Cu certitudine, cea mai îmbrățișată formă de petrecere a timpului liber de către românașii noștri obișnuiți este în fața micului ecran, adică a televizorului. Mai ales în perioada rece când noaptea-i lungă, treburile pe lângă casă sau prin grădină lipsesc, iar buzunarele le sunt sparte realmente de costurile lemnelor, gazelor sau curentului electric. De cum se înserează afară, se aprind cutiile cu imagini și, până vine moș Ene pe la gene, ele varsă în odăile noastre toate ideile unora care, până mai ieri, foloseau un alt canal prin care le deversau către public și anume, presa scrisă, adică ziarele. Probabil îmi veți spune că rețelele de socializare, dar și alte facilități ale telefoanelor mobile, sunt pe primul loc în ceea ce privește captarea de informații, de idei sau de păreri. Așa o fi, dacă e să ne gândim la generația tânără. Numai că, la vot, cei cu telefoane, tablete, Tik Tok-uri, Instagram-uri și alte asemenea chestii nu prea vin, grosul masei care hotărăște cine va conduce urbea, națiunea, fiind generația 50 plus, adică cei care petrec cel mai mult timp în fața televizoarelor. De la acest considerent au plecat probabil și specialiștii în manipulările și diversiunile televizate care, prin reclame sau emisiuni țintite către un anume eșantion de telespectatori, pregătesc, aranjează și manevrează uriașa piață de desfacere formată din atât de mulți gură-cască TV. Și pentru că aminteam de generația 50 plus, ei bine, acest eșantion este ținta piept numărul unu pentru cei care scot bani din suferințele fizice ale oamenilor. E vorba de așa numită industrie farmaceutică, care, având deschisă calea … televizată către vârsta a doua și a treia, a început să bombardeze micul ecran cu reclame la sute și sute de remedii minune care, pasămite, întineresc efectiv publicul țintă, luând cu mâna durerea și îmbunătățind absolut orice caracteristică a organelor, mușchilor, nervilor, oaselor și mai știu eu care element anatomic din constituția umană. Cum produsele minune (nici nu le numesc medicamente, întrucât acestea au ca destinatari pacienți și nu clienți cum suntem astăzi toți trăitorii țării pentru industria farmaceutică, dar și pentru sistemul sanitar!) nu au nicio căutare la tineret, e limpede că generația 50 plus este în vizorul fabricanților, distribuitorilor, dar și al medicilor angrenați în această industrie care colcăie de bani. Astfel, românii au ajuns să se trateze nu după sfatul medicului, ci după textul de publicitate conceput de niște manipulatori. În aceste condiții, ce rost mai au cabinetele medicale, medicii? Îi băgăm în șomaj? Lăsând la o parte pericolul uriaș pe care îl provoacă tratamentul după ureche al unei boli, stau și mă întreb de ce colegiile medicilor tac mâlc și nu protestează în acest caz clar de uzurpare a menirii lor, și anume diagnosticarea, tratarea și prescrierea de medicamente. Fac parte oare unii dintre ei din angrenajele acestea ucigătoare și acaparatoare de bani? Că altfel nu îmi explic lentoarea, absenteismul și indiferența lor în fața unei situații care stârnește indignare și revoltă din partea celor care mai dispun cât de cât de o judecată liberă la purtător. Iar tu, stat român, cum să încurajezi tratarea bolilor la TV și nu la cabinetele medicale? Sau poate nici nu te interesează decât o zi (ziua votului!) starea de sănătate a nației… Reglementarea de către CNA (care reprezintă statul român!) a modului în care suplimentele alimentare, așa numitele medicamente dar și instrumente, accesorii sau aparatură medicală ne invadează micile ecrane în scopul unic de creștere a vânzărilor din industria de profil, este absolut necesară în acest moment. Am ajuns în situația în care un procent uriaș de români nu trec pe la cabinetele stomatologice și nici pe la medicul de familie întrucât, știu ei de la TV cum să-și vindece anumite afecțiuni, ce medicamente să ia și mai ales de unde. De la farmacia X sau Y care le mai face și reduceri, le mai dă și câte o acadică premiu și care, în schimb, le golește cardurile sau portofelele atunci când îi prind la cotitură. În concluzie, totul este o perpetuă și uriașă tranzacție în urma căreia cetățeanul trebuie să-și verse punga, el nemaifiind de multă vreme pacient, ci client! Și toate astea, cu binecuvântarea statului care, ar fi trebuit de multă vreme să interzică reclamele la medicamente, la farmacii, la suplimente alimentare și alte asemenea făcături! Iar presiunea pe stat pentru revenirea la normal ar trebui să fie pusă în primul rând de medici și de-abia apoi, de cetățeni…
Trimitem medicii în șomaj? – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
0
Deja ai votat!
Articolul precedent
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
Strategii ciudate și penele papagalului – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...
Editorial
„Broscuțele” și turnul Primăriei – Dumitru MONACU, scriitor
Nu am idee câtă lume cunoaște pilda cu broscuța surdă și, de aceea, pentru a fi sigur că voi fi înțeles așa cum trebuie...
Editorial
Aceleași poteci, alți parveniți – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Ați auzit ce isprăvi a mai comis Marcelașul cel Viteaz în ultimele zile? Ar cam trebui. Nu de alta, dar românilor le place să...
Editorial
Cu stângul în dreptul – Virgil COSMA, jurnalist
Nici n-a început bine campania electorală și deja ne este silă de ceea ce vedem și auzim, deși știam ce ne așteaptă. Cum deja...
Editorial
„Marea duhoare” de la Bucecea – Dumitru MONACU, scriitor
În urmă cu ceva timp, la o oră de maximă audiență, un important post de televiziune național ne aducea la cunoștință – în urma...
Editorial
Armată obligatorie, dar nu tot pentru voi – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Idioțenia cu armata obligatorie este o temă foarte dragă atât românașilor de rând, cât și politicienilor, iar în ultima vreme discuțiile pe marginea subiectului...
Editorial
Campania ciudaților – George LAZĂR, director
Ca la fiecare patru ani, înainte de începerea cursei electorale, stâlpii electrici ai județelor, în special cei din orașe, s-au umplut cu postere cu...
Editorial
Oameni care sunt: Florin Egner – Dumitru MONACU, scriitor
Am stat foarte mult în cumpănă dacă și cum să scriu despre fostul edil al Botoșaniului. Faptul că aș putea fi acuzat de o...
Editorial
Doar din grijă pentru români – Ciprian MITOCEANU, scriitor
De ceva timp suntem efectiv striviți de campania electorală, iar cei care visează la un nou mandat nu au pierdut ocazia de a ieși...
Editorial
16 pe un loc – Virgil COSMA, jurnalist
Partidele politice și alianțele au dat publicității listele pentru alegerile europarlamentare, sunt 542 de candidați pentru 33 locuri. Știu că nu interesează pe nimeni...
Editorial
Cea mai incorectă competiție – Dumitru MONACU, scriitor.
Dintre toate scrutinele electorale pe care le vom avea de înfruntat anul acesta, alegerea primarilor reprezintă fără nici un dubiu, cea mai mare și...
Editorial
Despre monumente și mastodonți – Dumitru MONACU, scriitor
Cu surle și trâmbițe suntem anunțați de către comenduirea garnizoanei civile cu sediul în palatul administrativ că în curând va mai prinde contur o...
Editorial
Oare dacă ascultam muzică adevărată ne era mai bine? – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Zilele trecute am avut parte de un adevărat șoc cultural, ca să-i spun așa… Trecut prin parc - prea mult spus plimbare. Și acolo,...
Editorial
E musai să facem politică, oameni buni! – Dumitru MONACU, scriitor
Mulți, foarte mulți români, sătui până peste cap de indolența, incompetența, arivismul, nesimțirea, lipsa de caracter ș.a. (lista ar mai putea continua mult și...
Editorial
La Botoșani se întâmplă lucruri – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Cu ceva timp în urmă, am decis să-mi găsesc altceva de făcut în ziua alegerilor locale. Orice altceva în afară de mers la vot....
Editorial
Invazia falsurilor – Virgil COSMA, jurnalist
Asaltat de terminologia anglo-americană, publicul este gata să înghită pe nemestecate noțiuni pe care le ia ca atare, fără a le stăpâni pe deplin...
Botoșani
cer acoperit de nori
12.9
°
C
15.6
°
12.2
°
65 %
0.5kmh
100 %
sâm
12
°
Dum
20
°
lun
20
°
mar
19
°
mie
13
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...
EDITORIAL
Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...
EPIGRAMA ZILEI
Ne țin calea, mai mult goale,
Cu sânii în vânt, frivoli,
Unele ne bagă-n boale,
Altele în ... boli!
-Dumitru MONACU
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...