sâmbătă, iulie 27, 2024
AcasăNaționalDe ce întârzie A8? Face sau nu față proiectantul

De ce întârzie A8? Face sau nu față proiectantul

Actualizarea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic pe sectorul ieșean al autostrăzii A8 ar trebui să se încheie în iulie, când se împlinesc cele 38 de luni stabilite în contract. Termenul va fi însă sigur depășit.

SUSȚINE MONITORUL DE BOTOȘANI

Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Potrivit Ziarul de Iaşi, firma de proiectare s-a angajat și în alte proiecte similare, aflate acum în șantier sau în licitația pentru atribuirea execuției. Toate planșele și listele cu proprietarii terenurilor aflate pe traseul A8 în județul Iași au fost semnate de primarii comunelor ce vor fi străbătute de Autostrada Unirii. Anunțul a fost făcut de vicepreședintele Consiliului Județean Iaşi, Marius Dangă, care a adăugat că documentația pentru întabularea coridorului de expropriere este pregătită la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Iași. Se lucrează în continuare la raportul de evaluare a proprietății, inclusiv la evaluarea masei lemnoase, a precizat vicele CJ.

Pe acest sector de autostradă este în derulare actualizarea studiului de fezabilitate, care trebuie completat cu proiectul tehnic. Contractul a fost încheiat în aprilie 2021 cu Consitrans SRL, iar pe 7 mai se împlinesc 3 ani de când CNAIR a emis ordinul de începere a lucrărilor. Contractul are o durată de 38 de luni, ceea ce înseamnă că tot pachetul ar trebui să fie gata la mijlocul acestei veri. Așa cum am mai relatat, partea de proiectare este în întârziere, termenul optimist de finalizare a documentației fiind sfârșitul acestui an.

Ce autostrăzi și drumuri expres a mai proiectat Consitrans odată cu A8

Dar Consitrans are mai multe lucrări similare – cum este cea de reactualizare a SF pentru autostrada Ploiești-Brașov și realizarea proiectului tehnic, contract adjudecat cu două luni înaintea celui pentru A8, în februarie 2021, pentru 45,5 milioane de lei.

La două luni după semnarea contractului pentru A8, firma a mai încheiat un contract – pentru supervizarea proiectării și execuției Autostrăzii de Centură a Bucureștiului, 42,4 milioane de lei pentru 32,5 km, aflată acum în șantier.

După încă două luni, în august 2021, Consitrans a câștigat și contractul de reactualizare a SF și de realizare a proiectului tehnic pentru drumul expres Arad-Oradea, 40 de milioane de lei pentru 120 km. În prezent, cele trei loturi ale DEx Arad-Oradea sunt în licitație pentru atribuirea contractului de construire.

În fine, luna trecută, cei de la Consitrans au bătut palma și pentru elaborarea SF și a proiectului tehnic pentru drumul expres Suceava-Botoșani (14,27 milioane lei, cca. 30 km). Durata acestui contract este de 4 ani.

A13 vine după A8

Iar asta nu e tot. Zilele acestea s-a pus capac pentru firma menționată: a fost desemnată și câștigător al licitației pentru finalizarea studiului de fezabilitate pe A13, Bacău-Brașov (164 km), dar un contract va putea fi semnat după expirarea perioadei de contestare a rezultatului. Contractul cu o valoare de 81,2 milioane de lei (fără TVA) va trebui finalizat în maximum 24 de luni, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

De remarcat că suma este mai mare decât au costat cele două SF-uri pentru întreaga A8, montan (17,5 milioane de lei) și ieșean (58,8 milioane), iar A13 este de două ori mai scurtă decât Autostrada Unirii.

Deja ai votat!

SUSȚINE MONITORUL DE BOTOȘANI

Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Botoșani
cer senin
16.6 ° C
16.7 °
16.1 °
97 %
2.3kmh
0 %
sâm
29 °
Dum
34 °
lun
28 °
mar
27 °
mie
27 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Şeful de la NovaApaserv, singur şi debusolat după şedinţa Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă, în care toată lumea l-a întrebat de ce nu este...

EDITORIAL

E an electoral, prin urmare e firesc ca discuțiile cu pretenții patriotice să ocupe o mare parte din timpul românilor, mai ales a celor...

EPIGRAMA ZILEI

Pe-un velier mi-ar fi plăcut Să admirăm albastra zare Dar n-ai venit, că tu ai vrut Pe-un altul, c-un catarg mai mare ...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...