spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăLocal BTCosmin Andrei, despre licitaţia pentru modernizarea liniilor de tramvai - "Suntem pe...

Cosmin Andrei, despre licitaţia pentru modernizarea liniilor de tramvai – „Suntem pe ultima sută de metri”

Edilii botoşăneni încă nu au anunţat rezultatul licitaţiei vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. Asta deoarece, de aproximativ trei luni, comisia constituită la nivelul Primăriei Botoşani încă analizează ofertele firmelor interesate de lucrări.

Suntem pe ultima sută de metri, urmează convocarea consorțiilor care au depus oferte pentru negocierea directă. La acest proiect este o diferență de preț și nu sunt optimist că vom primi oferte care să fie acceptate. Avem nevoie de o diferență de bani și așteptăm un sprijin de la Ministerul Fondurilor Europene pentru că diferența este prea mare, 60 de milioane de lei”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Ofertele au fost deschise pe 27 iulie

27 iulie 2021 a fost data limită de depunere a ofertelor vizând contractele pentru execuția lucrărilor de reabilitare şi modernizare a infrastructurii de transport cu tramvaiul. Au depus oferte două asocieri de firme, respectiv Alstom Transport  – Electroalfa Internaţional şi Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com.

Pentru traseul 101, estimat la 74.533.384,23 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 108.967.635,65 de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 106.687.945,26 de lei fără TVA.

Pentru traseul 102, estimat la suma de  73.419.607,16 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 125.131.260,95  de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 108.568.386,01 de lei fără TVA.

„Valoarea cofinanţării este fabuloasă”

Acest contract reprezintă o mare provocare pentru conducerea primăriei. Conform contractului de finanţare europeană, municipalitatea dispune de o sumă totală de 147.952.991,38 de lei.

În realitate, pe lângă contribuţia locală de peste 1,9 milioane de lei pe fiecare traseu, municipalitatea ar mai trebui să găsească încă 60.000.000 de lei pentru investiţia totală. Această sumă este dată de diferențele de prețuri și actualizările valorilor la nivelul acestui an.  Practic, cu atât a crescut costul total al proiectului între timp.

Municipalitatea nu exclude posibilitatea renunţării la proiect

La jumătatea lunii august, Cosmin Andrei nu a exclus posibilitatea de a se renunţa la acest proiect. „Valoarea cofinanțării este fabuloasă, discutăm de 60 de milioane de lei, la o finanțare europeană de 180 de milioane de lei, iar dorința botoșănenilor este de a avea un transport public în comun cu alte mijloace, în afara celor pe care le-am avut până acum și pentru care am primit finanțare europeană, adică transport public cu tramvaiul”, declara atunci Cosmin Andrei.

Acest proiect este finantat prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

În implementarea proiectului se lucrează sub presiunea timpului. Dacă lucrările nu sunt finalizate până pe 31 decembrie 2023, municipalitatea pierde finanţarea europeană.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
11.7 ° C
11.7 °
11.5 °
85 %
1.3kmh
100 %
joi
11 °
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
19 °
lun
19 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...