duminică, octombrie 12, 2025
AcasăLocalA N U N Ț - angajăm medic primar laborator analize medicale

A N U N Ț – angajăm medic primar laborator analize medicale

A N U N Ț

Spitalul Municipal Dorohoi, cu sediul in municipiul Dorohoi, Bulevardul Victoriei nr.75, judetul Botoșani, organizează concurs pentru ocuparea urmatorului post vacant contractual, pe durata nedeterminata, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 166/2023, după cum urmează:

 

Denumirea postului:  Medic   primar  specialitatea  medicina de laborator

Numarul posturilor:  1 post vacant

Nivelul postului:  functie de executie

Compartiment/structura:  Laborator  analize  medicale

Durata timpului de lucru: 7 ore/zi, 35 ore/saptamana

Perioada: nedeterminata

 

Conditii generale prevazute de art. 3 din Ordinul MS nr. 166/2023

(1.) Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. a)are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c)are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii  53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. d)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. e)îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
  6. f)nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. g)nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. h)nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1  (2)din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

 

 (2) În vederea înscrierii pentru concurs, candidatul va depune la unitatea care a publicat postul un dosar cuprinzând următoarele documente:

  1. a)formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa  2la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice (H.G. nr. 1.336/2022);
  2. b)copia de pe diploma de licenţă/ certificat de confirmare ca medic primar
  3. c)copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs,
  4. d)dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1)  e)sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea  şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România
  5. e)acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa  3la ordin;
  6. f)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. g)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1  (2)din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  8. h)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului – certificat medical A5;
  9. i)copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  10. j)copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  11. k)curriculum vitae, model comun european.
  12. l) Taxa de participare 200 lei.

 

(3) Documentele prevăzute la alin. (2) lit. d) şi f) sunt valabile 3 luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.

 

(4) În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului.

 

(5) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

(6) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (2) lit. b), c), i) şi j), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea “conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

(7) Documentul prevăzut la alin. (2) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (2) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

(8) Documentul prevăzut la alin. (2) lit. g) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

 

Concursul consta in urmatoarele etape:

  1. selectia dosarelor de inscriere si stabilirea punctajului rezultat din analiza si evaluarea activitatii profesionale si stiintifice pentru proba suplimentara de departajare ( proba D), prevazut in anexa nr. 3 la Ordin
  2. proba scrisa
  3. proba practica/clinica

Se pot prezenta la urmatoarea etapa numai candidatii declarati admisi la etapa precedenta .

 

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI /EXAMENULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SPITALUL  MUNICIPAL DOROHOI

 

Nr. crt. Activităţi Data și ora
1. Publicarea anunțului            10.10.2025
2. Depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa: Spitalul Municipal Dorohoi, cu sediul in municipiul Dorohoi, Bulevardul Victoriei nr.75, judetul Botoșani.     Pana in data de 24.10.2025, ora 13:00
3. Selecţia dosarelor de concurs si a punctajului rezultat din analiza si evaluarea activitatii profesionale si stiintifice pentru proba suplimentara de departajare ( proba D), prevazuta in anexa 3 la ordin   28.10.2025 ora 09:00
4. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor si a punctajului rezultat din analiza si evaluarea activitatii profesionale si stiintifice pentru proba suplimentara de departajare ( proba D), prevazuta in anexa 3 la ordin 28.10.2025 ora 14:00
5. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei  dosarelor de concurs si a punctajului rezultat din analiza si evaluarea activitatii profesionale si stiintifice pentru proba suplimentara de departajare ( proba D), prevazuta in anexa 3 la ordin 29.10.2025 ora 14:00
6. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 30.10.2025 ora 14:00
7. Susţinerea probei scrise  31.10.2025, ora 09:00

 

8. Afişarea rezultatului probei scrise  31.10.2025, ora 14:00
9. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise  03.11.2025, ora 14:00
10. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor     04.11.2025, ora 14:00

 

11. Susţinerea probei practice/clinice         05.11.2025, ora 10.00
12. Comunicarea rezultatelor după susţinerea probei practice/clinice 05.11.2025, ora 14:00
13. Depunerea contestaţiilor privind rezultatul probei practice/clinice  

06.11.2025, ora 14:00

14. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 07.11.2025, ora 14:00
15. Afişarea rezultatului final al concursului 11.11.2025, ora 14:00

Nota :  In cazul in care dupa proba scrisa candidatii participanti dau declaratie la comisia de concurs ca nu vor depune contestatii cu privire la proba sustinuta, comisia de concurs poate organiza urmatoarea proba, la o data stabilita, cu acordul candidatilor.

       TEMATICA pentru examenul de medic primar specialitatea  MEDICINĂ DE LABORATOR

  1. PROBA PRACTICĂ DE MICROBIOLOGIE (bacteriologie, virusologie şi parazitologie)
  2. PROBA PRACTICĂ DE HEMATOLOGIE
  • PROBA PRACTICĂ DE BIOCHIMIE

 

  1. PROBA PRACTICĂ DE MICROBIOLOGIE (bacteriologie,virusologie şi parazitologie)

Diagnosticul de laborator al infecţiilor produse de:

  1. Genul Staphyloccocus
  2. Genul Streptoccocus (inclusiv Str. pneumoniae)
  3. Genul Neisseria
  4. Bacterii enterice gram negative (familiile: Enterobacteriaceae, inclusiv genul Yersinia, Pseudomonaceae, Vibrionaceae)
  5. Parvobacterii (genurile> Pasteurella, Brucella, Haemophylus, Bordetella)
  6. Genurile: Corynebacterium şi Listeria
  7. Fam. Mycobacteriaceae (M. tuberculosis)
  8. Bacillus anthracis
  9. Bacterii anaerobe (Cl. Tetani, Cl. Botilinum, Clostridiile gangrenei gazoase, bacteriile anaerobe nesporulate)
  10. Genurile: Treponema, leptospira, borrelia
  11. Genurile: Rickettsia, Chlamidia, Mycoplasma
  12. Diagnosticul de laborator al gripei
  13. Diagnosticul de laborator al poliomielitei
  14. Diagnosticul de laborator al hepatitelor virale
  15. Diagnosticul de laborator al turbării
  16. Diagnosticul de laborator al SIDA
  17. Diagnosticul de laborator al candidozei
  18. Diagnosticul de laborator al malariei
  19. Diagnosticul de laborator al toxoplasmozei dobândite şi congenitale                20.  Diagnosticul de laborator al parazitozelor comune: giardioza, trichomoniaza, ascaridoza, teniaze, trichocefaloza
  20. Metodologia controlului microbiologic în vederea prevenirii infecţiilor intraspitaliceşti
  21. Controlul microbiologic al alimentelor şi apei potabile.
  22. Controlul stării de purtător sănătos de germeni patogeni
  23. Examenul complex cito/microbiologic al exudatelor inflamatorii faringo-amigdaliene, pleurale, articulare, al LCR, al sputei şi al urinei
  24. PROBA PRACTICĂ DE HEMATOLOGIE
  25. Hemograma completă, normală şi în unele stări patologice constante eritocitare; VSH.
  26. Coloraţii pentru reticulocite şi corpi Heinz. Teste citochimice; hemosiderina; peroxidaze, FAL, PAS, Sudan, esteraze.
  27. Citomorfologia măduvei osoase normale (mielograma).
  28. Teste generale de explorare a anemiei hemolitice; autohemoliza, rezistenţa osmotică, determinarea Hb. Alicalino – rezistente, electroforeza de Hb, testul de siclizare.
  29. Teste de explorare a HPN (test Mam, sucroza, hemosiderina urinară).
  30. Teste de diagnostic în anemia enzimopatică (determinarea de G6PD).
  31. Diagnosticul de laborator al anemiei hipocrome.
  32. Diagnosticul de laborator al anemiei megaloblastice. – 2 –
  33. Diagnosticul de laborator al anemiilor hemolitice.
  34. Diagnosticul de laborator al mieloproliferărilor cronice (leucemia granulocitară cronică, mielofibroza cu metaplazie mieloidă) policitemia Vera, trombocitemia hemoragică ).
  35. Diagnosticul de laborator al limfoproliferărilor cronice (leucemia granulocitară cronică şi leucemia cu celule păroase).
  36. Diagnosticul de laborator al leucemiilor acute (leucemii acute mieloblastice, leucemii acute limfoblastice).
  37. Diagnosticul de laborator al mielomului multiplu şi al altor gamapatii monoclonale.
  38. Diagnosticul de laborator al lupusului eritematos diseminat.
  39. Diagnosticul de laborator al mononucleozei infecţioase.
  40. Diagnosticul de laborator în boala Hoddgkin..
  41. Determinarea sanguine în sistemul ABO.
  42. Determinarea factorului Rh şi a anticorpilor Anti- Rh.
  43. Diagnosticul de laborator în sindroame hemoragice.
  44. Determinarea timpului de sângerare.
  45. Determinarea rezistenţei capilare.
  46. Determinarea timpului Howell.
  47. Determinarea timpului de cefalină.
  48. Determinarea timpului Quick.
  49. Determinarea timpului de trombină.
  50. Determinarea timpului de reptilază.
  51. Determinarea timpului de protrombină serică.
  52. Timpul de liză a cheagului euroglobinic.
  53. Testul monomerilor de fibrină.
  54. Testul activării reziduale din ser.
  55. Dozarea fibrinogenului.
  56. Determinarea crioglobulinelor.
  57. Monitorizarea tratamentului cu heparină şi cu trombostop.

 III. PROBA PRACTICĂ DE BIOCHIMIE

  1. Examen de urină: a. examenul calitativ al urinii b. examenul cantitativ al urinii c. examenul microscopic al sedimentului urinar
  2. Dozarea substanţelor minerale: clor, calciu, fosfor, fier, sodiu, magneziu, potasiu, ion bicarbonic.
  3. Dozarea proteinelor sanguine: electroforeza, dozarea aminoacizilor totali, dozarea fibrinogenului.
  4. Dozarea ureei, amoniacului, acidului uric, creatininei.
  5. Dozarea bilirubinei sanguine.
  6. Dozarea glucozei.
  7. Dozarea lipidelor totale, colesterolului total, trigliceridelor şi acizilor graşi.
  8. Determinarea activităţii enzimelor serice: transaminaze (GOT, GPT), fosfataza alcalină şi acidă, amilaza, lacticdehidrogenaza, creatinfosfokinaza.
  9. Examenul biochimic al LCR: dozarea de glucoză, clor, proteine.

                                                  BIBLIOGRAFIE

  1. Tratat de microbiologie clinica – D. Buiuc, M Negut, Ed. Medicala 1999
  2. Microbiologie – Lucia Debeleac, Ed. Medicala Amaltea, 1994
  3. Virusologie – C.Cernescu, Ed. All 1999
  4. Parazitologie medicala- Simona Radulescu, Ed. All 1992
  5. Hematologie – Tratat de medicina interna, Hematologie clinica vol I si II, coordonator D. Colita, Ed. Medicala 1996-1999
  6. Hematologie medicala – Delia Mut Popescu, Ed. All 1998
  7. Tratat de biochimie medicala vol I si II- Elena Cristea Popa si col., Ed. Medicala 1999

 

Informații suplimentare se pot obține la telefon: 0231/613240, int. 2078 la adresa de e-mail: spitaldorohoi@gmail.com și pe website: http://www.spitaldorohoi.ro, persoană de contact:  ec. Merauti Corina  având funcția  de Sef Serviciu RUNOS.

 

 

  MANAGER,

Dr. Andries Valerian

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
12.8 ° C
12.8 °
12.6 °
81 %
2.8kmh
90 %
D
13 °
lun
13 °
mar
12 °
mie
11 °
J
13 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

La prefectură videoconferințele ies din dulap.

EDITORIAL

După cum vedeți, încep aceste rânduri cu un vers dintr-un cântec vechi dar de neuitat. Așa cum probabil va deveni peste ani, noțiunea de...

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...