sâmbătă, iulie 27, 2024
AcasăLocal BTConsultare la ADR Nord Est privind reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

Consultare la ADR Nord Est privind reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

Primarul Cosmin Andrei merge, în această săptămână, la ADR Nord Est Piatra Neamţ în căutarea unor soluţii, după ce la licitaţia pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul nu a fost depusă nicio ofertă.

SUSȚINE MONITORUL DE BOTOȘANI

Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Mi-am propus ca săptămâna aceasta să merg împreună cu colegii de la Direcţia de Dezvoltare și Serviciul Management Proiecte la ADR Nord Est pentru a găsi o soluție în ceea ce privește finanțarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii pentru tramvaie. Să analizăm dacă putem introduce sumele de la <diverse> și <neprevăzute> în finanțarea inițială, astfel încât să mărim valoarea proiectului pentru a fi atractivă pentru cei care doresc să depună oferte, motivat de faptul că la ultima licitație, deși am avut cereri de clarificare, nu s-a depus nicio ofertă”, a declarat Cosmin Andrei.

Nicio ofertă depusă din pricina valorii mici a contractului

Se pare că firmele nu au fost interesate de aceste contracte întrucât valoarea lor este mai mică decât ar fi trebuit. La întocmirea cererii pentru obţinerea finanţării europene au fost luate în calcul salarii care erau la nivelul anilor precedenţi şi între timp, legislaţia s-a modificat şi salariile în construcţii au crescut. Mai mult, au crescut şi preţurile privind materialele şi eventualele dotări.

Primarul municipiului a adăugat că vor fi cerute clarificări şi în privinţa intenţiei de a organiza separat licitaţie pentru proiectare, respectiv execuţie. „Îi vom întreba şi dacă abordarea este cea mai potrivită privind organizarea licitaţiei separat pentru proiectare şi pentru execuţie, o strategie care poate fi analizată din perspectiva unor avantaje şi a unor dezavantaje. În momentul în care există la pachet proiectare plus execuţie, există un dialog mai bun între proiectant şi constructor şi nu mai pot fi invocate tot felul de scuze pentru vicii de proiectare. În situaţia în care se scot separat la licitaţie, constructorul poate reclama faptul că în proiectul tehnic nu au fost prinse aspecte care ţin de o execuţie bună şi să solicite modificarea proiectului tehnic”, a mai explicat primarul.

Valoarea contractului este de peste 1,3 milioane de lei

Licitaţia a fost demarată pe 6 octombrie, însă va fi reluată deoarece nu a fost depusă nicio ofertă.

Valoarea contractului este de 1.351.861 de lei, acesta fiind împărţit pe două loturi.

Contractul pentru Lotul 1 (traseul 101) are o valoare de 67.481.894 de lei şi include înlocuirea a 8,68 kilometri de cale de rulare, construirea a 18 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 234 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 9,12 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.

Contractul pentru Lotul 2 (traseul 102) are o valoare de 67.704.249 de lei şi include înlocuirea a 8,56 kilometri de cale de rulare, construirea a 14 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 279 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 8,98 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.

Achiziția a nouă tramvaie pentru municipiu se face prin Ministerul Dezvoltării, valoarea finanţării fiind de 18.222.630 de euro.

 

Deja ai votat!

SUSȚINE MONITORUL DE BOTOȘANI

Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Botoșani
cer fragmentat
17 ° C
18.8 °
15.5 °
96 %
2kmh
68 %
sâm
29 °
Dum
34 °
lun
28 °
mar
27 °
mie
29 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

O fi adevărat că doar ceasul rău şi pisica neagră te aduc aici.

EDITORIAL

Acum ceva timp discutam cu un corporatist care, printre altele, se plângea de programul infernal. Prea multă muncă, prea multe sarcini și prea puțin...

EPIGRAMA ZILEI

Starea lui, cumva ciudată Nu este deloc ingrată Și așa o să rămână Deși mulți ... îl au la mână!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...