spot_img
miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăNaționalDe ce nu se sparge frăția dintre partide și site-uri. Legătura secretă:...

De ce nu se sparge frăția dintre partide și site-uri. Legătura secretă: 28 de milioane de dolari de la PNL și PSD

Peste 125 de milioane de lei (peste 28 milioane de dolari)* au plătit PNL și PSD pentru promovarea în presă și pentru propagandă în ultimele 21 de luni. Potrivit Europa Liberă, deși banii sunt publici, PSD refuză să spună spre ce site-uri s-au dus sumele, iar PNL începe să copieze modelul partenerului de guvernare.

Lipsa transparenței cheltuirii banilor publici de către partidele politice este una din problemele semnalate repetat atât de societatea civilă, cât și de instituțiile internaționale – GRECO sau Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei.

România are în vigoare din 2001 legea privind informațiile de interes public. Experții din societatea civilă precizează că o corectă aplicare a legii ar obliga partidele care încasează lunar subvenție, bani de la bugetul de stat, să ofere toate datele referitoare la contractele cu mass-media.

Subvențiile încasate de partide în ultimii doi ani se apropie de 500 milioane de lei. Pentru presă și propagandă au ajuns peste 125 milioane de lei doar de la PSD și PNL, în intervalul 1 ianuarie 2021 – 30 septembrie 2022. PSD conduce topul cu peste 75 milioane de lei, iar PNL se apropie de 50 milioane de lei.

În ultimii doi ani, în loc să crească transparența prin aplicarea legii 544/2001, partidele din actuala Coaliție de guvernare au devenit tot mai opace cu modul în care utilizează fondurile de la bugetul de stat.

PSD a refuzat constant să ofere informații concrete despre site-urile care au primit bani publici pentru a promova articole pe baza unui contract, în timp ce PNL a procedat similar în 2022.

Materialul integral îl puteţi citi aici. 

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
11.9 ° C
15.4 °
11.7 °
68 %
1.8kmh
25 %
mie
11 °
joi
19 °
vin
9 °
sâm
18 °
Dum
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

E bine să conduci verde cu mașina electrică, dar nu strică să fii și prevăzător.

EDITORIAL

Nu am idee câtă lume cunoaște pilda cu broscuța surdă și, de aceea, pentru a fi sigur că voi fi înțeles așa cum trebuie...

EPIGRAMA ZILEI

Foaie verde și-o sipică, Badea are ... leafa mică Dar spune la orișicare Că eu am ... poșeta mare! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...