spot_img
luni, aprilie 29, 2024
AcasăLocal BTSute de părinți din județul Botoșani, ajutați să devină educatori pentru copiii...

Sute de părinți din județul Botoșani, ajutați să devină educatori pentru copiii lor

3709 de copii cu vârste între 3-6 ani și 554 părinți din 28 comunități defavorizate din județul Botoșani sunt beneficiari ai programului „Start în educație” – cel mai amplu proiect de educație timpurie din România. În timpul acțiunilor desfășurate, atât copiii, cât și părinții lor s-au bucurat de suportul necesar pentru a facilita accesul la educație în rândul preșcolarilor.

Copiii au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor” – un pachet cu resurse educaționale potrivite nevoilor lor de dezvoltare: rechizite, carte și caiet de lucru, materiale educative STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică), jocuri pentru dezvoltarea motricității și produse de igienă personală. „Ghiozdănel cu viitor” îi va ajuta pe copii să învețe, să-și exprime talentele și să înțeleagă lumea, pentru a fi mai bine pregătiți de intrarea la școală.

Investiția în programe de educație timpurie este esențială pentru încurajarea copiilor și părinților de a înţelege rolul educației, care începe de la cea mai fragedă vârstă și continuă pe tot parcursul vieții. În același timp, trebuie reluate cursurile cu părinții prin programe de educație parentală și stimularea participării zilnice la procesul de educație a copiilor preșcolari. Inițiatorii proiectului „Start în educație” prin Fundația World Vision România ne-au oferit oportunitatea demarării proiectului și în județul Botoșani prin parteneriatul cu Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, cu scopul de a preveni abandonul școlar prin prioritizarea educației timpurii în comunitățile locale și stimularea părinților de a-și aduce copiii la grădiniță”, a declarat inspectorul școlar general Bogdan Suruciuc.

Sute de părinți au redevenit elevi

În cadrul proiectului, un număr de 3.709 de copii preșcolari din 35 de unități de învățământ ale județului Botoșani au beneficiat gratuit de rechizite utile în activitatea de zi cu zi, care contribuie la formarea și dezvoltarea lor pe parcursului actului educațional. Au fost organizate sesiuni de formare pentru 554 de părinți, participanții primind suport, îndrumări și indicații valoroase de la experți implicați în cadrul proiectului derulat.

„Consider necesară implementarea acestui proiect în vederea incluziunii cu succes în sistemul de educație a copiilor în situații de risc, a responsabilizării comunității și a implicării părinților, prin încurajarea frecventării grădiniței în fiecare zi. Intervenția timpurie și prevenția sunt esențiale pentru dezvoltarea educației timpurii și a legăturii dintre cadre didactice, copii și părinți”, a mai afirmat Bogdan Suruciuc.

La rândul lor, părinții au participat la „Școala părinților – ateliere de educație parentală”, unde au primit informații și îndrumări valoroase menite să le ofere suport și să îi invețe cum să își susțină copiii în această etapă de dezvoltare. Începând cu luna iulie 2023, părinții vor putea găsi mai multe sfaturi și idei de activităţi, privind utilizarea resurselor din „Ghiozdănel cu viitor” împreună cu copiii lor, pe canalul dedicat Youtube Start în Educație.

Părinți ajutați să devină educatori pentru copiii lor

Programul „Școala Părinților”, implementat în cadrul proiectului „Start în educație” are un impact foarte mare asupra părinților din mediul rural. Cei mai mulți dintre participanți au afirmat că se află pentru prima dată la o sesiune de educație parentală. Într-un cadru securizant creat de program, părinții s-au deschis, au împărtășit din experiența lor de viață, atât bucuria de a fi părintele unui copil de grădiniță, cât și provocările întâmpinate în această etapă”, a povestit formatorul „Școala Părinților”, Remus Ifrim.

El a adăugat că problemele din comunitate se pot rezolva dacă oamenii sunt dispuși să fie parte din soluție, să se implice în activitățile și proiectele extrascolare ale copiilor lor.

„Totodată, am conștientizat că este important să comunicăm constant și deschis cu cadrele didactice. În calitate de formator, am avut șansa să cunosc cadre didactice implicate și bine pregătite din punct de vedere profesional, care își desfășoară activitatea în comunități vulnerabile, marginalizate. Am fost impresionat să văd interesul părinților care s-au prezentat în număr mare la aceste întâlniri”, a mai spus Remus Ifrim.

Cel mai amplu proiect de educație timpurie

„Start în educație” vine în sprijinul a 60.000 copii cu vârste între 3-6 ani și 10.000 de părinți, selectați din 500 de comunități defavorizate din toată țara. Prin acțiunile implementate, „Start în educație” are ca principal obiectiv să dezvolte la nivel național un parteneriat solid între profesori, specialiști, părinți, autorități cu scopul de a susține importanța strategică a educației timpurii privind dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a copiilor.

În această etapă de dezvoltare, în care se pun bazele pentru viitorul copiilor, un rol crucial îl au părinții, care în cadrul proiectului sunt sprijiniți să devină primii educatori ai copiilor lor, cei care dau startul experiențelor de învățare timpurie de acasă, urmând ca apoi la grădiniță să devină un partener educațional de nădejde.

„Despre activitatea de astăzi pot să spun că mi-a fost de folos, mai ales că sunt bunică și nu prea mă mai descurc sau nu am răbdarea necesară. Am înțeles că trebuie să fim îngăduitori cu copiii, să le acordăm timp și atenție. Vârsta nepotelului meu este încă la întrebarea „de ce”. Dar o să mă străduiesc, cât timp el va rămâne la mine, să îi acord toată atenția și răbdarea mea”, ne-a scris o bunică din Cristești.

World Vision România

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educaţie, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 32 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.

Lansată în anul 2022, Fundația OMV Petrom construiește programe și susține investiții pe termen lung în România pentru comunități dezavantajate, în trei domenii cheie: educație, mediu și sănătate. Mai multe detalii despre activitatea Fundaţiei OMV Petrom puteți găsi pe www.fundatiaomvpetrom.ro.

Lista comunităţilor din județul Botoșani participante la programul “Start în educație”:
1. Ungureni
2. Santa mare
3. Dimăcheni
4. Stăuceni
5. Curtești
6. Bălușeni
7. Cordăreni
8. Botoșani
9. Dumeni, George Enescu
10. Sulița
11. Ibănești
12. Românești
13. Trușești
14. Manoleasa
15. Cristești
16. Havârna
17. Lunca
18. Concești
19. Săveni
20. Lozna
21. Răuseni
22. Vlădeni
23. Dersca
24. Coțușca
25. Todireni
26. Hlipiceni
27. Stefănești
28. Albești

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
12.7 ° C
12.7 °
8.8 °
77 %
1.4kmh
0 %
lun
20 °
mar
20 °
mie
21 °
joi
22 °
vin
22 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

S-a enervat și a urlat De s-a cutremurat orașul Când și-a găsit soțul în pat Cu ... iepurașul!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...