sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăNaționalScumpiri mari ale comisioanelor bancare

Scumpiri mari ale comisioanelor bancare

Banca Comercială Română (BCR), care are peste trei milioane de clienţi şi se află în top trei bănci din România, anunţă că va majora substanţial o serie de comisioane şi va reduce 80% costurile pe platforma online. Astfel, se doreşte mutarea operaţiunilor băncii spre mediul online şi reducerea numărului de angajaţi, implicit a cheltuielilor salariale cu acestea.

BCR le-a transmis clienţilor o notificare prin care îi anunţă că majorează, începând cu data de 25 iunie 2019, comisioanele la ghişeu şi prin Phone Banking, într-o mişcare prin care încearcă să descurajeze clienţii să mai apeleze la angajaţii băncii. În schimb, banca îi încurajează pe clienţi să folosească noua platformă de internet banking George. „Modificăm comisioanele la ghişeu şi prin Phone Banking. Ne dorim să eficientizăm timpul de care dispunem în unităţi, astfel că o serie de comisioane legate de operaţiunile la ghişeu au fost modificate. Timpul câştigat îl vom putea folosi astfel în găsirea celor mai bune soluţii pentru nevoile dumneavoastră mai complexe cum ar fi: planificarea resurselor financiare pe termen mediu sau lung sau alegerea celei mai bune variante de finanţare”, arată notificarea trimisă de BCR clienţilor.

În prezent, comisionul de retragere de numerar de la ghişeul băncii este de 1%, minim 15 lei. Acum, comisionul se dublează la 2%, minim 15 lei, dacă suma retrasă este mai mică de 3.000 de lei. Dacă suma este mai mare de 3.000 de lei, comisionul va fi de 1,3%. Mai precis, o retragere de 3.000 de lei îl va costa pe client 60 de lei. Şi comisionul pentru retragerile de valută de la ghişeu creşte de la 1%, minim cinci euro, la 1,3%, minim cinci euro.

Se vor scumpi şi transferurile intrabancare şi interbancare în lei realizate la ghişeul BCR, de la opt lei pe tranzacţie la 15 lei pe tranzacţie, inclusiv între conturile proprii.

Prin platforma George, transferurile sunt reduse cu 80%.

Tranzacţiile prin phone banking se scumpesc de la patru lei la 15 lei.

Comisionul de administrare a contului curent în lei nu va mai fi 0 lei/lună, ci creşte la 4,5 lei/lună. BCR menţionează că acest comision nu va fi perceput pentru clienţii fideli, care încasează venituri regulate – precum salariile şi pensiile. Comisionul de administrare va fi zero şi pentru clienţii care îşi deschid cont 100% online prin platforma George. Clienţii sunt condiţionaţi să vireze în cont cel puţin 600 de lei lunar şi să realizează minim o operaţiune. Pentru ei, tot zero vor fi şi comisioanele de retragere de numerar oriunde în lume, de la orice ATM, şi toate transferurile realizate în lei.

Comisionul pentru contul curent standard în euro sau dolari creşte de la 4,5 lei/lună la 12,5 lei/lună. Clienţii fideli sunt scutiţi de scumpire.

Banca scumpeşte şi administrarea dispozitivelor fizice de autentificare (Token) de la trei lei/lună la zece lei/lună pentru cele nou achiziţionate.

De asemenea, începând cu luna mai 2019, numărul tranzacţiilor bancare efectuate cu cardul pe internet va fi limitat la zece tranzacţii/zi.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
1.7 ° C
4.6 °
1 °
93 %
0.6kmh
10 %
sâm
14 °
Dum
14 °
lun
8 °
mar
12 °
mie
16 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doina Federovici, de la începutul primăverii, când încă nu știa că anunțase cu patru ani înainte că nu va candida decât pentru un mandat.

EDITORIAL

Idioțenia cu armata obligatorie este o temă foarte dragă atât românașilor de rând, cât și politicienilor, iar în ultima vreme discuțiile pe marginea subiectului...

EPIGRAMA ZILEI

Contrar zicalei consacrate Eu aș descrie-o în alt mod: Are picioare scurte, poate Dar sigur e ... miriapod!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...