Există în politica românească un obicei balcanic pe cât de răspândit pe atâta de dăunător. Este vorba de lipsa totală de colaborare dintre grupările politice, de o șuntare efectivă atunci când un proiect este promovat, proiectat și executat de către adversarii politici. Deși de multe ori cetățeanul, urbea sau județul ar avea clar de câștigat în cazul realizării unor proiecte care se derulează pe durata a minimum două mandate, politicienii din tabere adverse nu colaborează sub nicio formă. Ba mai mult, își dau reciproc la gioale mai ceva ca fotbaliștii, totul în defavoarea celor pe care ei susțin că îi reprezintă. La exemplele deja cunoscute de către botoșăneni (dintre care pe primul loc se situează evident, reabilitarea Teatrului Mihai Eminescu) iată că se mai poate consemna unul. Este vorba de proiectul privind șoseaua de centură a municipiului, proiect pus în ecuație de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoșani condusă de fostul edil al municipiului, Florin Egner. Pentru că proiectul a demarat printr-o hotărâre legislativă elaborată în biroul viceprimarului PSD, tabăra adversă a blocat luni de zile acțiunea iar foarte repede, prin 2018, comunele păstorite de primari PNL (Mihai Eminescu, Răchiți și Stăuceni) s-au retras din asociație pe motiv de ineficiență a respectivei structuri. De altfel, o bună bucată de vreme Zona Metropolitană a fost subiectul numeroaselor critici venite ba din partea opozanților politici, ba din zona mass media toate acestea având ca ax principal faptul că acolo, în respectiva asociație se papă banul public de pomană și nu se vede nimic în urmă-i. Din nefericire pentru cârcotași și din fericire pentru cetățenii județului, amplul proiect de construire a unei șosele de centură nu mai este o himeră ci extrem de aproape de inaugurare a lucrărilor. Pentru cei care nu sunt la curent cu respectiva investiție, voi prezenta câteva date tehnice. Astfel, undeva aproape de service-ului auto „Câșlaru” (DN 29, la câțiva km de Baisa) se va construi un sens giratoriu de unde va porni șoseaua de centură ce va străbate 10 kilometri până la „înțeparea” în DJ 208 C (Botoșani – Vorona), la vreo câteva sute de metri de alt sens giratoriu, cel de la „Lebăda”. Lucrarea care va „înghiți” cam 70 de milioane de euro constă nu numai în construirea unei șosele ci, în paralel cu aceasta, zona va fi înzestrată cu toate utilitățile (electricitate, apă, canal, gaz) aspect extrem de important pentru afacerile care vor prinde contur de-a lungul arterei de circulație. Sunt de asemenea prevăzute și parcări, fapt care va conduce automat la dezvoltarea unor afaceri specifice zonelor de tranzit. Așadar, proiectul șoselei de centură nu este nicidecum o gogoriță electorală ci o realitate evidentă din moment ce banii există, constructorul selectat iar termenul de finalizare fiind stabilit undeva la finele anului 2026. Urmează inaugurarea lucrărilor care se va întâmpla cu siguranță în decursul acestui an. Ceea ce este extrem de interesant în această speță constă în faptul că respectiva arteră va continua cu o alta, de la „Lebăda”, printre Siliștea și Tocileni, până aproape de Victoria făcând astfel joncțiunea cu șoseaua Botoșani – Ștefănești. Această a doua etapă a proiectului șoselei de centură este încă în faza de proiectare și obținere a avizelor, deci cu mult în urma primei etape care, iată va prinde în foarte scurt timp contur. Și dacă am amintit de ea, trebuie să menționez că lungimea arterei de circulație din centura „Lebăda” – Victoria va însuma cam 12 km și va costa aproape 120 de milioane euro. Concluzia care se poate trage din cele prezentate este că, vorba cântecului, „dup-atâta frig și ceață” în Zona Metropolitană, apare soarele, acest proiect fiind de departe cel mai grandios și eficient din panoplia – săracă până la acest moment – a asociației. A doua concluzie scoate în evidență lipsa de orientare și fler politic a liberalilor botoșăneni care nu își mai pot lipi numele de acest proiect decât ca sabotori sau cârcotași și nu ca tovarăși de lucru. Asistăm așadar la implementarea unui proiect în aceleași condiții specific românești de necolaborare dintre grupările politice, ceea ce nu este deloc în regulă. În plus, ne face să medităm asupra unui aspect extrem de important și interesant în ceea ce privește investițiile mari de infrastructură și să ne punem o întrebare firească: oare câți bani s-au risipit aiurea de-a lungul timpului? Și involuntar, mai apare o întrebare: de ce nimeni nu plătește niciodată pentru erorile din administrația publică?
Șoseaua de centură și „colaborarea” dintre partide – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
Deja ai votat!
Articolul precedent
AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!
„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.
REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
Un cutremur trecător? – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Documentarul Recorder se înscrie, din supărător de multe puncte de vedere, în categoria „Știe tot satul ce știe și bărbatul”. Da, mi-am permis să...
Editorial
Fenomenul BUZZ, unicat în țară! – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Din ce în ce mai multă lume renunță azi la deja bătrânul și demodatul „Google” și apelează la forme ale inteligenței artificiale care știu...
Editorial
Anatomia unui misecuvenism național – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Editorialul precedent s-a bucurat de oarece aprecieri, dezbateri și comentarii. Mult peste media obișnuită pe pagina de socializare a Monitorului. Acestora li s-au adăugat...
Editorial
Sistemul, între politica banului și banul politicii – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Asistăm astăzi și în plan național dar și internațional la o inflație de lideri iresponsabili, năuci de cap, obsedați de putere și atât. Priviți...
Editorial
Corupția ucide din nou – Virgil COSMA, jurnalist
Redacţia -
În ultimele zile, peste o sută de mii de oameni din Prahova, Dâmbovița și Argeș au rămas brusc fără apă potabilă. Motivul? Barajul Paltinu,...
Editorial
„(M)oștenii” școlilor de partid – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Operațiunea de…autolăsare la vatră a primului (m)oștean a țării este un mic pas spre normalitate dar mult mai logic și corect ar fi fost...
Editorial
Români de mii de ani, cetățeni de niciun minut – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Gata, s-a terminat. În prima zi din lună românii au scos tricolorul din dulap, l-au întins pe balcon să vadă vecinii cât de patrioți...
Editorial
Chiar e nevoie de CCR? – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Orice lege care funcționează pe teritoriul patriei ar trebui să fie atât de clară și la obiect încât pentru orice cetățean român care dispune...
Editorial
Cine la cine a dat în cap?– Virgil COSMA, jurnalist
Redacţia -
Vrem-nu vrem, nu putem evita scandalul Moșteanu, fostul ministru al Apărării și vicepremier USR, care a demisionat după ce Libertatea a dezvăluit că a...
Editorial
Cine a arestat patriotismul – Cătălin Moraru, jurnalist
ADMIN -
„Bojolan pune impozite de banii românilor din bănci”. „Guvernul ajută moldovenii cu mii de tone de motorină în timp ce la noi se scumpește”....
Editorial
Când doi se ceartă, al treilea pierde – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Recentul conflict dintre președintele Nicușor Dan și al lui (fost, de-acum!) consilier Ludovic Orban este catalogat de mulți drept o furtună într-un pahar cu...
Editorial
Cravata galbenă, cravata roșie – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Așa cum am promis, astăzi revin cu un fel de continuare a editorialului precedent. Cu o amintire din acele vremuri când oamenii se ajutau,...
Editorial
565 = 5! – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Aproape sigur vă veți întreba din prima ce o fi cu acest titlu de editorial. Mai ales că din punct de vedere matematic nu...
Editorial
Cravata galbenă cu tricolor – Ciprian MITOCEANU
Redacţia -
Țin să precizez de la început că titlul editorialului nu are nicio intenție de a spune ceva aiurea de tricolor; e doar o aluzie...
Editorial
Între gestionarea crizei și un incendiu social – Virgil COSMA, jurnalist
Redacţia -
Guvernul a lansat al treilea pachet fiscal-bugetar, prezentat drept soluția pentru redresarea economică. Oficial, este o strategie de stabilizare și creștere, menită să echilibreze...
Editorial
Politici falimentare – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
După toate evenimentele politice din ultima vreme, locale sau naționale care sunt demne de a fi luat în seamă, se poate trage clar o...
Botoșani
cer acoperit de nori
5.6
°
C
6.6
°
5.5
°
81 %
4.9kmh
96 %
S
7
°
D
7
°
lun
9
°
mar
9
°
mie
9
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
Redacţia -
Diferența între un copil de 5,5 kg și unul prematur, ambii născuți la Maternitatea Botoșani.
EDITORIAL
Redacţia -
Documentarul Recorder se înscrie, din supărător de multe puncte de vedere, în categoria „Știe tot satul ce știe și bărbatul”. Da, mi-am permis să...
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...





Bine punctat,cum vin la putere, le pute tot ce au început ceilalți. Spagarii ăștia de primari nu-i interesează proiectele care ridica comunitatea,lor le convine proiecte mici cu “parandarat”baban.Pentru masa de votanți,le plantează o cruce pe un deal și le-a închis gura pentru un mandat. Mulți dintre ei nici nu știu ce conține acest mare proiect,