vineri, martie 29, 2024
AcasăNaționalPNL a dublat sumele pentru presă în 2022. Ciucă și Bode, primul...

PNL a dublat sumele pentru presă în 2022. Ciucă și Bode, primul tandem al liberalilor care ascunde unde merg banii

PNL a plătit anul trecut aproape 40 de milioane de lei (8 milioane de euro) pentru promovarea în presă și propagandă. Cu 18 milioane de lei mai mult decât în 2021, potrivit Autorității Electorale Permanente (AEP), instituția care controlează finanțele partidelor.

PNL se apropie de PSD în privința cheltuielilor cu „presa și propagandă”, conform informațiilor analizate de Libertatea din baza de date a AEP, iar în primele trei luni din 2023, suma cheltuită de liberali este aproape egală cu cea a social-democraților.

  • 11.245.541 de lei – PNL în perioada ianuarie – martie
  • 2023 12.790.649 de lei – PSD în perioada ianuarie – martie 2023

Dacă la PSD, datorită bugetului mai mare, suma plătită pentru „presă și propagandă” este de circa 50%, la PNL, ea ajunge la 70%. Sumele vărsate de liberali au fost direcționate către mai multe site-uri, prin intermediul unor firme de publicitate.

Ca și în cazul PSD, majoritatea sumelor merg către site-urile televiziunilor, pentru că în 2021-2023, partidele au interdicție în a încheia contracte cu televiziunile, dar pot avea cu site-urile acestora.

Site-uri precum digi24.ro, romaniatv.net, antena3.ro sau b1tv.ro au avut contracte cu partidul prin intermediul agențiilor de publicitate în 2022, conform unor surse confidențiale din conducerea PNL. Oficial, conducerea liberalilor refuză să comunice explicit cine au fost beneficiarii contractelor.

Materialul integral îl puteţi citi aici.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
8.7 ° C
10.6 °
8.3 °
63 %
0.9kmh
83 %
vin
18 °
sâm
23 °
Dum
24 °
lun
25 °
mar
16 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Gata, au rezolvat cu circulația în centru. Ori se terminase programul și n-au mai apucat să strângă, cine știe.

EDITORIAL

Anul electoral 2024... Alegerile sunt din ce în ce mai aproape, deci e de așteptat ca lupta între poftitorii de ciolan să se intensifice....

EPIGRAMA ZILEI

Mi-a șoptit o viorea C-o să-mi dai inima ta Și m-am întrebat instant: O fi vorba de... transplant? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...