vineri, aprilie 19, 2024
AcasăLocal BTVieţi riscate pe poduri la un pas de surpare

Vieţi riscate pe poduri la un pas de surpare

♦ Reprezentanţii DRDP spun că șapte poduri din judeţ sunt într-o stare necorespunzătoare sau critică și ar trebui refăcute.

Mii de şoferi îşi riscă vieţile zilnic, atunci când traversează podurile din județ. Oficialii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, care administrează și drumurile din județ, au recunoscut că șapte astfel de construcții sunt într-o stare necorespunzătoare sau critică și ar trebui refăcute. Când se va întâmpla acest lucru, este greu de spus.

Informația a fost făcută publică pentru prima de senatorul PNL de Botoșani, Cristian Achiței, inginer de drumuri, care pe 22 iunie a.c. a avut o intervenție în acest sens în plenul Parlamentului atrăgând atenția asupra necesității privind continuarea lucrărilor în infrastructura de drumuri din județ. „Monitorul de Botoșani” a reușit să afle unde sunt aceste poduri, starea lor actuală, dar și măsurile dispuse de experți.

În ceea ce priveşte podurile de pe drumurile judeţene, cea mai mare parte dintre acestea au fost reparate

Construcţii făcute în urmă cu zeci de ani

Primul dintre aceste poduri este pe DN29, km.53+944, adică pe drumul național care leagă municipiul Botoșani de Săveni. Podul este peste pârâul Maistrului, la Mănăstireni  (comuna Unțeni) și a fost construit în 1968. Potrivit reprezentanților DRPD Iași, el se află în clasa de stare tehnica IV, iar soluția data prin expertiză este construcția unui pod nou. Tot pe DN29, dar la km.71+717, se mai află un podeț afectat, unde șoseaua face un fel de val. Și aici, soluția dată prin expertiză este podeț nou.

Un alt pod periculos este cel de pe DN29A, la km.22+859. Este de fapt podul peste râul Siret care face legătura între localitatea Zvoriștea (județul Suceava) și comuna Vârfu Câmpului Botoșani. Podul a fost construit în 1933, adică în urmă cu aproape nouă decenii. El a fost inclus în clasa de stare tehnică V, adică se află în stare critică. Prin urmare, el nu poate fi consolidat și ar trebui construit un alt pod. Structura metalică este foarte ruginită, iar așa-zisele trotuare nu mai există pentru că asfaltul turnat acolo se macină și este plin de găuri. Din acest motiv, traficul pietonal a fost interzis, a fost instituită o limită de viteză de 30 km/h, dar și o restricție de circulație pentru autovehiculele cu o greutate mai mare de 7,5 tone pe osie. Podul, care are o lungime de 172 de metri şi o lăţime a părţii carosabile de şase metri, a fost construit pe grinzi metalice.

La numai câțiva kilometri distanță, de data această pe DN 29C la Lunca – Vf. Câmpului, la km.26+815, există un alt podeț care a fost afectat de inundațiile din 2010. Structura din beton este fisurată, iar expertiza arată că nu mai poate fi menținut, soluția fiind și aici construcția unui pod nou.

Probleme şi în alte zone

Și șoferii care merg pe drumul dintre Botoșani spre Dorohoi ar trebui să fie mai precauți pentru că pe DN29B, la km.14+265, este un alt pod cu probleme. El trece peste pârâul Dolina, la Leorda, și a fost construit în 1965. Reprezentanții DRDP Iași spun că el se află în clasa de stare tehnică IV (necorespunzătoare), iar soluția dată prin expertiză este pod nou.

Un alt traseu expus este pe DN 24C. Aici sunt două poduri afectate. Primul ar fi la km.113+625, undeva în apropierea satului Liveni (comuna Manoleasa), unde asfaltul se rupe, iar structura din beton a alunecat, aici fiind nevoie de construcția unui pod nou, cel vechi fiind în stare critică.

În schimb, la km.45+750, la Santa Mare, există un pod peste pârâul Roșu, care a fost construit în 1975. El a fost consolidat zece ani mai târziu, în 1985, iar acum se află din nou în clasa de stare tehnică IV. Soluția este lucrări de reparații curente. „Acest pod urmează a fi inclus în programul de achiziții publice pe 2023, în limita bugetului aprobat de Ministerul Transporturilor.  În schimb, celelalte lucrări de artă au fost expertizate și transmise către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în vederea includerii în programele de investiții cu finanțare din POIM”, a precizat pentru Monitorul de Botoșani, Nicolae Popovici, purtătorul de cuvânt în cadrul DRDP Iași.

În schimb, pentru podul de pe DN29A, dintre Zvoriștea și Vârfu Câmpului, consiliile județene Botoșani și Suceava au semnat un protocol de colaborare, pentru realizarea documentațiilor tehnice în vederea construirii unui nou obiectiv. Investiţia va fi realizată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar CJ Botoşani a emis deja certificatul de urbanism.

 

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
5.5 ° C
5.6 °
3.8 °
86 %
2.7kmh
100 %
vin
11 °
sâm
15 °
Dum
9 °
lun
12 °
mar
11 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Senatorul Trufin arată pe unde se poate ieși cel mai rapid din județ. Nu acum, în viitor, evident.

EDITORIAL

Ca la fiecare patru ani, înainte de începerea cursei electorale, stâlpii electrici ai județelor, în special cei din orașe, s-au umplut cu postere cu...

EPIGRAMA ZILEI

Găina bătrână Face ciorba bună, Puica tinerea Face ce vrea ea!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...