vineri, aprilie 19, 2024
AcasăLocal BTAmenzi majorate de salariul minim

Amenzi majorate de salariul minim

 

 

De miercuri intră în vigoare cea mai mare creştere a punctului de amendă de când se foloseşte raportarea la salariul minim.

 

Veşti proaste pentru şoferi. Începând de miercuri, 1 februarie, amenzile pentru abaterile rutiere cresc, ca urmare a creşterii salariului minim brut pe economie, de la 1.250 de lei, cât este în prezent, la 1.450 de lei. Cum în Codul Rutier este reglementat că punctul de amendă reprezintă 10% din valoarea salariului minim brut, înseamnă că acesta va ajunge la 145 de lei, amenzile urmând să oscileze între 290 de lei şi 2.900 de lei.

Astfel, nesemnalizarea schimbării direcţiei de mers, lipsa dovezii de constatare a avariilor după un accident, conducerea unei maşini cu defecţiuni tehnice, folosirea incorectă a luminilor de drum, neutilizarea centurii de siguranţă, intrarea pe interzis sau refuzul de a prezenta documentele la control vor aduce amenzi între 290 şi 435 de lei.

Nerespectarea semnalelor agenţilor rutieri, a indicatoarelor, lipsa trusei medicale, a triunghiurilor reflectorizante şi a stingătorului pentru incendii, depăşirea cu 21-30 kilometri/oră a vitezei maxime admise, schimbarea benzii de circulaţie, nepăstrarea unei distanţe corespunzătoare faţă de vehiculul din faţă, urmate de accidente, staţionarea neregulamentară se lasă cu amenzi mai mari, între 580 şi 725 de lei.

Alte abateri, cum ar fi conducerea cu permisul expirat, nerespectarea semnificaţiei indicatorului „STOP”, depăşirea cu 31-40 kilometri pe oră a vitezei maxime admise, circulaţia pe timp de noapte, ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare înseamnă amenzi între 870 şi 1.160 de lei.

 

Sancţiuni mari pentru abateri grave

 

În schimb, cele mai mari amenzi, între 1.305 lei şi 2.900 de lei, cuprinse în Clasa a IV-a şi sancţionate cu 9-20 puncte amendă, le vor risca cei care conduc maşini cu ITP-ul expirat sau cu defecţiuni majore, ori fără numere de înmatriculare. Aceleaşi amenzi usturătoare le vor primi şi cei care nu anunţă un accident cu pagube în 24 de ore, cei care intră pe culoarea roşie a semaforului, cei care fac gesturi obscene, proferează injurii, cei care nu se prezintă la Poliţia Rutieră când sunt chemaţi, ori cei care staţionează neregulamentar în condiţii de vizibilitate redusă, dar şi cei care depăşesc cu 41-50 kilometri pe oră viteza maximă admisă.

 

Şoferii vor altă modalitate de calcul

 

Poliţiştii spun că şoferii s-au obişnuit deja cu această modalitate de „indexare” a amenzilor, însă aceasta este cea mai mare creştere a punctului de amendă de când se foloseşte acest sistem, majorarea fiind de aproape 15%. În schimb, şoferii susţin că valoarea punctului amendă ar trebui stabilită în funcţie de salariul minim net şi nu brut. „La cum se circulă acum şi la cât de aglomerat este oraşul, aproape că nu ai cum să nu greşeşti în trafic, ca şofer. Ar trebui, însă, ca sancţiunile să fie stabilite în funcţie de salariul pe care îl primeşti, nu în funcţie de venitul brut trecut pe hârtie, pentru că acesta din urmă este impozitat tot de stat”, a spus un botoşănean.

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
9.4 ° C
10.5 °
8.9 °
47 %
4.2kmh
25 %
vin
11 °
sâm
15 °
Dum
8 °
lun
10 °
mar
13 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doina Federovici, de la începutul primăverii, când încă nu știa că anunțase cu patru ani înainte că nu va candida decât pentru un mandat.

EDITORIAL

Idioțenia cu armata obligatorie este o temă foarte dragă atât românașilor de rând, cât și politicienilor, iar în ultima vreme discuțiile pe marginea subiectului...

EPIGRAMA ZILEI

Contrar zicalei consacrate Eu aș descrie-o în alt mod: Are picioare scurte, poate Dar sigur e ... miriapod!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...