A N U N Ț
Spitalul Municipal Dorohoi, cu sediul in Municipiul Dorohoi, str. Bulevardul Victoriei nr.75, judetul Botoșani, organizează concurs pentru ocuparea unor funcții contractual vacante în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/28.10.2022, după cum urmează:
Denumirea postului: Economist IA
Numarul posturilor: 1 post vacant
Nivelul postului: funcţie de execuţie
Compartiment/structura: SERVICIUL ECONOMICO-FINANCIAR, APROVIZIONARE,TRANSPORT, ACHIZITII PUBLICE,CONTRACTARE
Durata timpului de lucru: 8 ore/zi, 40 ore/săptămană
Perioada: nedeterminată
Condiţiile generale de participare sunt cele prevăzute de art. 15 la H.G. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Pentru a ocupa un post contractual vacant candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale, conform art. 15 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336/28.10.2022:
- a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
- b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
- c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
- h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţiile specifice de participare la concurs:
- Conditii de studii:
– diploma licenta studii economice;
- Curs achizitii publice sau declaratie pe propria raspundere pentru candidatul admis ca va efectua cursurile in termen de 6 luni de la angajare;
- Vechimea in munca: 6 ani si 6 luni vechime in specialitate
Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune un dosar care va conține următoarele documente:
- a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual;
- b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică,
- e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de medicul de medicina muncii al Spitalului Municipal Dorohoi cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
- i) Curriculum Vitae, model comun european.
- j) Taxa participare 150 lei
Tipul probelor; proba scrisa si proba interviu
Intreaga desfasurare a concursului va fi inregistrata audio-video
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SEDIUL INSTITUȚIEI:
| Nr. crt. | Activităţi | Data și ora |
| 1. | Publicarea anunțului | 17.11. 2025 |
| 2. | Depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa: Spitalul Municipal Dorohoi, cu sediul in municipiul Dorohoi,str. Bulevardul Victoriei nr.75, judetul Botoșani. | Pana la data de 28.11.2025 ora 13:00
|
| 3. | Selecţia dosarelor de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare | 03.12.2025 ora 10:00 |
| 4. | Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor | 03.12.2025 ora 13:00 |
| 5. | Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei dosarelor | 04.12.2025 ora 13:00 |
| 6. | Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor | 05.12.2025 ora 13:00 |
| 7. | Susţinerea probei scrise | 08.12.2025 ora 11:00 |
| 8. | Afişarea rezultatului probei scrise | 08.12.2025 ora 15:00 |
| 9. | Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise | 09.12.2025 pana la ora 15:00 |
| 10. | Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor | 10.12.2025 ora 13:00 |
| 11. | Susţinerea interviului | 11.12.2025 ora 11:00 |
| 12. | Comunicarea rezultatelor după susţinerea interviului | 11.12.2025 ora 15:00 |
| 13. | Depunerea contestaţiilor privind rezultatul interviului | 12.12.2025 pana la ora 15:00 |
| 14. | Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor | 15.12.2025 ora 15:00 |
| 15. | Afişarea rezultatului final al concursului | 17.12.2025 15:00 |
BIBLIOGRAFIE CONCURS
1.Legea nr. 98/2016 – privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
2.Hotărârea nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale , cu modificarile si completarile ulterioare;
4. Hotărârea nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale , cu modificarile si completarile ulterioare;
5. Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor , cu modificarile si completarile ulterioare;
6. Legea Contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare;
7. Ordinul nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii – Ministerul Finanţelor Publice , cu modificarile si completarile ulterioare;
8. . Ordinul nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile – Ministerul Finanţelor Publice , cu modificarile si completarile ulterioare;
9. Ordinul nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale – Ministerul Finanţelor Publice ,cu modificarile si completarile ulterioare;
10. Fisa postului
TEMATICĂ – Economist I/A – Compartiment Achiziții Publice
- Legislația achizițiilor publice
- Legea 98/2016 – achiziții publice: principii, proceduri, praguri, documentația de atribuire, criterii, subcontractare, modificarea contractelor.
- HG 395/2016 – Normele metodologice: etapele procedurii, clarificări, strategia de achiziție, caietul de sarcini, anunțuri SEAP.
- Legea 99/2016 – noțiuni privind achizițiile sectoriale.
- HG 394/2016 – norme sectoriale (noțiuni generale).
- Legea 101/2016 – căi de atac, CNSC.
- Reguli privind achizițiile directe.
- Achiziții publice și utilizarea SEAP/SICAP
- Procedura achiziției – praguri, documente.
- Catalogul electronic – comenzi, atribuiri.
- Documente pentru SEAP/SICAP: notă de fundamentare, strategie, fișa de date, DUAE, anunțuri.
- Caiet de sarcini – cerințe, interdicții.
- Proceduri interne ale spitalului.
- Raportul procedurii.
- Contractul de achiziție: clauze, garanții, modificări, reziliere.
- Dosarul achiziției – conținut.
III. Aspecte economico-financiare
- Planul anual al achizițiilor publice.
- Legătura dintre buget și achiziții: clasificare bugetară, angajare, lichidare, ordonanțare, plată.
- Execuția bugetară a cheltuielilor.
- Estimarea valorii și fundamentarea necesității.
- Legislație sanitară
- Legea 95/2006 – Titul VII Organizarea spitalelor.
- Contabilitate și legislație contabilă
- Legea contabilității nr. 82/1991 – principii, obligații, documente justificative.
- OMFP 2861/2009 – inventarierea anuală.
- Documente financiar-contabile (OMFP 2634/2015).
- Buget și finanțe publice
- Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor (OMFP 1792/2002).
- Clasificația bugetară.
- Execuția bugetului instituțiilor sanitare și veniturile proprii.
Informații suplimentare se pot obține la telefon: 0231/613240, int. 2078 la adresa de e-mail: spitaldorohoi@gmail.com și pe website: http://www.spitaldorohoi.ro, persoană de contact: Pricopi Daniela având funcția de economist in cadrul Serviciului RUNOS
MANAGER,
Dr. Andrieş Valerian



