spot_img
duminică, aprilie 28, 2024
AcasăNaționalPNL a dublat sumele pentru presă în 2022. Ciucă și Bode, primul...

PNL a dublat sumele pentru presă în 2022. Ciucă și Bode, primul tandem al liberalilor care ascunde unde merg banii

PNL a plătit anul trecut aproape 40 de milioane de lei (8 milioane de euro) pentru promovarea în presă și propagandă. Cu 18 milioane de lei mai mult decât în 2021, potrivit Autorității Electorale Permanente (AEP), instituția care controlează finanțele partidelor.

PNL se apropie de PSD în privința cheltuielilor cu „presa și propagandă”, conform informațiilor analizate de Libertatea din baza de date a AEP, iar în primele trei luni din 2023, suma cheltuită de liberali este aproape egală cu cea a social-democraților.

  • 11.245.541 de lei – PNL în perioada ianuarie – martie
  • 2023 12.790.649 de lei – PSD în perioada ianuarie – martie 2023

Dacă la PSD, datorită bugetului mai mare, suma plătită pentru „presă și propagandă” este de circa 50%, la PNL, ea ajunge la 70%. Sumele vărsate de liberali au fost direcționate către mai multe site-uri, prin intermediul unor firme de publicitate.

Ca și în cazul PSD, majoritatea sumelor merg către site-urile televiziunilor, pentru că în 2021-2023, partidele au interdicție în a încheia contracte cu televiziunile, dar pot avea cu site-urile acestora.

Site-uri precum digi24.ro, romaniatv.net, antena3.ro sau b1tv.ro au avut contracte cu partidul prin intermediul agențiilor de publicitate în 2022, conform unor surse confidențiale din conducerea PNL. Oficial, conducerea liberalilor refuză să comunice explicit cine au fost beneficiarii contractelor.

Materialul integral îl puteţi citi aici.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
21.6 ° C
21.6 °
19.9 °
43 %
3.6kmh
0 %
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °
mie
21 °
joi
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...