joi, octombrie 10, 2024
AcasăLocalAtenție la fraudele online! O botoșăneancă, înșelată cu aproape 10.000 de euro

Atenție la fraudele online! O botoșăneancă, înșelată cu aproape 10.000 de euro

Tot mai mulți oameni cad victime înșelătoriilor telefonice, iar un nou caz a avut loc recent în Botoșani. O femeie de 63 de ani a fost păcălită de un fals angajat bancar și a ajuns să piardă peste 40.000 de lei.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Totul a început cu un apel telefonic în care presupusul funcționar bancar a anunțat-o că i s-a aprobat un credit pe care ea nu-l solicitase. Bănuind că ceva nu este în regulă, femeia a negat că ar fi cerut un credit, însă escrocul a continuat cu o poveste bine pusă la punct. Acesta i-a spus că, cel mai probabil, este vorba despre o fraudă și că trebuie să le furnizeze urgent datele personale și bancare pentru a „remedia” situația și a recupera eventualele pierderi.

Sub presiunea acestei povești false, victima a fost convinsă să contracteze un împrumut de peste 90.000 de lei și să transfere suma în conturile indicate de escroc. Din fericire, când a încercat să transfere întreaga sumă, bancomatul s-a blocat, așa că femeia a reușit să trimită doar jumătate din bani.

A doua zi, bărbatul a revenit cu insistențe pentru restul sumei, moment în care femeia a realizat că fusese păcălită și a anunțat imediat poliția.

Polițiștii investighează cazul și trag un semnal de alarmă cu privire la aceste metode de înșelătorie.

Pentru a nu deveni victime ale unor astfel de escrocherii, iată câteva sfaturi de la autorități:

  • Nu furnizați niciodată date personale sau bancare la telefon, indiferent de cine pretinde că sună.
  • Dacă primiți un astfel de apel, închideți imediat și contactați direct banca pentru verificări.
  • Nu contractați credite la cererea unor persoane care vă contactează prin telefon și vă cer să păstrați secretul.

Fraudele online și telefonice sunt tot mai sofisticate, dar cu prudență și informare, pot fi evitate. Fiecare astfel de încercare trebuie tratată cu maximă atenție!

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
câțiva nori
15.6 ° C
15.6 °
13.2 °
75 %
1kmh
12 %
joi
23 °
vin
22 °
sâm
15 °
Dum
16 °
lun
14 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

E ca-n politică, altfel stau lucrurile când câștigi.

EDITORIAL

Haosul de pe piața imobiliarelor nu mai reprezintă o surpriză decât pentru autorități, în rest cam toată lumea știe cum stă treaba. Cam toată...

EPIGRAMA ZILEI

Încă o dat-am constatat Că dragostea e oarbă Văzând cum corbul s-a cuplat C-o … coarbă! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...