luni, decembrie 2, 2024
HomeLocalBotoșani, în topul orașelor unde transportul public este greu accesibil

Botoșani, în topul orașelor unde transportul public este greu accesibil

Municipiul Botoșani se află în top 10 al orașelor din România unde transportul public este extrem de dificil de accesat, potrivit unei analize recente realizate de portalul Storia.ro. În ciuda eforturilor altor orașe din țară de a îmbunătăți rețelele de transport public, Botoșaniul continuă să fie un loc unde lipsa de informații și haosul predomină, mai ales pentru cei care nu sunt familiarizați cu orașul.

În acest clasament, Brașovul este liderul, fiind considerat cel mai accesibil oraș din perspectiva transportului în comun. La polul opus se află Călărașiul, urmat de Alexandria și Drobeta-Turnu Severin, orașe unde locuitorii se confruntă cu dificultăți majore în utilizarea mijloacelor de transport public. În schimb, municipiul Botoșani se clasează pe locul 7 de la coadă.

Cum s-a ajuns la această situaţie

De ce se află Botoșaniul în această situație? Răspunsul vine din lipsa unor soluții moderne și informații clare pentru călători. În primul rând, nu există o aplicație online dedicată care să poată fi utilizată de turiști sau de vizitatori pentru a afla traseele și orele de circulație ale autobuzelor și microbuzelor din oraș. Acest lucru face aproape imposibil ca o persoană necunoscută orașului să se orienteze cu ușurință.

Mai mult, orașul nu dispune de hărți clare, instalate în locuri publice, care să indice traseele mijloacelor de transport în comun. În plus, în stațiile existente nu sunt afișate informațiile necesare. În multe cazuri, nu există nici măcar panouri care să indice denumirea stației, iar călătorii nu pot afla dinainte în ce stație ar trebui să coboare, deoarece autobuzele și microbuzele nu sunt echipate cu afișaje care să indice opririle.

De asemenea, în stațiile de transport public nu există panouri cu informații legate de frecvența autobuzelor sau microbuzelor și nici locațiile de unde pot fi cumpărate biletele. Chiar și informațiile afișate de compania Eltrans sunt limitate la rutele de autobuz și nu acoperă întreaga rețea de transport public din oraș.

Această lipsă de informații și organizare face ca, pentru o persoană care vine din alt județ și care nu a mai avut tangență cu municipiul Botoșani, să fie aproape imposibil să se informeze asupra modului în care poate circula cu transportul în comun în oraș. De multe ori, călătorii ajung să se bazeze pe intuiție sau informații de la localnici, fără a avea la dispoziție resurse oficiale.

Situaţie diferită în alte judeţe

În comparație, la numai 45 de kilometri distanță, municipiul Suceava este singura reședință de județ din țară cu transport 100% electric, dar și cu un sistem foarte modern de taxare, care se poate face atât la automatele din stații, în autobuze – cu portofel electronic, ori online, prin aplicația SuceavaPass. Prin proiectul ”Sistem integrat de transport public ecologic în municipiul Suceava”, prin care au fost aduse autobuzele electrice, au fost montate zeci de sisteme E-ticketing și zeci de panouri de informare în toate cele 54 stații de autobuz din oraș.

Potrivit unui index realizat de Storia.ro, care a evaluat accesibilitatea transportului în comun în orașele din România, Botoșaniul a înregistrat un scor de 69,1, ceea ce îl plasează printre orașele cu acces dificil la transportul public, alături de localități precum Deva, Tulcea sau Giurgiu. În contrast, orașele Brașov, Târgoviște și Sibiu au înregistrat scoruri mult mai mari, datorită infrastructurii de transport bine puse la punct și a satisfacției locuitorilor în ceea ce privește accesul la transportul public.

Este clar că în municipiul Botoșani există o nevoie urgentă de investiții în infrastructura de transport și în informatizarea sistemului. Chiar și locuitorii din oraș ar beneficia de pe urma unor soluții mai eficiente și mai accesibile pentru a se deplasa în oraș, iar turiștii și vizitatorii ar avea o experiență mult mai plăcută.

În concluzie, Botoșaniul are mult de recuperat în privința transportului public. Lipsa de informații clare și haosul din sistemul actual afectează negativ atât locuitorii, cât și vizitatorii orașului.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Botoșani
nori împrăștiați
4.4 ° C
4.4 °
2.8 °
97 %
0.9kmh
45 %
lun
5 °
mar
5 °
mie
4 °
joi
1 °
vin
5 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cu ocazia renumărării voturilor, a trecut și prefectul la munca de jos.

EDITORIAL

Indiferent cine a câștigat ieri și indiferent cine va câștiga lunea viitoare, cu toții vor avea o misiune extrem de dificilă: să facă echilibristică...

EPIGRAMA ZILEI

Ar înflori România Iute și fără efort Dacă am da la export Tupeul, lenea, prostia!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...