Cu certitudine, cea mai îmbrățișată formă de petrecere a timpului liber de către românașii noștri obișnuiți este în fața micului ecran, adică a televizorului. Mai ales în perioada rece când noaptea-i lungă, treburile pe lângă casă sau prin grădină lipsesc, iar buzunarele le sunt sparte realmente de costurile lemnelor, gazelor sau curentului electric. De cum se înserează afară, se aprind cutiile cu imagini și, până vine moș Ene pe la gene, ele varsă în odăile noastre toate ideile unora care, până mai ieri, foloseau un alt canal prin care le deversau către public și anume, presa scrisă, adică ziarele. Probabil îmi veți spune că rețelele de socializare, dar și alte facilități ale telefoanelor mobile, sunt pe primul loc în ceea ce privește captarea de informații, de idei sau de păreri. Așa o fi, dacă e să ne gândim la generația tânără. Numai că, la vot, cei cu telefoane, tablete, Tik Tok-uri, Instagram-uri și alte asemenea chestii nu prea vin, grosul masei care hotărăște cine va conduce urbea, națiunea, fiind generația 50 plus, adică cei care petrec cel mai mult timp în fața televizoarelor. De la acest considerent au plecat probabil și specialiștii în manipulările și diversiunile televizate care, prin reclame sau emisiuni țintite către un anume eșantion de telespectatori, pregătesc, aranjează și manevrează uriașa piață de desfacere formată din atât de mulți gură-cască TV. Și pentru că aminteam de generația 50 plus, ei bine, acest eșantion este ținta piept numărul unu pentru cei care scot bani din suferințele fizice ale oamenilor. E vorba de așa numită industrie farmaceutică, care, având deschisă calea … televizată către vârsta a doua și a treia, a început să bombardeze micul ecran cu reclame la sute și sute de remedii minune care, pasămite, întineresc efectiv publicul țintă, luând cu mâna durerea și îmbunătățind absolut orice caracteristică a organelor, mușchilor, nervilor, oaselor și mai știu eu care element anatomic din constituția umană. Cum produsele minune (nici nu le numesc medicamente, întrucât acestea au ca destinatari pacienți și nu clienți cum suntem astăzi toți trăitorii țării pentru industria farmaceutică, dar și pentru sistemul sanitar!) nu au nicio căutare la tineret, e limpede că generația 50 plus este în vizorul fabricanților, distribuitorilor, dar și al medicilor angrenați în această industrie care colcăie de bani. Astfel, românii au ajuns să se trateze nu după sfatul medicului, ci după textul de publicitate conceput de niște manipulatori. În aceste condiții, ce rost mai au cabinetele medicale, medicii? Îi băgăm în șomaj? Lăsând la o parte pericolul uriaș pe care îl provoacă tratamentul după ureche al unei boli, stau și mă întreb de ce colegiile medicilor tac mâlc și nu protestează în acest caz clar de uzurpare a menirii lor, și anume diagnosticarea, tratarea și prescrierea de medicamente. Fac parte oare unii dintre ei din angrenajele acestea ucigătoare și acaparatoare de bani? Că altfel nu îmi explic lentoarea, absenteismul și indiferența lor în fața unei situații care stârnește indignare și revoltă din partea celor care mai dispun cât de cât de o judecată liberă la purtător. Iar tu, stat român, cum să încurajezi tratarea bolilor la TV și nu la cabinetele medicale? Sau poate nici nu te interesează decât o zi (ziua votului!) starea de sănătate a nației… Reglementarea de către CNA (care reprezintă statul român!) a modului în care suplimentele alimentare, așa numitele medicamente dar și instrumente, accesorii sau aparatură medicală ne invadează micile ecrane în scopul unic de creștere a vânzărilor din industria de profil, este absolut necesară în acest moment. Am ajuns în situația în care un procent uriaș de români nu trec pe la cabinetele stomatologice și nici pe la medicul de familie întrucât, știu ei de la TV cum să-și vindece anumite afecțiuni, ce medicamente să ia și mai ales de unde. De la farmacia X sau Y care le mai face și reduceri, le mai dă și câte o acadică premiu și care, în schimb, le golește cardurile sau portofelele atunci când îi prind la cotitură. În concluzie, totul este o perpetuă și uriașă tranzacție în urma căreia cetățeanul trebuie să-și verse punga, el nemaifiind de multă vreme pacient, ci client! Și toate astea, cu binecuvântarea statului care, ar fi trebuit de multă vreme să interzică reclamele la medicamente, la farmacii, la suplimente alimentare și alte asemenea făcături! Iar presiunea pe stat pentru revenirea la normal ar trebui să fie pusă în primul rând de medici și de-abia apoi, de cetățeni…
Trimitem medicii în șomaj? – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
0

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!
„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.
REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
Normalitatea cu plusurile și minusurile ei – Dumitru MONACU, scriitor
Recentul proiect de lege (aprilie 2025) privind eliminarea pensiilor speciale nu reprezintă altceva decât o dovadă în plus că în România normalitatea nu face...
Editorial
Educația, la fel ca și dinozaurii – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Cei care, la sfârșit de săptămână, au avut drum prin Parcul Eminescu, au putut observa că dinozaurii sunt pe picior de plecare. După câteva...
Editorial
Un serial stupid – Virgil COSMA, jurnalist
În săptămâna care a trecut am fost martorii stupefiați ai celei mai mari rușini judiciare din toți cei 35 ani care au trecut de...
Editorial
Totul este la un clic distanță – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Poate că cea mai mare realizare a vremurilor pe care le trăim nu este informația ca atare, ci accesibilitatea acesteia. Informație a existat de...
Editorial
Succintă cronică locală – Dumitru MONACU, scriitor
Dacă în urmă cu câteva săptămâni mă plângeam de faptul că subiectele jurnalistice locale sunt efectiv căzute în umbra celor naționale și mondiale, iată...
Editorial
Ai de noi și vai de voi – Ciprian MITOCEANU, scriitor
La începutul anului, prin presa prea puțin iubită de stat - adică acea parte a presei care supraviețuiește fără subvenții de la partide -...
Editorial
Banii înapoi! – Dumitru MONACU, scriitor
Recenta „ascundere” de către judecătorii suceveni a celor trei persoane implicate în niște presupuse acte de corupție (Verginel Gireadă - primarul comunei M. Eminescu,...
Editorial
Curățenia ca exercițiu de ipocrizie – Ciprian MITOCEANU, scriitor
După săptămâni de trudă și pregătiri, românii au întâmpinat sărbătorile pascale cum știu mai bine, într-o manieră consacrată. Excese alimentare și mai ales bahice,...
Editorial
Lumina din mormânt – Virgil COSMA, jurnalist
Trăim o lume fragmentată de conflicte care au tendința de a se globaliza și de polarizări culturale duse la extrem. Se simte însă o...
Editorial
Statistica ieftină și Paștele electoral – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Ne-am aștepta ca, având în vedere vremurile și tehnica, cei de la butoane să fie mai prudenți atunci când vine vorba despre manipulare și...
Editorial
Când nu răspunde cine greșește – Dumitru Monacu, scriitor
Știrea că Spitalul Județean este obligat să o despăgubească pe medicul ginecolog care a fost de gardă în noaptea decesului Alexandrei Ivanov ne demonstrează...
Editorial
Deștepți, dar nu destul – Ciprian Mitoceanu, sciitor
Aproape că nu e zi în care să nu apară în presă relatări despre românași de-ai noștri care s-au pricopsit cu dosare penale –...
Editorial
Principiul maselor comunicante – Dumitru Monacu, scriitor
Rândurile de față nu se doresc a fi destinate nici academicienilor și nici proștilor. Sunt pentru oamenii normali care n-au trecut ca gâsca prin...
Editorial
Educația pentru responsabilitate – Ciprian Mitoceanu, scriitor
Se vorbește din ce în ce mai mult despre reforma educației și este firesc să fie așa în condițiile în care e tot mai...
Editorial
Semeni vânt, culegi furtună – Virgil COSMA, jurnalist
Ce facem noi acum? Jucăm la două capete, încercând să ungem pâinea, dar să rămânem și cu slănina în pod. Ceea ce, evident, nu...
Editorial
Prostie sau strategie? – Ciprian MITOCEANU, scriitor
În ceea ce privește porția de circ, putem spune că avem cantitate cât să dăm și la alții, calitatea e discutabilă, însă ține gândul...
Botoșani
cer fragmentat
19.4
°
C
19.6
°
19.4
°
45 %
3.6kmh
52 %
mie
23
°
J
22
°
vin
19
°
S
24
°
D
28
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
Când nerăbdarea-i mare, sfâșii pachetul imediat ce l-ai primit, că nu ambalajul e important.
EDITORIAL
Recentul proiect de lege (aprilie 2025) privind eliminarea pensiilor speciale nu reprezintă altceva decât o dovadă în plus că în România normalitatea nu face...
EPIGRAMA ZILEI
La balamuc tv niște niște ciudate
Zilnic ne spun, vărsând pe post mânia
Că România e-n realitate
Cum e Realitatea-n România...
-Dumitru MONACU
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...