luni, octombrie 20, 2025
AcasăLocalBotoșaniul, tăiat de pe hartă: CFR suspendă trenurile spre Suceava din cauza...

Botoșaniul, tăiat de pe hartă: CFR suspendă trenurile spre Suceava din cauza datoriilor

Este din nou haos pe calea ferată din cauza datoriilor CFR Călători. Trenurile Botoșani–Suceava au fost suspendate.

Zeci de trenuri din toată țara, inclusiv cele care leagă Botoșaniul de Suceava, vor fi suspendate începând din noaptea de luni spre marți, după ce CFR Călători a acumulat datorii uriașe față de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA). Măsura, care afectează mii de pasageri zilnic, vine în urma neachitării restanțelor la tariful de utilizare a infrastructurii feroviare – o datorie care depășește 100 de milioane de lei.

Trenurile Botoșani–Suceava, anulate temporar

Printre garniturile care nu vor mai circula se numără și trenurile Regio 5568 și 5570, care fac legătura între Botoșani și Suceava Nord, tur-retur. Practic, întreaga rută feroviară Botoșani–Suceava este blocată temporar, lăsând fără alternativă zeci de navetiști, elevi și călători care foloseau zilnic acest traseu.

Cei care intenționau să călătorească începând de marți sunt sfătuiți să verifice din timp mersul trenurilor sau să își caute rute alternative.

Datorii uriașe și lipsă de reacție

CFR SA a anunțat oficial că suspendarea trenurilor intră în vigoare de marți, 21 octombrie 2025, ora 00:01, motivând că operatorul feroviar de stat nu și-a achitat la termen datoriile către compania care administrează infrastructura. „La această dată, sumele restante aferente achitării T.U.I. se ridică la 100.203.237,65 lei”, se arată în comunicatul CFR SA.

Reprezentanții companiei susțin că măsura este temporară, iar circulația trenurilor va fi reluată imediat ce datoriile vor fi plătite integral.

Trenuri tăiate din toată țara

Lista garniturilor suspendate cuprinde zeci de trenuri Regio și InterRegio. Printre acestea și rutele Iași–București, Brașov–București, Bacău–Suceava, Timișoara–Oradea și multe altele. În total, vor fi afectate mii de pasageri din întreaga țară.

Deși Autoritatea pentru Reformă Feroviară a virat luna aceasta 239 de milioane de lei către CFR Călători, compania nu a reușit să acopere restanțele și nici să evite blocajul.

„Pe șine” doar în teorie

Situația este cu atât mai gravă cu cât alte companii feroviare private, precum Transferoviar Călători, și-au achitat datoriile și vor continua să circule normal.

Cu alte cuvinte, doar CFR Călători – operatorul de stat, cu subvenții masive – își oprește trenurile din lipsă de bani.

Pentru pasagerii din Botoșani, consecințele sunt imediate:

  • trenurile către Suceava nu mai circulă.
  • legăturile spre București și alte județe sunt compromise.
  • iar călătorii sunt nevoiți să se orienteze spre transportul rutier, mult mai scump.

Botoșani, din nou izolat

Botoșaniul, deja cunoscut pentru infrastructura feroviară deficitară și lipsa trenurilor rapide, rămâne din nou izolat pe calea ferată. O rută care abia funcționa la nivel minimal este acum complet suspendată, din motive administrative. „Este revoltător. În loc să modernizăm transportul feroviar, ajungem să nu mai avem deloc trenuri. Navetiștii sunt primii care suferă, dar pare că nimănui nu-i pasă”, au declarat mai mulți călători din Botoșani, contactați de Monitorul de Botoșani.

O țară fără direcție

Blocarea trenurilor CFR Călători arată, încă o dată, haosul din sistemul feroviar românesc. Un domeniu subvenționat masiv, dar incapabil să funcționeze eficient.

Până la noi dispoziții, Botoșaniul rămâne fără legătură feroviară directă cu Suceava, iar călătorii fără răspunsuri.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer senin
8.3 ° C
8.8 °
7.8 °
54 %
1.2kmh
4 %
lun
7 °
mar
13 °
mie
15 °
J
17 °
vin
15 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Când te cheamă clientul, nu ai ce face.

EDITORIAL

„Coaliția de guvernare” arată ca o căsnicie aranjată între două familii care se urăsc dar nu-și permit divorțul. PSD și PNL trăiesc împreună de...

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...