Există în politica românească un obicei balcanic pe cât de răspândit pe atâta de dăunător. Este vorba de lipsa totală de colaborare dintre grupările politice, de o șuntare efectivă atunci când un proiect este promovat, proiectat și executat de către adversarii politici. Deși de multe ori cetățeanul, urbea sau județul ar avea clar de câștigat în cazul realizării unor proiecte care se derulează pe durata a minimum două mandate, politicienii din tabere adverse nu colaborează sub nicio formă. Ba mai mult, își dau reciproc la gioale mai ceva ca fotbaliștii, totul în defavoarea celor pe care ei susțin că îi reprezintă. La exemplele deja cunoscute de către botoșăneni (dintre care pe primul loc se situează evident, reabilitarea Teatrului Mihai Eminescu) iată că se mai poate consemna unul. Este vorba de proiectul privind șoseaua de centură a municipiului, proiect pus în ecuație de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoșani condusă de fostul edil al municipiului, Florin Egner. Pentru că proiectul a demarat printr-o hotărâre legislativă elaborată în biroul viceprimarului PSD, tabăra adversă a blocat luni de zile acțiunea iar foarte repede, prin 2018, comunele păstorite de primari PNL (Mihai Eminescu, Răchiți și Stăuceni) s-au retras din asociație pe motiv de ineficiență a respectivei structuri. De altfel, o bună bucată de vreme Zona Metropolitană a fost subiectul numeroaselor critici venite ba din partea opozanților politici, ba din zona mass media toate acestea având ca ax principal faptul că acolo, în respectiva asociație se papă banul public de pomană și nu se vede nimic în urmă-i. Din nefericire pentru cârcotași și din fericire pentru cetățenii județului, amplul proiect de construire a unei șosele de centură nu mai este o himeră ci extrem de aproape de inaugurare a lucrărilor. Pentru cei care nu sunt la curent cu respectiva investiție, voi prezenta câteva date tehnice. Astfel, undeva aproape de service-ului auto „Câșlaru” (DN 29, la câțiva km de Baisa) se va construi un sens giratoriu de unde va porni șoseaua de centură ce va străbate 10 kilometri până la „înțeparea” în DJ 208 C (Botoșani – Vorona), la vreo câteva sute de metri de alt sens giratoriu, cel de la „Lebăda”. Lucrarea care va „înghiți” cam 70 de milioane de euro constă nu numai în construirea unei șosele ci, în paralel cu aceasta, zona va fi înzestrată cu toate utilitățile (electricitate, apă, canal, gaz) aspect extrem de important pentru afacerile care vor prinde contur de-a lungul arterei de circulație. Sunt de asemenea prevăzute și parcări, fapt care va conduce automat la dezvoltarea unor afaceri specifice zonelor de tranzit. Așadar, proiectul șoselei de centură nu este nicidecum o gogoriță electorală ci o realitate evidentă din moment ce banii există, constructorul selectat iar termenul de finalizare fiind stabilit undeva la finele anului 2026. Urmează inaugurarea lucrărilor care se va întâmpla cu siguranță în decursul acestui an. Ceea ce este extrem de interesant în această speță constă în faptul că respectiva arteră va continua cu o alta, de la „Lebăda”, printre Siliștea și Tocileni, până aproape de Victoria făcând astfel joncțiunea cu șoseaua Botoșani – Ștefănești. Această a doua etapă a proiectului șoselei de centură este încă în faza de proiectare și obținere a avizelor, deci cu mult în urma primei etape care, iată va prinde în foarte scurt timp contur. Și dacă am amintit de ea, trebuie să menționez că lungimea arterei de circulație din centura „Lebăda” – Victoria va însuma cam 12 km și va costa aproape 120 de milioane euro. Concluzia care se poate trage din cele prezentate este că, vorba cântecului, „dup-atâta frig și ceață” în Zona Metropolitană, apare soarele, acest proiect fiind de departe cel mai grandios și eficient din panoplia – săracă până la acest moment – a asociației. A doua concluzie scoate în evidență lipsa de orientare și fler politic a liberalilor botoșăneni care nu își mai pot lipi numele de acest proiect decât ca sabotori sau cârcotași și nu ca tovarăși de lucru. Asistăm așadar la implementarea unui proiect în aceleași condiții specific românești de necolaborare dintre grupările politice, ceea ce nu este deloc în regulă. În plus, ne face să medităm asupra unui aspect extrem de important și interesant în ceea ce privește investițiile mari de infrastructură și să ne punem o întrebare firească: oare câți bani s-au risipit aiurea de-a lungul timpului? Și involuntar, mai apare o întrebare: de ce nimeni nu plătește niciodată pentru erorile din administrația publică?
Șoseaua de centură și „colaborarea” dintre partide – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
Deja ai votat!
Articolul precedent
AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!
„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.
REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
112 – linia vieții sau numărul indiferenței – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
O știre ce a început să se banalizeze în România. Încă o tânără femeie a fost ucisă de fostul soț în fața copilului. Mihaela,...
Editorial
Cireada, văcarii și haosul lumii – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Din capul locului vă avertizez că voi folosi în rândurile de față cuvinte grele și dure. De ce? Simplu! Am observat că românul, cu...
Editorial
Marea victorie a bugetului: 400 milioane stoarse de la mame și bătrâni – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Mai zilele trecute, guvernanții au prezentat ca pe o mare realizare sumele încasate la buget din creșterea contribuțiilor pentru pensiile mai mari de 3000...
Editorial
Mizeria, hoția și neam-prostia – Virgil COSMA, jurnalist
Redacţia -
A trecut și congresul PSD, Grindeanu a câștigat en-fanfare cu 99%, candidând de unul singur, promițând „reformă și stabilitate” – două cuvinte care, în...
Editorial
Trei, Doamne, și toate trei! – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Este evidentă și vizibilă din avion falia ideologică apărută de câțiva ani, între români. Foarte puțini compatrioți se situează pe zona de echilibru. În...
Editorial
Sistemul unui joc periculos – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Părerea mea în legătură cu sondajele de opinie aduce cumva cu presupusa afirmație a lui Stalin: nu contează cine și cum votează, contează cine...
Editorial
Orașe construite din pix, pierdute de realitate – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Conform unei vorbe de duh românești adaptată la vremuri și context, autoritățile au aflat ceea ce știa mai tot omul, și anume că mai...
Editorial
România te iubesc – Comune la stăpân – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Recenta nominalizare a Andreei Alecu Gireadă drept candidat la funcția de primar al comunei Mihai Eminescu mi-a adus în minte vorbele atât de pline...
Editorial
Școală fără orizont, copii fără viitor – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Chiar dacă elevii sunt în vacanță, problemele sistemului de educație nu și-au luat concediu, prin urmare pe la ministerul de resort și nu numai...
Editorial
Balanță spartă – Virgil COSMA, jurnalist
Redacţia -
Săptămâna trecută, scena politică românească a oferit tabloul unui atelier mecanic de cea mai proastă speță: toți se agită cu sculele în mână, se...
Editorial
Hora de la PSD – Cătălin MORARU, redactor șef
Redacţia -
Despre PSD scriam după condamnarea lui Dragnea că e un partid în disoluție. Nu a fost să fie, din păcate, pentru că au primit...
Editorial
Oameni care sunt: Georgică Manole – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Există oameni care, fără să-și propună, devin repere. Nu pentru că ar striga „uitați-vă la mine”, ci pentru că se încăpățânează să creadă, să...
Editorial
Frustrații – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Dacă e să luăm în seamă sensul cuvântului „frustrat” atunci de bună seamă trebuie să mergem la DEX care spune așa: respectivul cuvânt este...
Editorial
Miracolul FILIT într-o țară ce începe să citească – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Recunosc, mă număr(am) printre cei care nu prevăd cine știe ce viitor pentru lectură, iar asta se bazează mai mult pe statistici concrete și...
Editorial
Flatarea anestezică – Alexandru Cohal, cercetător
Redacţia -
Iată că a venit vremea ca N. Dan, noul președinte al României, să-i laude pe moldoveni cât sunt de culți, de buni, de importanți....
Editorial
Butaforie politică – Virgil COSMA, jurnalist
Redacţia -
Săptămâna care se încheie lasă în urmă o atmosferă bipolară: pe de-o parte, cifre care strigă „corecție”; pe de altă parte, promisiuni politice și...
Botoșani
cer senin
8.7
°
C
8.9
°
8.6
°
71 %
2.6kmh
10 %
J
8
°
vin
14
°
S
15
°
D
11
°
lun
16
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
EDITORIAL
Redacţia -
O știre ce a început să se banalizeze în România. Încă o tânără femeie a fost ucisă de fostul soț în fața copilului. Mihaela,...
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...




Bine punctat,cum vin la putere, le pute tot ce au început ceilalți. Spagarii ăștia de primari nu-i interesează proiectele care ridica comunitatea,lor le convine proiecte mici cu “parandarat”baban.Pentru masa de votanți,le plantează o cruce pe un deal și le-a închis gura pentru un mandat. Mulți dintre ei nici nu știu ce conține acest mare proiect,