu
- te prezinți la ghișeul oricărui oficiu teritorial și completezi formularul de solicitare
- prezinți un act de identitate valabil
- confirmi adresa de email și vei primi un link valabil 72 de ore
- după confirmare cererea este analizată în maxim 72 de ore.