miercuri, septembrie 10, 2025
AcasăLocalBotoșani, tot mai aproape de autostrada A7: finanțare europeană pentru tronsonul Pașcani...

Botoșani, tot mai aproape de autostrada A7: finanțare europeană pentru tronsonul Pașcani – Suceava – Siret

Botoșaniul va avea în curând o legătură directă cu autostrada A7, după ce președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a anunțat că tronsonul Pașcani – Suceava – Siret va fi finanțat prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE), România beneficiind de o sumă totală de 16,68 miliarde de euro.

Șoldan a precizat că, odată ce finanțarea va fi alocată, contractele pentru execuția lucrărilor vor fi semnate în câteva săptămâni. „Este un moment important pentru dezvoltarea infrastructurii din nord-estul țării. Prin mecanismul SAFE, România va putea accelera construcția capetelor autostrăzilor A7 și A8, respectiv Pașcani – Suceava – Siret și Pașcani – Iași – Ungheni”, a explicat Șoldan.

SAFE este un mecanism financiar temporar al Uniunii Europene, cu un buget de 150 de miliarde de euro, sub formă de împrumuturi. Programul acoperă nu doar infrastructura, ci și achiziții de tehnică militară planificate pe următorii cinci ani, în parteneriat cu state europene, precum și componente bugetare pentru plata acestora. România a propus ca finanțarea să sprijine atât infrastructura civilă, cât și cea militară, pentru creșterea capacității de apărare a țării.

Drumul Expres Suceava – Botoșani

O parte esențială a proiectului este Drumul Expres Suceava – Botoșani, care va face legătura directă cu autostrada A7 și va traversa localitățile Salcea, Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești. Drumul se întinde pe 19,8 kilometri, cu patru benzi de circulație și o lățime de 22,5 metri, incluzând o zonă mediană pentru dezvoltarea ulterioară la nivel de autostradă.

Proiectul prevede construirea a opt poduri și trei noduri rutiere, la intersecțiile cu A7, la Huțani și cu centura municipiului Botoșani, precum și amenajarea de spații de servicii pe fiecare sens de circulație.

Finalizarea tronsonului și construcția Drumului Expres vor facilita transportul de persoane și mărfuri, vor reduce timpul de călătorie și vor stimula dezvoltarea economică în nord-estul României. Gheorghe Șoldan a subliniat că semnarea contractelor va marca începutul unei etape esențiale pentru realizarea autostrăzii A7 și pentru consolidarea infrastructurii rutiere din regiune.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
câțiva nori
25.6 ° C
26.1 °
25.5 °
43 %
6.8kmh
21 %
mie
27 °
J
20 °
vin
16 °
S
24 °
D
23 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Unii elevi mai norocoși au început școala altfel

EDITORIAL

În încercarea disperată de a echilibra un buget din ce în ce mai costeliv, guvernanții au sporit birurile pe pensii, deși este și incorect,...

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...