duminică, mai 29, 2022
AcasăInternaționalRusia a blocat site-ul în limba rusă al cotidianului independent The Moscow...

Rusia a blocat site-ul în limba rusă al cotidianului independent The Moscow Times

Rusia a blocat vineri site-ul postului de radio francez RFI, care difuzează informaţii în 15 limbi, între care şi limba rusă, precum şi site-ul în limba rusă al publicaţiei în limba engleză The Moscow Times, un cotidian lansat cu 30 de ani în urmă, imediat după prăbuşirea Uniunii Sovietice, aceste măsuri intervenind în plină represiune a criticilor la adresa ofensivei ruse în Ucraina, potrivit AFP şi Reuters.

Potrivit agerpres, site-ul www.rfi.fr este de acum inclus pe lista site-urilor blocate în Rusia de către Serviciul federal rus pentru controlul în domeniul comunicaţiilor, al tehnologiilor informaţionale şi mass-media (Roskomnadzor), au constat jurnalişti de la AFP, care nu au putut deschide respectivul site media decât prin reţeaua virtuală privată (VPN).

Roskomnadzor nu a precizat motivul blocării site-ului RFI, indicând doar că a răspuns unei solicitări din partea Parchetului general al Rusiei. Finanţat de statul francez, RFI dispune de zeci de corespondenţi în întreaga lume, precum şi de un serviciu în limba rusă cu sediul în Franţa. Această media este renumită în special pentru acoperirea evenimentelor din Africa.

Tot vineri, Moscow Times a indicat că furnizorii ruşi de servicii de internet au început deja să blocheze versiunea rusă a site-ului, după o notificare din partea Roskomnadzor.

Potrivit sursei citate, Moscow Times a indicat pe site-ul său în limba engleză că serviciul în limba rusă a fost blocat în urma unui articol apărut în 4 aprilie în care a relatat despre refuzul unor militari din OMON – trupele speciale ale Ministerului rus de Interne – de a merge să lupte în Ucraina, unde Moscova spune că a lansat o „operaţiune militară specială”.

De la începutul ofensivei în Ucraina, la 24 februarie, autorităţile ruse au crescut puternic presiunea asupra ultimelor media independente şi critice la adresa Kremlinului prezente în ţară.

Zeci de site-uri media ruse şi străine au fost deja blocate în Rusia

În plus, a fost restricţionat accesul la mai multe reţele de social media precum Twitter, Facebook şi Instagram.bConform unei legi recent adoptate, publicarea de informaţii despre conflict considerate drept false de către autorităţi se pedepseşte cu până la 15 ani de închisoare, potrivit sursei citate.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
13.4 ° C
13.8 °
11.1 °
72 %
0.8kmh
98 %
Dum
20 °
lun
24 °
mar
21 °
mie
26 °
joi
28 °
RON - Română (nou) leu
EUR
4,9492

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

După ce tot spui sănătate la stat ca la privat și treci pe la spital.

EDITORIAL

După ce în urmă cu aproape un an și jumătate lansa în eter un reușit videoclip muzical mustind de cultură și patriotism local intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Cu sâni mari, cu glezne fine Și fuste de-un sfert de cot, Ele spun că-arată bine, Eu spun că arată ... tot! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...