vineri, octombrie 11, 2024
AcasăLocalProvocările și dificultățile antreprenorilor, discutate la conferința publică organizată de PNL Botoșani...

Provocările și dificultățile antreprenorilor, discutate la conferința publică organizată de PNL Botoșani (publicitate)

Astăzi, liberalii botoșăneni și-au dat întâlnire la Conferința publică „Oportunități și impedimente în dezvoltarea afacerilor pentru tinerii botoșăneni”.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

După cum preciza Cătălin Flutur în platforma- program NOVIO 2024, una dintre căile pe care Botoșaniul va trebui să meargă pentru a se dezvolta în mod sustenabil este aceea a economiei private. Activitatea antreprenorială depinde, însă, de contextul și de mediul local.

„Pe primul loc la cei care au plecat în ultimii patru ani din municipiu și din județ”

Conferința de astăzi a fost moderată de Cătălin Flutur, candidatul pentru funcția de primar al municipiului Botoșani. Acesta a dat cuvântul, pe rând, celor câțiva speakeri, Valeriu Iftime, președinte al PNL Botoșani și candidat la președinția Consiliului Județean, lui Eduard Mititelu, secretar de stat în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Anca Apăvăloaie, director al AJOFM Botoșani, Cristian Alexuc, președintele Organizației Oamenilor de afaceri a PNL Botoșani, dar și alți tineri antreprenori.

„Analizând care este situația de moment a municipiului, avem niște semne de întrebare foarte mari. Am constata că, într-una dintre statisticile naționale, Botoșaniul este și el undeva pe primul loc. Din păcate am mai ajuns undeva pe primul loc, de fapt, pe ultimul loc. Botoșaniul este pe primul loc la cei care au plecat în ultimii patru ani din municipiu și din județ. Cei mai mulți care au plecat și și-au luat rezidență fiscală oriunde în Europa sunt din județul Botoșani, implicit din Municipiul Botoșani”, a declarat Cătălin Flutur.

Flutur a mai spus că „în 2021, după un rând de alegeri, toată lumea avea așteptări mari, au plecat undeva la 1.000 și ceva de oameni din Botoșani. În anii următori, 4.000 și ceva și doar până la jumătatea lui martie a acestui an, undeva la 900 de persoane. Mă gândesc că până la sfârșitul anului ajungem tot pe acolo. Deci noi pierdem forța de muncă specializată. S-au convins că n-au viitor aici și își caută loc în altă parte”.

„Primarii sunt obligați să facă lucrul ăsta, de asta își încasează salariul”

Flutur a criticat promisiunile generice și convenționale făcute în timpul campaniei electorale, subliniind că majoritatea candidaților vorbesc despre acțiuni pe care ar trebui să le facă oricum. Acesta a sugerat că adevărata nevoie este de a face ceva mai concret și mai semnificativ pentru botoșăneni.

„Când vorbim și când suntem într-o campanie electorală, toată lumea spune ce o să facă, toată lumea are tot felul de programe. Toată lumea spune că va asfalta străzi, că va face sensuri giratorii, iluminat public, că vor planta flori, unii mai mult, alții mai puțin, dar cam asta spune un primar că face. Degeaba venim să spunem ceea ce suntem obligați să facem. Primarii sunt obligați să facă lucrul ăsta, de asta își încasează salariul. Lumea așteaptă de la noi să facem altceva. Am făcut pentru prima dată un lucru serios, acea consultare publică, acel NOVIO. Știți ce mi-a ieșit pe primul loc? Locuri de muncă, atenție, bine plătite. Noi venim acum într-o campanie electorală, într-un Botoșani, care pierde locuri de muncă de la o zi la alta”, a precizat Cătălin Flutur.

„Un ochi plânge și unul râde”

Ulterior, cuvântul a fost luat de Anca Apăvăloaie, director al AJOFM Botoșani. Aceasta a ținut să vorbească despre provocările și dificultățile cu care se confruntă antreprenorii.

„Sunt o persoană care este alături, prin activitatea pe care o desfășoară, atât de antreprenori, cât și de persoanele în căutarea unui loc de muncă. Mă bucur că văd în mijlocul dumneavoastră câțiva foști elevi ai mei la cursurile de antreprenoriat din anii 2018-2019, care au avut curaj să dezvolte o idee și să pornească la un drum. Mă uit cu mândrie, cu admirație și cu bucurie la ei. Însă un ochi plânge și unul râde. Un antreprenor dezvoltă o idee, o pune în aplicare, creează afacerea. Afacerea are nevie de trei elemente foarte importante a fi, a porni și a merge mai departe, resurse materiale, resurse financiare și resurse umane”, a spus Anca Apăvăloaie.

Printre dificultățile întâmpinate de antreprenori în găsirea și menținerea resurselor umane, Apăvăloaie plasează pe primul loc impactul limitărilor de infrastructură asupra disponibilității și mobilității forței de muncă.

„Eu am să vorbesc despre resursa umană, atât de necesară antreprenorului, atât de greu de găsit și atât de greu de păstrat. (…) V-aș întreba dacă știți de ce un tânăr din Bucecea, care este într-o localitate la câțiva km de Botoșani, nu poate presta o muncă în două schimburi? Nu pentru că nu vrea, nu pentru că nu deține o calificare, ci pentru că ultimul mijloc de transport cu care el poate pleca din Botoșani către Bucecea este la ora 18:00. Aceeași problem o are și tânărul din Vlădeni, și tânărul din Corni, și tânărul din satul Mănăstireni, nu mai spun de tinerii din localitățile de pe malul Prutului”.

„Am început să jignesc fără să vreau”

Valeriu Iftime, președintele Organizației Județene a PNL Botoșani, și-a exprimat frustrările și hotărârea de a face o schimbare în contextul alegerilor locale. Totodată, acesta a subliniat importanța respectului și a sprijinului continuu pentru oamenii de afaceri.

„În campania asta electorală am început să jignesc fără să vreau. Nu îmi este deloc la îndemână chestiunea asta, dar, pe de altă parte, ipocrizia, oportunismul, minciunile colosale care se spun mă enervează atât de tare încât sunt așa de hotărât să câștig, ca niciodată. E vorba de curent, de stare, de oameni. Când vorbim de antreprenoriat nu este o poveste, este o cultură, o plăcere, o bucurie a autorităților de a-i chema să facă afaceri. (…) Noi trebuie să înțelegem că soldatul nu trăiește doar cu apă și bătaie. Soldatul trăiește cu respect, cu pasiune, cu un ajutor continuu. Oamenii de afaceri de la noi trebuie ademeniți, trebuie rugați, trebuie crescuți”, a declarat Valeriu Iftime.

Comandat de PNL Botosani, Postat de Asociatia Monitorul de Botosani, Cod AEP- 21240015

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
17.7 ° C
17.7 °
16.6 °
65 %
1.3kmh
54 %
vin
22 °
sâm
15 °
Dum
17 °
lun
14 °
mar
10 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

E ca-n politică, altfel stau lucrurile când câștigi.

EDITORIAL

Haosul de pe piața imobiliarelor nu mai reprezintă o surpriză decât pentru autorități, în rest cam toată lumea știe cum stă treaba. Cam toată...

EPIGRAMA ZILEI

Încă o dat-am constatat Că dragostea e oarbă Văzând cum corbul s-a cuplat C-o … coarbă! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...