Într-un peisaj administrativ adesea asociat cu birocrația excesivă și lipsa de empatie, există și exemple care demonstrează că funcționarii publici pot fi, înainte de toate, oameni. Un astfel de exemplu vine din Botoșani, unde angajații Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte au fost lăudați public de o tânără revenită temporar în țară, impresionată de profesionalismul și omenia cu care a fost tratată într-o situație de urgență.
Stabilită temporar în străinătate, tânăra a ținut să împărtășească public experiența sa la ghișeul Serviciului de Pașapoarte Botoșani, unde a fost nevoită să ajungă pentru reînnoirea pașapoartelor copiilor săi, în regim de urgență. Spune că a încercat, fără succes, să rezolve această situație în județele Iași și Bacău, unde nu a găsit nici disponibilitate, nici înțelegere.
„Bună ziua, dragi conaționali! Nu sunt din Botoșani (și îmi pare rău), ci vin din județul Iași, dar aș dori să vă împărtășesc experiența surprinzătoare pe care am avut-o astăzi în Botoșani, mai exact la Direcția Pașapoartelor”, își începe mesajul femeia.
Aceasta povestește că, întoarsă temporar în țară, cu pașapoartele copiilor expirate și o plecare iminentă în străinătate peste doar o săptămână, s-a văzut în imposibilitatea de a obține documentele necesare în județul de domiciliu. A ales astfel să încerce la Botoșani, unde avea să aibă parte de o surpriză plăcută.
„Doresc prin această cale să mulțumesc din inimă personalului de la Direcția Pașapoarte Botoșani: oameni cu răbdare, profesionalism și suflet de milioane! Nimic nu se compară cu acești oameni și sentimentul pe care îl dau! Rar, în 35 de ani, am întâlnit așa SUFLETE! Mulțumirile mele sunt prea puține în comparație cu ceea ce demonstrează ei. Dumnezeu să le dea numai sănătate, iar eu voi fi recunoscătoare toată viața pentru asta!”, a mai adăugat femeia.
Mesajul postat pe rețelele sociale a devenit rapid viral și a generat zeci de reacții – majoritatea pozitive. Într-o perioadă în care încrederea publicului în instituțiile statului este adesea pusă la încercare, astfel de exemple readuc speranța că empatia și responsabilitatea nu au dispărut din aparatul administrativ.
Printre cei care au reacționat la mesajul de mulțumire s-a numărat și șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Botoșani, comisarul-șef Alin Popovici, care a apreciat recunoașterea publică a muncii colegilor săi.
Această întâmplare vine să confirme că, dincolo de rigori și proceduri, administrația publică poate funcționa în sprijinul cetățenilor, atunci când este ghidată de oameni care înțeleg că în spatele fiecărui dosar se află o poveste personală, uneori presantă, alteori disperată.
Funcționarii Direcției Pașapoarte Botoșani oferă, prin gesturile lor simple, dar pline de omenie, un exemplu clar de ceea ce înseamnă să fii în slujba cetățeanului. Iar recunoștința celor ajutați – transmisă public și sincer – este poate cea mai frumoasă formă de apreciere.