vineri, mai 20, 2022
AcasăAdvertorialSEO vs. Reclame pe rețelele sociale

SEO vs. Reclame pe rețelele sociale

Ai un website și nu știi cum să atragi potențiali clienți? Poate ai auzit de la cineva că reclamele sunt singura soluție și că mereu va trebui să investești în ele. Sau ai aflat falsa prezumție precum că SEO îți poate aduce rezultate în 3 zile. În ce să investești de fapt și cum alegi pentru ca afacerea ta să aibă succes în mediul online?

Cum funcționează SEO și cu ce este diferit de reclamele pe social media?

SEO îți poate aduce site-ul pe primele poziții din paginile cu rezultate de pe Google atunci când este făcut corect, consistent și cu răbdare. Însă, paginile cu rezultatele unde și afacerea ta va fi în top, apar în urma căutării utilizatorilor. Atunci când ei caută servicii sau produse ca ale tale, algoritmul Google începe să caute și el prin toate website-urile. Acesta ține cont de relevanță, originalitate și de experiența pe care le-o poți oferi utilizatorilor.

Odată ce analizează aceste date, utilizatorilor le apar paginile de rezultate. Deși ,,scanarea’’ de către Google poate părea un proces complex și lung, totul se întâmplă în mai puțin de 1 secundă în cazurile optime. Iar pentru că ai ales o agenție SEO profesională și ați pregătit o strategie, apare și website-ul tău pe pagina de rezultate. Utilizatorul dă click și gata, a intrat pe website!

Însă trebuie să știi că SEO funcționează cel mai bine atunci când deja exista căutări pentru serviciile sau produsele tale. Dacă utilizatorii nu caută ceea ce le poți oferi, website-ul tău nu va putea ajunge la mulți utilizatori. Termenii populari de căutare decid dacă serviciile sau produsele tale sunt sau nu căutate, asta însemnând dacă este sau nu timpul să investești într-o strategie SEO. Acești termeni pot fi găsiți prin instrumente de analiză a căutărilor pe motoare de căutare precum Google.

Aici intervin reclamele plătite care pot fi instrumentul tău principal de promovare atunci când oamenii nu caută pe Google ceea ce oferi. Ai un produs sau un serviciu nou? Vinzi ceva extrem de nișat? Nu există încă cerere pe piață? Atunci creezi această cerere și prezinți produsele în fața oamenilor care încă nu le caută. Printr-o strategie de promovare pe rețelele sociale, poți ajunge la oameni care chiar ar putea fi interesați de ceea ce vinzi.

Astfel, poți crește treptat și numărul de căutări lunare al termenilor relevanți produsului sau serviciului tău. Însă trebuie să știi că publicul la care ajungi nu este la fel de pregătit să cumpere. Să spunem că poate ei abia descoperă produsul tău și au nevoie de timp să îl cerceteze. Pe când, prin SEO oamenii deja caută ceea ce vinzi, au cercetat și pot lua deja în considerare să achiziționeze produsul tău.

Tipul de rezultate aduse

Atunci când ai un produs sau un serviciu deja căutat pe piață, o investiție pe termen lung o reprezintă SEO. Deși unii consideră că SEO nu costă deloc și că prin asta se diferențiază de reclame, se înșală. Există costuri de întreținere pentru servicii SEO și pentru instrumentele folosite. Însă pe termen lung, rezultatele vor veni la costuri mai mici, obținând o poziționare mai bună în căutări îți va crește și reputația afacerii tale.

Reclamele plătite reprezintă o soluție bună până generezi căutare pe motoarele de căutare. Însă dacă ești singurul ce oferă un anume produs sau serviciu, va fi cu siguranță mai dificil. Într-adevăr, reclamele plătite îți pot aduce cumpărători destul de rapid. Dar, când se opresc reclamele, scade și numărul cumpărătorilor, iar investiția în reclame cu siguranță va continua să crească.

Pentru afacerile la început, adesea cea mai bună soluție poate fi un echilibru intre SEO și promovare plătită. Însă website-ul este oglinda afacerii în online, așa că o strategie pe termen lung care nu te face să depinzi de social media este esențială.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
29.6 ° C
29.6 °
28.3 °
33 %
1.4kmh
99 %
vin
30 °
sâm
26 °
Dum
19 °
lun
13 °
mar
20 °
RON - Română (nou) leu
EUR
4,9492

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Președinta CJ explică viitorul în aer liber. Telefonul e pentru vice, i-a scris pe ecran ce să zică.

EDITORIAL

Ampla mișcare împotriva hărțuirii sexuale declanșată în anul 2014 și pornită din lumea filmului s-a extins cu o rapiditate uimitoare pe tot globul. Femei...

GÂNDUL ZILEI

Peste tot în lume, două tagme profesionale au ca obiect de activitate, efectuarea de curse regulate pe traseul minciună - adevăr şi retur :...

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...