Cu certitudine, cea mai îmbrățișată formă de petrecere a timpului liber de către românașii noștri obișnuiți este în fața micului ecran, adică a televizorului. Mai ales în perioada rece când noaptea-i lungă, treburile pe lângă casă sau prin grădină lipsesc, iar buzunarele le sunt sparte realmente de costurile lemnelor, gazelor sau curentului electric. De cum se înserează afară, se aprind cutiile cu imagini și, până vine moș Ene pe la gene, ele varsă în odăile noastre toate ideile unora care, până mai ieri, foloseau un alt canal prin care le deversau către public și anume, presa scrisă, adică ziarele. Probabil îmi veți spune că rețelele de socializare, dar și alte facilități ale telefoanelor mobile, sunt pe primul loc în ceea ce privește captarea de informații, de idei sau de păreri. Așa o fi, dacă e să ne gândim la generația tânără. Numai că, la vot, cei cu telefoane, tablete, Tik Tok-uri, Instagram-uri și alte asemenea chestii nu prea vin, grosul masei care hotărăște cine va conduce urbea, națiunea, fiind generația 50 plus, adică cei care petrec cel mai mult timp în fața televizoarelor. De la acest considerent au plecat probabil și specialiștii în manipulările și diversiunile televizate care, prin reclame sau emisiuni țintite către un anume eșantion de telespectatori, pregătesc, aranjează și manevrează uriașa piață de desfacere formată din atât de mulți gură-cască TV. Și pentru că aminteam de generația 50 plus, ei bine, acest eșantion este ținta piept numărul unu pentru cei care scot bani din suferințele fizice ale oamenilor. E vorba de așa numită industrie farmaceutică, care, având deschisă calea … televizată către vârsta a doua și a treia, a început să bombardeze micul ecran cu reclame la sute și sute de remedii minune care, pasămite, întineresc efectiv publicul țintă, luând cu mâna durerea și îmbunătățind absolut orice caracteristică a organelor, mușchilor, nervilor, oaselor și mai știu eu care element anatomic din constituția umană. Cum produsele minune (nici nu le numesc medicamente, întrucât acestea au ca destinatari pacienți și nu clienți cum suntem astăzi toți trăitorii țării pentru industria farmaceutică, dar și pentru sistemul sanitar!) nu au nicio căutare la tineret, e limpede că generația 50 plus este în vizorul fabricanților, distribuitorilor, dar și al medicilor angrenați în această industrie care colcăie de bani. Astfel, românii au ajuns să se trateze nu după sfatul medicului, ci după textul de publicitate conceput de niște manipulatori. În aceste condiții, ce rost mai au cabinetele medicale, medicii? Îi băgăm în șomaj? Lăsând la o parte pericolul uriaș pe care îl provoacă tratamentul după ureche al unei boli, stau și mă întreb de ce colegiile medicilor tac mâlc și nu protestează în acest caz clar de uzurpare a menirii lor, și anume diagnosticarea, tratarea și prescrierea de medicamente. Fac parte oare unii dintre ei din angrenajele acestea ucigătoare și acaparatoare de bani? Că altfel nu îmi explic lentoarea, absenteismul și indiferența lor în fața unei situații care stârnește indignare și revoltă din partea celor care mai dispun cât de cât de o judecată liberă la purtător. Iar tu, stat român, cum să încurajezi tratarea bolilor la TV și nu la cabinetele medicale? Sau poate nici nu te interesează decât o zi (ziua votului!) starea de sănătate a nației… Reglementarea de către CNA (care reprezintă statul român!) a modului în care suplimentele alimentare, așa numitele medicamente dar și instrumente, accesorii sau aparatură medicală ne invadează micile ecrane în scopul unic de creștere a vânzărilor din industria de profil, este absolut necesară în acest moment. Am ajuns în situația în care un procent uriaș de români nu trec pe la cabinetele stomatologice și nici pe la medicul de familie întrucât, știu ei de la TV cum să-și vindece anumite afecțiuni, ce medicamente să ia și mai ales de unde. De la farmacia X sau Y care le mai face și reduceri, le mai dă și câte o acadică premiu și care, în schimb, le golește cardurile sau portofelele atunci când îi prind la cotitură. În concluzie, totul este o perpetuă și uriașă tranzacție în urma căreia cetățeanul trebuie să-și verse punga, el nemaifiind de multă vreme pacient, ci client! Și toate astea, cu binecuvântarea statului care, ar fi trebuit de multă vreme să interzică reclamele la medicamente, la farmacii, la suplimente alimentare și alte asemenea făcături! Iar presiunea pe stat pentru revenirea la normal ar trebui să fie pusă în primul rând de medici și de-abia apoi, de cetățeni…
Trimitem medicii în șomaj? – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
0

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!
„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.
REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
De doi bani speranță – Virgil COSMA, jurnalist
Este limpede că, indiferent cine și cum va ajunge la Palatul Victoria, dacă viitorul guvern nu aplică imediat și fără concesii măsurile pe care...
Editorial
Răspundere, nu solidaritate – Cătălin MORARU, redactor șef
E limpede, cred, ce fac pesediștii. Vin cu propuneri fanteziste, pentru a întârzia formarea unui guvern. Pentru că fiecare zi fără un nou premier...
Editorial
Totul până la copii! – Dumitru MONACU, scriitor
În curând, școlile își vor închide porțile, urmând o binemeritată vacanță pentru elevii din toată țara. Pentru cei din Botoșani, vacanța ce se arată...
Editorial
Cazinou de lux, mentalitate de scara blocului – Ciprian MITOCEANU, scriitor
De fiecare dată când cei aflați la butoane se plâng că prin buget bate vântul și trebuie inventate noi taxe și impozite „că altfel...
Editorial
Plutașii de pe Dâmbovița – Dumitru MONACU, scriitor
Iubitorii de animale, de fapt cei care au în preajma lor câini, știu foarte bine că atunci când patrupedul se lasă pe spate pentru...
Editorial
Școala românească: între trecut autoritar și viitor incert – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Așa cum am atras atenția în editorialul precedent, reforma sistemului de învățământ din România pendulează între „las-o bre, că merge și așa” și „atât...
Editorial
Încă două săptămâni de suspans – Virgil COSMA, jurnalist
Ce auzim și vedem din afară despre negocierile care trebuie să definească conducerea României pentru următorii patru ani? Nimic bun. Aceleași fețe, același tupeu,...
Editorial
Școala românească: între trecut autoritar și viitor incert – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Așa cum am atras atenția în editorialul precedent, reforma sistemului de învățământ din România pendulează între „las-o bre, că merge și așa” și „atât...
Editorial
Bulibășeala marca „Crin” – Dumitru MONACU, scriitor
Când vine vorba de Crin Antonescu, multă lume se gândește la liberalul cu plete din anii ’90 care vorbea frumos și se poziționa întruna...
Editorial
Educația, lăsată iar la voia întâmplării – Ciprian MITOCEANU, scriitor
După cum bine se știe, dar se tot ignoră, reforma Educației este absolut necesară, însă, ca de obicei, a fost abandonată la discreția unui...
Editorial
O mezalianță (aproape) imposibilă – Dumitru MONACU, scriitor
Treaba de mântuială făcută de români la alegeri se lasă în aceste zile cu multe întrevederi, discuții, negocieri, poziții de forță sau maleabile în...
Editorial
1 Iunie cu soare, fără ode și fără tarlale – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Luna mai s-a dovedit a fi o lună incredibil de bogată în precipitații și cam strânsă la pungă în ceea ce privește confortul termic,...
Editorial
Adevărata criză – Virgil COSMA, jurnalist
Suntem asaltați cam din toate mediile de amenințări și vești proaste: țara este în derivă, în pragul unui colaps financiar, se dublează prețul la...
Editorial
Demonizarea Franței, o lecție de manipulare pe stomacul gol – Ciprian MITOCEANU, scriitor
De ceva vreme asistăm la o demonizare agresivă a Franței. Se știe cine se află în spatele acestei acțiuni care ar fi stârnit zâmbete...
Editorial
Nu ne mai terfeliți Tricolorul! – Dumitru MONACU, scriitor
De o bună bucată de vreme, mai precis din momentul în care rețelele de socializare ne-au pus talpa pe gât, constatăm că patriotismul, românismul...
Editorial
Fardul de partid și denaturarea crasă a realităților – Dumitru MONACU, scriitor
Nu ar fi o gaură-n cer faptul că partidele politice din România primesc finanțare de la bugetul de stat, adică din buzunarele noastre. Pentru...
Botoșani
cer fragmentat
26.2
°
C
26.6
°
25.5
°
43 %
3.5kmh
54 %
lun
29
°
mar
23
°
mie
24
°
J
25
°
vin
21
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
EDITORIAL
Este limpede că, indiferent cine și cum va ajunge la Palatul Victoria, dacă viitorul guvern nu aplică imediat și fără concesii măsurile pe care...
EPIGRAMA ZILEI
Eu îmi apăr bogăția
Funcția, contul și neamul
Și de-aceea am pus hamul
Pe voi și pe România...
-Dumitru MONACU
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...