vineri, ianuarie 17, 2025
AcasăLocal BTProbleme la Modern Calor generate de o majorare salarială

Probleme la Modern Calor generate de o majorare salarială

Consilierilor municipali le va fi cerut votul pentru demararea unei proceduri în instanţă vizând  recuperarea a peste 280.000 de lei reprezentând sumele acordate drept majorare salarială în anul 2019, în societatea Modern Calor. Recuperarea acestei sume a fost dispusă în urma unui control efectuat de reprezentanţii Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice Iaşi.

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Practic, aleşii locali ar urma să-i împuternicească pe Gabriel Tănasă şi Marius Buliga, reprezentanţii Municipiului Botoşani în Adunarea Generală a Acţionarilor de la Modern Calor, să aprobe promovarea în justiţie a acţiunii de răspundere civilă formulată împotriva lui Florin Sandu şi Denisei Agapie, director general, respectiv director economic în mandatul 2017 – 2021.

Acţiunea vizează recuperarea sumei de 282.432 de lei reprezentând „creşterea salariului de bază şi a sporului salariaţilor, alţii decât cei care au beneficiat de ceşterea salariului minim brut pe ţară, fundamentată şi acordată necuvenit în anul 2019  şi a accesoriilor aferente, conform Dispoziţiei obligatorii a Direcţei Regionale a Finanţelor Publice Iaşi”. Creşterea salarială a fost de 4,37%.

Potrivit reprezentanţilor instituţiei ieşene, în 2019, Modern Calor nu putea „să fundamenteze cheltuieli de natură salarială mai mari decât nivelul cheltuielilor de natură salarială pentru anul 2018 şi, implicit, societatea nu putea în anul 2019 să majoreze salariile angajaţilor întrucât a programat în anul 2019 plăţi restante la acelaşi nivel cu cel din anul 2018”.

AGA Modern Calor ar urma să fie convocată până pe 10 aprilie deoarece, pe 14 aprilie se încheie termenul legal de trei ani, înlăuntrul căruia societatea poate să îşi exercite dreptul material la acţiune.

În octombrie 2020, conducerea Modern Calor a promovat împotriva salariaţilor societăţii acţiuni de recuperare a prejudiciului de 282.432 de lei. Potrivit conducerii societăţii, există însă un risc destul de mare ca acţiunile promovate împotriva salariaţilor să fie respinse de către instanţa de litigii de muncă, dat fiind faptul că salariaţii au invocat, prin întâmpinările formulate, că nu poate fi denunţat caracterul nedatorat al plăţii atât timp cât la baza achitării drepturilor salariale a stat un act acceptat de ambele părţi – angajat/angajator.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
9.6 ° C
9.6 °
9.6 °
67 %
3.5kmh
99 %
vin
10 °
sâm
7 °
Dum
7 °
lun
9 °
mar
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

La noi totul e transparent. Chiar şi când ne ducem gunoiul.  

EDITORIAL

În ultimele luni, una din principalele teme abordate de către politicieni, analiști, oameni de rând, jurnaliști, economiști sau academicieni se referă la gaura uriașă...

EPIGRAMA ZILEI

Aproape sigur, nu-i tipar În care viața să încapă, Doar un ciudat itinerar: Dintr-o ... gropiță, într-o groapă! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...