vineri, martie 29, 2024
AcasăEditorialFără campanii electorale! - Dumitru MONACU, scriitor

Fără campanii electorale! – Dumitru MONACU, scriitor

Dacă ar fi după mine, aș interzice în secunda doi campaniile electorale din orice domeniu. Am spus orice domeniu pentru că nu numai în politică ne ciocnim cu acest fenomen viciat, denaturat și compromis aproape în totalitate pe teritoriul României postdecembriste. De ani buni, campaniile acestea nu reprezintă decât niște canale prin care ahtiații după funcții (de fapt, după putere și bani!) își dejectează minciunile și promisiunile deșarte ca să păcălească un electorat care, deși stă tot timpul cu nasul în televizor, devine tot mai dezavantajat intelectual datorită simplului fapt că răspunde perfect la stimulii manipulanți și diversioniști deversați până și prin banala „Publicitate”. Din moment ce promisiunile nu sunt niciodată onorate, nu ar puteau oare procurorii cei buni și corecți din România să o includă la „trafic de influență” sau în alte paragrafe ale Codului Penal? Dacă ar fi interzise aceste campanii prin lege, lumea i-ar alege pe aspiranți după activitatea desfășurată până la momentul scrutinului, întrucât azi, când fiecare știe orice despre fiecare, nicio faptă bună sau rea nu rămâne sub preș. Internetul cu ale lui rețele de socializare reprezintă o uriașă lupă, orice muritor fiind la un moment dat sub ea sau deasupra ei, mai mult sau mai puțin, funcție de notorietatea pozitivă sau negativă căpătată. Cum la teorie se pricepe oricine, voi veni în sprijinul celor afirmate mai sus cu un exemplu concret și recent: vizita la Consiliul Județean Botoșani a președintelui în funcție al FRF, Răzvan Burleanu. Din capul locului vă spun că singurul efect al vizitei rămâne noianul de poze care le dă ambilor … președinți speranța că vor mai colecta vreun vot, două, în urma acestei întâlniri. Că scopul declarat al vizitei este nobil și benefic pentru botoșăneni, ne este tuturor clar, nu încape nicio îndoială („Aceștia ne-au prezentat viziunea lor asupra dezvoltării sectorului juvenil și al fotbalului feminin în România. I-am asigurat de tot suportul nostru în ceea ce privește sportul juvenil și în special în dezvoltarea Cupei Satelor, o competiție destinată copiilor din mediul rural” – a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani) numai că, vizita „miticilor” de pe Dâmbovița are cu totul alt scop: în 2022 expiră al doilea mandat al lui Burleanu la cârma FRF și, conform statutului, mai are dreptul să candideze la unul. Deci? Campanie electorală pe banii instituției și furatul startului! Așa se poate traduce vizita celui care, dacă la alegerile din 2014 i s-ar fi luat în seamă ce a făcut până atunci, astăzi îi lustruia cizmele Baciului care a fost înlăturat din cursă de niște politicieni în frunte cu Ponta prin apăsarea unor butoane în zona Justiției. Nici pentru președintele Consiliului Județean vizita nu a fost de ici-colea, servilismul față de potentații dâmbovițeni dar și magnetismul pe care fotbalul încă îl emană în rândurile botoșănenilor determinând-o nu numai să-l primească pe acest gropar al celui mai iubit sport dar și să se etaleze cu mare pompă, alături de el pe rețelele de socializare și în mass-media. Cum spuneam, dacă dăm deoparte promisiunile și punem pe masă certitudinile văzute și trăite vom constata că termenul de „gropar” atribuit impostorului Burleanu este destul de blând, pe perioada mandatelor sale România înregistrând doar eșecuri (Doamne, era să scriu „eșece”, vorba unei analfabete ajunsă tot prin mijloace „specifice” cu mult mai sus decât trebuia și merita!) pe toate planurile. Cu siguranță, faptul că Botoșaniul, datorită unui conducător deștept scrie istorie în fotbal, l-a determinat pe Burleanu să încerce să-l atragă, prin intermediari, pe Valeriu Iftime de partea sa, crezând că orice se cumpără și orice se vinde. Din păcate pentru el, Iftime pare a avea ceva din regretatul Corneliu Coposu care atât de frumos și expresiv spunea ”Negociem orice, dar nu negociem principii!” și drept urmare votul botoșăneanului va fi cu siguranță cerebral și nu emoțional sau impus. Revenind la ideea din debutul acestor rânduri referitoare la interzicerea campaniilor electorale, consider că dacă s-ar adopta o asemenea măsură, toată lumea ar fi fericită, cu excepția mincinoșilor și impostorilor. Nu ar mai exista stres pentru candidați, s-ar diminua considerabil risipa banului public și nu am mai fi noi, muritorii de rând, tocați la cap vreme de treizeci de zile, ba chiar mai mult, pentru că mulți pigmei fură startul. De altfel, scopul campaniilor electorale a fost, de-a lungul istoriei, unul benefic pentru cetățeni și anume a reprezentat calea de cunoaștere a candidaților și a intențiilor lor după ce se vor fi instalat în fruntea comunității. Din păcate pentru noi românii, nu mai este niciun secret și nicio taină ce fac aleșii după ce se văd la butoane: jaf din avuția națională și nu numai, trafic de influență, corupție cvasitotală, aroganță și minciuni … în formă continuată! Din moment ce astăzi știm fiecare despre fiecare aproape orice, chiar că nu-și mai au rostul asemenea obiceiuri „barbare”.  Drept urmare, popor mințit, nu sta cu mâinile în sân, obligă-i pe aleși să facă legi utile ție și nu lor! Constituția permite acest lucru!

Deja ai votat!
Botoșani
câțiva nori
18.6 ° C
18.8 °
17.7 °
27 %
6.7kmh
24 %
vin
19 °
sâm
25 °
Dum
25 °
lun
27 °
mar
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Nici hoții nu-s dezamăgiți și rămâi și tu cu mașina întreagă.

EDITORIAL

În avalanșa de știri, săptămâna trecută una a trecut aproape neobservată. Este vorba de anunțul făcut de Doina Federovici, președinta consiliului județean, că nu...

EPIGRAMA ZILEI

Drag mi-a fost calul bălan Și pe badea în Merțan Drag mi-e badea și în car Dacă e ... milionar!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...