spot_img
vineri, mai 3, 2024
AcasăNaționalANPC a amendat companiile din energie care au emis facturi defectuoase

ANPC a amendat companiile din energie care au emis facturi defectuoase

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat zece amenzi contravenţionale, în valoare de 195.000 de lei, companiilor furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei ,potrivit unui comunicat de presă emis de instituție.

„Comandamentul pentru Energie creat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), aflat sub directa coordonare a preşedintelui Mihai Culeafă şi a directorului general Paul Anghel, a finalizat alte 22 de acţiuni de control la companii furnizoare de energie electrică şi gaze naturale către consumatorii casnici. Ca atare, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenţionale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii”, se arată în comunicat.

Abateri constate de comisarii ANPC

Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără: nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor, începând cu 1 noiembrie 2021; furnizarea de energie electrică, fără licenţă; nerespectarea termenului de facturare şi facturarea coasată pe două luni, iar informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea, potrivit agerpres.ro.

De asemenea, unele contracte emise nu conţineau preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu putea verifica modalitatea de calcul al compensării acordate. Totodată, comisarii ANPC au mai constatat practică comercială incorectă, în condiţiile în care majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Conform sursei citate, Comandamentul pentru Energie îşi continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

„În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă) sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor”, se menţionează în comunicat. Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate.

Totodată, în 14 ianuarie, ANPC a anunţat că a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei unui număr de 27 de companii furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei în perioada 6-13 ianuarie.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
24.4 ° C
24.6 °
24.4 °
49 %
6.9kmh
100 %
vin
22 °
sâm
19 °
Dum
22 °
lun
25 °
mar
25 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Dacă vrei ceva bine făcut, tot tu cu mâna ta trebuie să faci.

EDITORIAL

Respectând proporțiile, și recunoscând din start atipicul comparației, este posibil ca din punctul de vedere al celor implicați, depunerea dosarelor de candidaturi să fie...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...