Există în politica românească un obicei balcanic pe cât de răspândit pe atâta de dăunător. Este vorba de lipsa totală de colaborare dintre grupările politice, de o șuntare efectivă atunci când un proiect este promovat, proiectat și executat de către adversarii politici. Deși de multe ori cetățeanul, urbea sau județul ar avea clar de câștigat în cazul realizării unor proiecte care se derulează pe durata a minimum două mandate, politicienii din tabere adverse nu colaborează sub nicio formă. Ba mai mult, își dau reciproc la gioale mai ceva ca fotbaliștii, totul în defavoarea celor pe care ei susțin că îi reprezintă. La exemplele deja cunoscute de către botoșăneni (dintre care pe primul loc se situează evident, reabilitarea Teatrului Mihai Eminescu) iată că se mai poate consemna unul. Este vorba de proiectul privind șoseaua de centură a municipiului, proiect pus în ecuație de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoșani condusă de fostul edil al municipiului, Florin Egner. Pentru că proiectul a demarat printr-o hotărâre legislativă elaborată în biroul viceprimarului PSD, tabăra adversă a blocat luni de zile acțiunea iar foarte repede, prin 2018, comunele păstorite de primari PNL (Mihai Eminescu, Răchiți și Stăuceni) s-au retras din asociație pe motiv de ineficiență a respectivei structuri. De altfel, o bună bucată de vreme Zona Metropolitană a fost subiectul numeroaselor critici venite ba din partea opozanților politici, ba din zona mass media toate acestea având ca ax principal faptul că acolo, în respectiva asociație se papă banul public de pomană și nu se vede nimic în urmă-i. Din nefericire pentru cârcotași și din fericire pentru cetățenii județului, amplul proiect de construire a unei șosele de centură nu mai este o himeră ci extrem de aproape de inaugurare a lucrărilor. Pentru cei care nu sunt la curent cu respectiva investiție, voi prezenta câteva date tehnice. Astfel, undeva aproape de service-ului auto „Câșlaru” (DN 29, la câțiva km de Baisa) se va construi un sens giratoriu de unde va porni șoseaua de centură ce va străbate 10 kilometri până la „înțeparea” în DJ 208 C (Botoșani – Vorona), la vreo câteva sute de metri de alt sens giratoriu, cel de la „Lebăda”. Lucrarea care va „înghiți” cam 70 de milioane de euro constă nu numai în construirea unei șosele ci, în paralel cu aceasta, zona va fi înzestrată cu toate utilitățile (electricitate, apă, canal, gaz) aspect extrem de important pentru afacerile care vor prinde contur de-a lungul arterei de circulație. Sunt de asemenea prevăzute și parcări, fapt care va conduce automat la dezvoltarea unor afaceri specifice zonelor de tranzit. Așadar, proiectul șoselei de centură nu este nicidecum o gogoriță electorală ci o realitate evidentă din moment ce banii există, constructorul selectat iar termenul de finalizare fiind stabilit undeva la finele anului 2026. Urmează inaugurarea lucrărilor care se va întâmpla cu siguranță în decursul acestui an. Ceea ce este extrem de interesant în această speță constă în faptul că respectiva arteră va continua cu o alta, de la „Lebăda”, printre Siliștea și Tocileni, până aproape de Victoria făcând astfel joncțiunea cu șoseaua Botoșani – Ștefănești. Această a doua etapă a proiectului șoselei de centură este încă în faza de proiectare și obținere a avizelor, deci cu mult în urma primei etape care, iată va prinde în foarte scurt timp contur. Și dacă am amintit de ea, trebuie să menționez că lungimea arterei de circulație din centura „Lebăda” – Victoria va însuma cam 12 km și va costa aproape 120 de milioane euro. Concluzia care se poate trage din cele prezentate este că, vorba cântecului, „dup-atâta frig și ceață” în Zona Metropolitană, apare soarele, acest proiect fiind de departe cel mai grandios și eficient din panoplia – săracă până la acest moment – a asociației. A doua concluzie scoate în evidență lipsa de orientare și fler politic a liberalilor botoșăneni care nu își mai pot lipi numele de acest proiect decât ca sabotori sau cârcotași și nu ca tovarăși de lucru. Asistăm așadar la implementarea unui proiect în aceleași condiții specific românești de necolaborare dintre grupările politice, ceea ce nu este deloc în regulă. În plus, ne face să medităm asupra unui aspect extrem de important și interesant în ceea ce privește investițiile mari de infrastructură și să ne punem o întrebare firească: oare câți bani s-au risipit aiurea de-a lungul timpului? Și involuntar, mai apare o întrebare: de ce nimeni nu plătește niciodată pentru erorile din administrația publică?
Șoseaua de centură și „colaborarea” dintre partide – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT

Deja ai votat!
Articolul precedent
AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!
„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.
REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
Taxe europene, servicii românești – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Redacţia -
În încercarea disperată de a echilibra un buget din ce în ce mai costeliv, guvernanții au sporit birurile pe pensii, deși este și incorect,...
Editorial
Trepădușii – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Recent, un fotbalista de la FCU Craiova, Vladislav Blănuță, cetățean al Republicii Moldova, s-a transferat la echipa ucraineană Dinamo Kiev. Până aici, toate bune...
Editorial
Exerciții de imagine – Virgil COSMA, jurnalist
Redacţia -
Patru moțiuni de cenzură într-o singură zi. George Simion pare să fi reinventat fitness-ul parlamentar: „azi facem seturi, nu repetări”. Dacă nu reușește să...
Editorial
Pe când un film deștept despre Maria Tănase? – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Nu am fost niciodată de acord cu ideea că în trecut am avut mari actori și acum e secetă totală! Nimic mai fals. Avem...
Editorial
Pizza politică, cine plătește și cine se îndoapă – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Redacţia -
România trebuie să facă față unui moment cât se poate de delicat, însă se pare că nota de plată va fi decontată tot de...
Editorial
Dictatura proștilor nu este democrație – Dumitru MONACU, scriitor
Redacţia -
Sufocați aproape un semicentenar de o cruntă și apăsătoare dictatură, românii au văzut în democrație suprema formă de organizare a societății când de fapt,...
Editorial
Protest pentru lideri, nu pentru sindicaliști– Ciprian MITOCEANU, scriitor
Redacţia -
România e un balamuc total, și asta nu e ceva de dată recentă, e ceva ce s-a cronicizat într-un asemenea hal încât a căpătat...
Editorial
Confuzii fiscale
Redacţia -
În politica românească, paradoxul a devenit regulă. Cazul eliminării impozitului de 1% pe cifra de afaceri pentru multinaționale este doar cel mai recent episod...
Editorial
Jelania lui Emil Constantinescu, cel care ne-a făcut cadou încă un Iliescu – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Redacţia -
La timpul potrivit, l-am votat pe Emil Constantinescu cu amândouă mâinile și atunci când a fost declarat învingător am crezut sincer că, în sfârșit,...
Editorial
Verba volant, scripta manent – Cătălin MORARU, redactor șef
Astăzi citiți ultima ediție tipărită a Monitorului de Botoșani. Vom continua în mediul online, pe site-ul nostru și pe paginile noastre de pe rețele...
Editorial
Ordinea și disciplina de partid – Dumitru MONACU, scriitor
Pentru diminuarea și eventual eradicarea haosului instituțional din România este mare nevoie ca pe lângă alte măsuri să fie implementată cu multă sârguință și...
Editorial
De ce pensii trebuia să se ocupe și de care s-a ocupat – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Mai în glumă, dar mult mai în serios, am cam ajuns să mă tem de reformă. Pentru că toate măsurile cu pretenții reformatoare luate...
Editorial
Pasul mic de la informație la prostie – Dumitru MONACU, scriitor
Unul dintre principalele motoare ale dezvoltării și emancipării omenirii este, fără doar și poate, informația. Un adevăr cunoscut în detaliu de bogata familie Rothschild,...
Editorial
Simfonia distrugerii – Virgil COSMA, jurnalist
Cu peste 30 ani în urmă, David Mustaine, genialul lider al trupei de rock Megadeth, compunea o piesă care s-a dovedit a fi premonitorie....
Editorial
Lopeți în loc de burse – Ciprian MITOCEANU, scriitor
În toamna lui 1995, la puțină vreme după ce am devenit student, a avut loc cea mai amplă mișcare de protest a studenților, finalizată...
Editorial
Aventura (Park) pe banii contribuabililor – Dumitru MONACU, scriitor
Știrea conform căreia parcul de la ieșirea din Botoșani către Suceava (Aventura Park) a fost vandalizat m-a făcut să merg la fața locului ca...
Botoșani
câțiva nori
25.6
°
C
26.1
°
25.5
°
43 %
6.8kmh
21 %
mie
27
°
J
20
°
vin
16
°
S
24
°
D
23
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
EDITORIAL
Redacţia -
În încercarea disperată de a echilibra un buget din ce în ce mai costeliv, guvernanții au sporit birurile pe pensii, deși este și incorect,...
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...
Bine punctat,cum vin la putere, le pute tot ce au început ceilalți. Spagarii ăștia de primari nu-i interesează proiectele care ridica comunitatea,lor le convine proiecte mici cu “parandarat”baban.Pentru masa de votanți,le plantează o cruce pe un deal și le-a închis gura pentru un mandat. Mulți dintre ei nici nu știu ce conține acest mare proiect,