spot_img
sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăLocal BTLiceul Săveni a fost inclus într-un program naţional de transformare a școlilor

Liceul Săveni a fost inclus într-un program naţional de transformare a școlilor

Liceul Teoretic “Dr. Mihai Ciucă” Săveni a fost selectat în cadrul Programului de transformare a școlilor, „Povestea”, dezvoltat de Wellbeing Institute și Mind Education, în parteneriat cu Transylvania College și Școala pentru cuplu.

„Povestea” este un program unic care vine în sprijinul elevilor, profesorilor, directorilor, personalului administrativ și părinților din școlile din România.

În fiecare zi, în liceul nostru, muncim pentru ca, împreună, să nu lăsăm pe nimeni în urmă. Peste jumătate dintre elevii noştri vin din familii în care există multe dificultăţi de tot felul şi mulţi adulţi cred că pentru copiii lor şansele de a-şi construi o carieră sunt foarte reduse, oportunităţile de a găsi un job mai bun nu există. În acest context, în şcoala noastră ne-am asumat misiunea de a da fiecărui copil şi adolescent încredere că poate şi speranţa că va reuşi ceea ce îşi doreşte cu adevărat. Programul <Povestea>, în care am fost onoraţi să fim acceptaţi, vine la momentul cel mai potrivit pentru a ne împuternici pe toţi membrii comunităţii noastre şcolare să găsim instrumente şi căi mai multe şi mai diverse pentru a ne îndeplini misiunea. Pornim la drum, în acest program, cu încrederea că vom reuşi, în cinci ani, să devenim o resursă prin care oraşul nostru şi localităţile din împrejurimi se îmbogăţesc cu membri cât mai bine pregătiţi să facă faţă tuturor provocărilor acestor vremuri şi care îşi aduc o contribuţie valoroasă la dezvoltarea comunităţii din care fac parte”, a declarat Cristina Chiorescu, directorul Liceului Teoretic „Dr. Mihai Ciucă”

„Povestea” a luat naștere pentru sănătatea emoțională și mentală a copiilor

„Povestea” a luat naștere din dorința de a transforma școlile care sunt niște medii cu un nivel foarte mare de stres, anxietate și neîncredere, în care sănătatea emoțională și mentală sunt ignorate atât în cazul copiilor, cât și al adulților – în medii în care copiii se simt în siguranță, au încredere în forțele proprii, iar părinții și profesorii învață să fie prezenți din punct de vedere emoțional în rolurile lor și în viețile copiilor. Programul “Povestea” construiește comunități sustenabile care vor dezvolta liderii de care România are nevoie.

În foarte multe școli procesul de predare-învățare este încă centrat în jurul profesorului. De aceea, profesorii și părinții au nevoie de sprijin pentru a învăța să răspundă nevoilor emoționale ale copiilor și adolescenților. Conduc de 7 ani școala privată Transylvania College, iar viziunea noastră este să creștem prin relații sănătoase, iar adulții din jurul copiilor sunt adevărate modele pentru copii. Am creat Wellbeing Institute și Programul <Povestea> pentru că ne dorim ca fiecare școală să aibă acces la aceste resurse și să se transforme în locul în care copiii învață să aibă curajul și puterea să-și asume propria viață, să se reinventeze și să fie împliniți”, spune Ruxandra Mercea, director general Transylvania College și co-fondator Asociația Wellbeing Institute.

Liceul „Dr. Mihai Ciucă” a intrat în acest program alături de alte 54 de unități de învățământ

Liceul Teoretic „Dr. Mihai Ciucă” a intrat în Programul „Povestea” alături de alte 54 de unități de învățământ. A fost un proces de selecție în care au avut prioritate primele instituții de învățământ înscrise. Existența unui grup de 2-3 școli interesate din aceeași zonă a constituit un avantaj.

În primii doi ani, liceul va beneficia de intervențiile de bază care se adresează în principal profesorilor și echipei administrative, care vor înțelege ce trebuie să transforme în cultura clasei și în relațiile dintre ei.

„Școala încrederii”

Urmează un audit, ale cărui concluzii vor contura un plan de intervenții specific comunității pentru următorii doi ani. În ultimul an, reprezentanții fiecărei școli urmează să demonstreze că își doresc și pot să susțină transformarea din școală și să obțină certificarea de „Școala încrederii”. Această certificare se păstrează atâta timp cât unitatea de învățământ va reuși să susțină în continuare transformarea din școală și să contribuie la dezvoltarea altor școli din comunitate. Programul Povestea include tot ceea ce înseamnă o transformare sustenabilă: livrare – implementare – reflectare – certificare – evaluare (intervenție).

Programul <Povestea> ne amintește cât de importantă este sănătatea emoțională pentru dezvoltarea fiecăruia dintre noi și pentru construirea unor comunități ale binelui și încrederii reciproce, care să evolueze constant. <Povestea> luptă pentru ca sănătatea emoțională și mentală să nu mai fie ignorate în școlile din România, ci să devină o prioritate în instituțiile de învățământ. Profesorii trebuie să învețe să contribuie la dezvoltarea relațiilor în comunitățile în care muncesc și trăiesc, iar părinții trebuie să li se alăture pentru a înțelege împreună ce nevoi au copiii pentru a crește sănătos”, explică Domnica Petrovai, psihoterapeut, fondator Mind Education și Școala pentru cuplu.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
4.3 ° C
4.3 °
4.3 °
81 %
1.3kmh
66 %
sâm
19 °
Dum
21 °
lun
21 °
mar
21 °
mie
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...