După o perioadă de incertitudine și numeroase sesizări din partea locuitorilor, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din orașul Săveni își reia activitatea începând de luni, 4 august 2025.
Decizia vine ca urmare a demersurilor susținute ale prefectului județului, Dan Nechifor, care a intervenit pentru soluționarea unei situații care a generat disconfort în rândul cetățenilor, rămași fără posibilitatea de a-și rezolva problemele legate de actele de identitate.
„Am înțeles nevoile cetățenilor care, în număr mare, au adresat petiții Instituției Prefectului, exprimându-și nemulțumirea pentru faptul că nu își pot rezolva problemele legate de actele de identitate. În acest sens, am purtat mai multe discuții telefonice cu dl director general, chestor de poliție, și am subliniat necesitatea găsirii de îndată a unei soluții pentru reluarea activității acestui serviciu. Luni, Serviciul va fi operațional”, a declarat prefectul Dan Nechifor.
În acest context, discuțiile purtate de prefect cu Aurel-Cătălin Giulescu, chestor de poliție și director general al Direcției pentru Evidența Persoanelor, dar și cu primarul orașului Săveni, Relu Târzioru, s-au concretizat într-o soluție așteptată de întreaga comunitate.
Redeschiderea serviciului vine să răspundă unei nevoi esențiale – accesul rapid și direct la documente de identitate – și marchează un pas important în normalizarea activităților administrative locale.
De ce a fost suspendată activitatea Serviciului de Evidență a Persoanelor Săveni
Activitatea serviciului a fost suspendată temporar în urma unei anchete privind suspiciuni de nereguli în eliberarea de acte de identitate. Surse apropiate anchetei indică faptul că ar fi fost identificate situații în care cetățeni din Ucraina, Republica Moldova și chiar Federația Rusă, care au redobândit cetățenia română, ar fi obținut documente de identitate în condiții neconforme cu legislația în vigoare.