duminică, octombrie 6, 2024
AcasăLocal BTTransport public cu autobuze la mâna a doua pentru botoşăneni

Transport public cu autobuze la mâna a doua pentru botoşăneni

Societatea Eltrans a primit în aceste zile patru autobuze second hand marca ISUZU. Acestea sunt similare cu cele pe care societatea le utilizează în prezent. Mijloacele de transport au fost achiziţionate în urma unei licitaţii.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În urma procedurii care s-a desfăşurat pe SICAP, câştigătoare  a fost desemnată firma SC ANBO SRL. Firma este din București şi are ca obiect principal de activitate transportul de călători. Aceasta, conform declarațiilor fiscale, a încheiat anul 2021 cu o pierdere de 55.686 de lei la o cifră de afaceri de 1.021.282 de lei.

„Autobuzele sunt, aș putea spune, impecabile din punct de vedere tehnic și estetic. Sunt conforme cu caietul de sarcini și aș putea să vă spun că unul dintre ele are 1.800 km, unul 7.000 km, unul are 30 000 km, unul are 36.000 km, practic sunt autobuze noi, ele nici nu au făcut rodajul la motor. Anul fabricației și anul primei înmatriculări este 2014”, a spus Andrei Turcoman, directorul Eltrans.

Realitatea îl contrazice, însă, pe oficial. Asta deoarece autobuzele nu arată chiar ca fiind „practic noi”, ele având urme vizibile de uzură, murdărie și chiar de rugină.

Un autobuz nou costă 150.000 de euro

Valoarea estimată de către specialiștii Eltrans pentru cele 4 autobuze a fost de 900.000 lei fără TVA. Contractul a fost atribuit pentru suma de 899.600 lei fără TVA, respectiv 224.900 lei fără TVA/autobuz. Cu alte cuvinte, un autobuz a costat aproape 46.000 de euro.

Valoarea unui autobuz nou, 0–100 km, cu aceleași specificații, în funcție de dotări, este de circa 150.000 de euro. Valoarea celor achiziționate de Eltrans nu poate fi comparată cu ce există pe piață. Asta deoarece, pentru anul de fabricație 2014, autobuzele second hand aflate la vânzare pe piaţă au între 350.000 şi 850.000 de km.

Potrivit caietului de sarcini, cele patru autobuze trebuiau să aibă maxim 40.000 km, să fie în stare bună din punct de vedere tehnic şi estetic, să aibă sistem de climatizare (minim AC), minim euro 5, rampă pentru persoane cu dizabilități, 3 uși pe partea dreapta, lungime cuprinsă între 9 şi 10 m şi capacitate de transport minim 60 de persoane.

Verificări pentru kilometrajul foarte mic

Referitor la faptul că autobuzele, chiar dacă au anul de fabricație 2014, înregistrează un număr foarte mic de km, directorul Eltrans spune că acest aspect a fost verificat.

„Au fost verificați kilometrii, au fost verificați atât la producător, cât și la ANADOLU, firma care le-a adus în România, cât și la noi aici la RAR (Registru Auto Român)”, a declarat Andrei Turcoman.

Probe pentru 30 de zile

Potrivit directorului de la Eltrans, cele patru autobuze vor fi în probe pentru 30 de zile. Ulterior, dacă corespund, vor fi facturate și într-o săptămână pot intra pe traseu.

Directorul spune că această achiziţie este absolut necesară. Asta deoarece societatea nu poate asigura serviciul de transport cu doar nouă autobuze. „Chiar acum două săptămâni am avut patru autobuze stricate, cu mici defecțiuni, o conductă, un senzor. Nu poți face transport public pe o grilă care are 9 autobuze, 5 pe Calea Națională și 4 pe Primăverii, cu 5 autobuze în total”, a spus Andrei Turcoman.

 „Până la implementarea proiectului cu autobuzele electrice prin PNRR, dacă se va dori crearea unui ADI (Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară) pe transport, nu vor fi îndeajuns și vor trebui să mai achiziționăm autobuze. Pentru noi este imperativ să avem o flotă completă, acum cu intrarea în iarnă, pentru că avem timpi mari de așteptare pe traseu și aceste autobuze ne vor rezolva mai multe probleme”, a mai spus directorul Eltrans, adăugând că este foarte posibil să mai fie achiziționate autobuze de acest gen.

Achiziția celor patru autobuze este motivată și de condițiile actualului contract de leasing operațional. Practic, cele nouă autobuze folosite în prezent de Eltrans ar trebui să parcurgă, în cei cinci ani cât durează contractul, câte 250.000 de kilometri fiecare. Pentru fiecare kilometru suplimentar parcurs se vor plăti, la încheierea contractului, câte 2,5 lei.

Primăria spune că va achiziționa autobuze electrice

Eltrans va folosi autobuzele până când municipalitatea va achizițona 11 autobuze electrice. Recent, reprezentanţii primăriei au anunţat că au fost alocate fonduri prin PNRR pentru acest proiect.

Autobuzele electrice nu vor rezolva, însă, în totalitate problema transportului public. Asta deoarece acestea vor circula doar pe traseele 101 şi 102, deservite de Eltrans. Pe celelalte trasee, municipalitatea are contract cu societatea Microbuzul, până în anul 2026.

autobuze

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
14.9 ° C
15.4 °
13.8 °
87 %
2.7kmh
77 %
Dum
15 °
lun
16 °
mar
20 °
mie
20 °
joi
22 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Fiecare aplică propriile metode pentru a atrage electoratul.

EDITORIAL

Nu cred să existe român normal la cap care să nu fi realizat că, la fel ca absolut toate instituțiile democratice ale țării și...

EPIGRAMA ZILEI

M-am întrebat într-o zi, Așa pe nepusă masă: „Cetatea Neamțului o fi Oare a șaptea casă”? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...