Tichetele de energie vor putea fi folosite începând de marți pentru plata facturilor aferente lunilor iulie și august.
Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială a anunțat că cererile validate automat prin intermediul aplicației informatice au fost verificate și s-au emis primele tichete pentru persoanele cu venituri reduse care au solicitat sprijinul de 50 de lei pe lună.
Procesul de verificare și stabilire a dreptului de a primi tichete continuă săptămâna aceasta, 27 septembrie fiind termenul-limită de depunere a cererilor pentru obținerea sumelor pentru iulie și august. După această dată, sprijinul financiar va fi acordat începând cu luna în care se depune cererea până la 31 martie 2026, transmite Rador.
Cine poate primi 50 de lei pe lună
Cardurile de energie se acordă pentru:
- persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei
- familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.
Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem. Nu este necesar ca aceștia să depună cerere.
Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în România sau să poată dovedi că locuiesc legal în țară.
Cum se depune cererea
Cererea pentru ajutorul de stat de 50 de lei pe lună se depune:
- prin înregistrare în platforma/aplicația ePIDS (Ministerul Muncii), AICI, de către titular sau o persoană desemnată de acesta
- la oficiul poștal, unde beneficiarul primește o cerere tipărită (formular) și o completează
sau - la primăria din localitatea unde este locul de consum/domiciliul, se completează cerere tipărită
Cererea se depune/înregistrează o singură dată, pentru perioada până la 31 martie 2026. Platforma verifică lunar dacă sunt îndeplinite condițiile. Dacă solicitantul își schimbă adresa sau componența familiei se modifică, acesta trebuie să depună o nouă cerere cu datele actualizate.
Odată cu înscrierea în platforma online/aplicație, datele sunt verificate automat și cererea este validată sau invalidată, în funcție de încadrarea în condițiile de acordare a ajutorului.
Platforma poate fi accesată de pe orice dispozitiv conectat la internet: laptop, calculator, telefon mobil, tabletă. Nu este necesară descărcarea aplicației.
Ce sunt cardurile de energie și cum pot fi folosite
După ce beneficiarul a depus/înregistrat cererea și aceasta a fost validată (a îndeplinit condițiile), primește un tichet în valoare de 50 de lei pe lună. Poate primi tichetul online (în platforma electronică EPIDS, pe adresa epids.mmuncii.ro).
Banii sunt se dau în numerar și nu se virează în cont bancar.
Cu acest tichet, cu factura la energie și cu buletinul, beneficiarul merge la poștă și plătește factura. Tichetele acoperă doar o parte din valoarea facturii.
Indiferent dacă solicitarea a fost înregistrată direct de beneficiar în aplicație sau de un reprezentant al primăriei/poștei pentru acesta, tichetele se acordă astfel:
- pentru cereri înregistrate în aplicație până în 27 septembrie – ajutorul se acordă pentru lunile iulie și august (100 lei în total)
- pentru cereri înregistrate în aplicație în perioada 28 –30 septembrie 2025, sprijinul se acordă pentru facturi din luna septembrie 2025. Nu nu se mai acordă pentru lunile iulie și august 2025. Tichetul electronic de energie va fi încărcat în luna octombrie
- pentru cereri introduse în aplicația EPIDS începând cu luna octombrie 2025, sprijinul se acordă exclusiv din luna depunerii solicitării
Tichetul poate fi folosit doar pentru plata facturii la energie, potrivit Ministerului Muncii. Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de energie.
Tichetul de energie poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit oricând până la data de 31 martie 2026.
Nu poate fi transferat altei persoane, nu poate fi vândut sau utilizat pentru altă adresă.
Cât timp sunt valabile cardurile
Cardurile de energie sunt valabile până în 31 martie 2026. Adică sumele se acordă lunar, pe baza cererilor înregistrate, până la data menționată.
Pentru informații suplimentare și asistență, cetățenii au la dispoziție numărul de Call-center 021.93.09 al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială sau adresa de e-mail sprijinenergie@mmanpis.ro.