duminică, mai 29, 2022
AcasăLocalUcrainenii fac demersuri pentru redeschiderea vămii de la Racovăţ (video)

Ucrainenii fac demersuri pentru redeschiderea vămii de la Racovăţ (video)

Încă un pas important a fost făcut pentru redeschiderea punctului vamal de la Racovăţ, singurul punct de trecere a frontierei cu Ucraina, din judeţul Botoşani, care este închis de aproape 12 ani. Astfel, Guvernul de la Kiev a aprobat deschiderea Puctului de Trecere a Frontierei „Diakivți” și „Krasnoilsk” de la frontiera regiunii Cernăuți cu România, după reconstrucție, transmite Interfax-Ucraina.

Premierul ucrainean Denis Șmigal a anunțat, în ședința de Guvern că Ucraina negociază și organizarea controlului comun de frontieră cu partea română la aceste puncte de control. La rândul său, reprezentantul Cabinetului de Miniștri în Rada Supremă, Taras Melniciuk, a spus că aceste puncte de control sunt destinate circulației pietonilor și mașinilor, cu excepția transportului de marfă.

Pregătiri începute în România încă din martie 

Dumitru Chelaru, primarul comunei Pomârla, a cerut Ministerului Afacerilor Interne, încă de la începutul lunii martie redeschiderea acestui punct vamal, iar instituţia a redirecţionat cererea către MAE.

Edilul a demarat atunci şi o serie de acţiuni de igienizare a zonei pentru ca, în cazul în care cererea sa va fi acceptată, punctul să poată fi operaţionalizat imediat.

Vamă închisă în 2010

Vama Racovăţ stă închisă de aproape 12 ani. Lucrările de modernizare au fost finalizate în 2018, dar s-a întocmit un proces verbal de suspendare a recepției ca urmare a unor obiecțiuni privind unele lucrări degradate și nerealizate de constructorul inițial, Instal Design SRL. De atunci, lucrurile s-au blocat, iar soluția a întârziat să apară. A venit mai apoi pandemia de coronavirus, iar punctul vamal a rămas închis.

Decizia închiderii punctului vamal de la Racovăț a fost luată în februarie 2010, când Guvernul a aprobat Memorandumul privind „Punctele de trecere simplificată de la frontiera dintre România și Ucraina”, prin care intenționa să aducă la standarde Schengen un număr de cinci vămi.

La acel moment, Punctul de Trecere a Frontierei înregistra un trafic zilnic de 1.200 de persoane și 350 de mașini, iar standardele Schengen impuneau dotarea punctului cu infrastructură și echipamentele necesare securizării frontierelor externe. Concret, la Racovăț urmau a fi construite spații pentru control, cercetări și trebuia instalată aparatura de supraveghere pe timp de zi și de noapte.

Lucrările ar fi trebuit finalizate în 6 luni, costul total al proiectului fiind de 360.000 de euro. Din păcate, lucrurile nu au mers conform planului. În 2011, firma Instal Design SRL, care a câștigat licitația, a abandonat șantierul, după care s-a reapucat de lucru. Între timp, Consiliul Județean Botoșani a obținut o finanțare nerambursabilă de 3 milioane de euro prin Programul Operațional Comun (POC) România – Moldova – Ucraina pentru reabilitarea drumului Cristinești – Racovăț, destinat accesului în vamă. Șoseaua de 10 km a fost finalizată încă din 2016, dar punctul vamal nu a fost pus în funcțiune.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
20.6 ° C
20.6 °
20.5 °
49 %
4.7kmh
63 %
Dum
21 °
lun
23 °
mar
23 °
mie
25 °
joi
26 °
RON - Română (nou) leu
EUR
4,9492

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

După ce tot spui sănătate la stat ca la privat și treci pe la spital.

EDITORIAL

După ce în urmă cu aproape un an și jumătate lansa în eter un reușit videoclip muzical mustind de cultură și patriotism local intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Cu sâni mari, cu glezne fine Și fuste de-un sfert de cot, Ele spun că-arată bine, Eu spun că arată ... tot! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...