five × 2 =

A password will be e-mailed to you.

După ani în care botoşănenii şi-au rupt maşinile în gropile de pe Flămânzi – Prăjeni – Plugari, săptămâna aceasta, Transporturi Auto SA (TASA), societatea controlată de Constantin Conţac, a început lucrările de reabilitare la acest sector de drum judeţean. Este vorba de 12 kilometri, la care trebuie să se intervină mai întâi la terasamentul drumului, la stabilizarea alunecărilor de teren din zona podului de la Plugari şi apoi să se toarne asfalt în două straturi. „Lucrăm la terasament mai întâi, după care vom turna strat de egalizare şi îl vom lăsa sub trafic un timp pentru a vedea unde cedează, ca să putem interveni din nou. După aceea vom turna asfalt în două straturi”, a declarat vicepreşedintele CJ, Dorin Birta, care nu a putut avansa un termen de finalizare a lucrărilor. „Cert este că le vom termina în acest an. Nu pot să spun acum luna iunie, jumătatea lunii iulie sau luna august, pentru că nu ştim ce găsim la terasament, pentru că depindem şi de vreme”, a mai spus oficialul CJ.

În acest an, bugetul CJ pentru întreţinerea drumurilor judeţene este de 14,5 milioane lei (n.r. – aproximativ trei milioane de euro). Mai bine de jumătate din bani, aproximativ 7,5 milioane de lei, vor fi înghiţiţi de reabilitarea drumului Flămânzi – Prăjeni – Plugari.

 

Reabilitare îngropată în procese

 

Drumul judeţean spre Iaşi prin Prăjeni a fost viabilizat în 2013, lucrările presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene au spus că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu pot interveni din cauză că este în garanţie. Constructorul a refuzat să facă lucrări, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să facă reparaţii, constând în plombe care au cedat la prima ninsoare.

Varianta scurtă de drum către Iaşi se află într-o serie de procese din cauza unor nereguli descoperite de Curtea de Conturi, dar acest lucru au afectat investiţiile de amploare, până când instanţa a acceptat expertiza depusă la dosar.

 

Plombări pe drumul strategic

 

Echipele TASA intervin şi pe DJ 208 C, Botoşani – Orăşeni Deal – Mesteacăn, şi DJ 208 I, tronsonul Joldeşti – Tudora – limita cu judeţul Suceava. Pe cele două tronsoane, care însumează aproximativ 20 de kilometri, se execută lucrările pregătitoare în vederea turnării covorului asfaltic într-un singur strat. De asemenea, se decapează şi se pregăteşte plombarea şi pe drumul strategic, a cărui licitaţie de reabilitare şi modernizare a eşuat lunile trecute.

 

Lucrări şi pe drumurile din nordul judeţului

 

Pe partea de nord a judeţului, firma care a câştigat lucrările de întreţinere la drumurile judeţene, Big Conf, controlată de Liviu Conţac, a început cu lucrările pregătitoare în vederea turnării covorului asfaltic într-un singur strat pe şapte kilometri din DJ 291 C Dorohoi – Şendriceni – Hilişeu Horia – Pomârla. De asemenea, drumarii urmau să înceapă şi lucrările la drumului ce leagă Dorohoiul de Dumeni şi pe Cordăreni – Vorniceni.

Lucrările la întreţinerea drumurilor judeţene au început cu întârziere în acest an, din cauză că societatea lui Liviu Conţac a denunţat contractul multianual de întreţinere a drumurilor judeţene. În aceste condiţii, Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri a trebuit să reia licitaţia, iar de această dată a făcut două loturi: Nord (Dorohoi – Săveni) şi Sud (Botoşani – Truşeşti). Lotul Nord a fost câştigat de Big Conf, iar cel de Sud de Transporturi Auto.

Apreciază calitatea articolului

14 VOTURI - MEDIE: 3,07
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...