marți, martie 18, 2025
AcasăNaționalAutostrada „Unirii” A8. A fost lansată licitația pentru al doilea tronson. Cost...

Autostrada „Unirii” A8. A fost lansată licitația pentru al doilea tronson. Cost estimat – 1 miliard de euro

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat joi lansarea licitației pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii „Unirii” Târgu Neamț-Iași-Ungheni.

CNIR a transmis joi spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția acestui tronson și a stabilit că ofertele pot fi depuse până la data de 24 martie anul acesta.

Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

Potrivit CNIR, este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), 2 tunele și 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

În cadrul contractului vor mai fi executate:

-Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.

-Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.

-2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare- CIC.

Anunțul de licitație va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

„Construirea Tronsonului 1 Moțca-Târgu Frumos (27 km), lansat în licitație pe 23 ianuarie 2025 și a tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani, care asigură legătura municipiului Iași la Autostrada Moldovei -A 7 și mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei. Realizarea celor două tronsoane devine o necesitate și din perspectiva evoluției fluxurilor de trafic, în sensul creșterii acestora între Moțca și Iași”, a precizat CNIR.

Licitație lansată pentru primul tronson

Contractul pentru proiectarea și execuția primului tronson al Autostrăzii ,,Unirii” Târgu Neamț-Iași-Ungheni, între Târgu Neamț și Târgu Frumos, a fost scos la licitație în 23 ianuarie anul acesta.

Contractul pentru tronsonul I Târgu Neamț (Moțca)-Târgu Frumos are o valoare estimată de 6 miliarde de lei (fără TVA).

Durata de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare, respectiv 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos din județul Iași are o lungime de 27 de kilometri și va avea: 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 de 1100 metri), 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri, 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B)

Pentru tronsonul 3, Lețcani-Iași (lungime 17,7 km), tronsonul 4, Iași-Golăiești (12,7 km), respectiv tronsonul 5, Golăiești-Pod Ungheni (lungime 2,77 km), ale Autostrăzii ,Unirii” documentațiile tehnice urmează să fie aprobate.

Secțiunea A8 Târgu Neamț (Moțca)-Iași-Ungheni are o lungime de 89 de kilometri (5 tronsoane) și o valoare estimată de peste 25 miliarde lei. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri și pasaje cu o lungime de 26 kilometri și 14 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
-1 ° C
2.6 °
-1.1 °
51 %
3.4kmh
85 %
mar
1 °
mie
9 °
J
12 °
vin
15 °
S
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

E bine că înainte de alegeri se lucrează. Da noi ar trebui să ţinem minte şi cine ne dă praf în ochi cu şantierele.

EDITORIAL

Paradoxal, deși criza în care se zbate țara devine tot mai gravă pe zi ce trece, numărul celor care au pretenția că ne pot...

EPIGRAMA ZILEI

Pe-al nostru steag scria „Unire” Cu albe litere din fire Dar de ceva vreme constat Că tare s-au mai estompat...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...