Adidașii, 50% din totalul vânzărilor de modă sportivă

Giganții modei sportive își bazează mai mult de jumătate din vânzări pe încălțăminte. În 2020, vânzările de încălțăminte au scăzut cu 8,12%, la un total de 106,7 miliarde de euro, una dintre cele mai puțin negative evoluții ale vânzărilor din modă în ansamblu. La finalul anului trecut, Nike a vândut în valoare de 23,6 miliarde de euro în încălțăminte, mai mult decât dublu față de haine, 10,8 miliarde de euro. La Adidas, dependența de încălțăminte depășește, de asemenea, 50%, ajungând la 11,13 miliarde de euro.

Adidașii sunt bijuteria coroanei modei sportive și cifrele atestă acest lucru: Nike, Adidas, Puma, Anta și Under Armour au concentrat mai mult de 50% din vânzările totale din încălțăminte, iar restul a fost împărțit între îmbrăcăminte și echipamente sau accesorii, conform portalului specializat Modaes.

Creșterea popularității alergării și, în special, a sportului de agrement – o tendință care implică purtarea de îmbrăcăminte sport la evenimente care nu sunt în mod corespunzător – a dus la situașia în care încălțămintea realizează 52,09% din vânzări comparativ cu 51,45% în anul precedent, înainte de izbucnirea pandemiei.

În ciuda acestui fapt, în 2020, vânzările au scăzut cu 8,12%, la 126,786 miliarde de dolari (106,749 miliarde de euro ). Desigur, în timp ce toate categoriile au scăzut, încălțămintea a reprezentat una dintre cele mai puțin negative evoluții ale tuturor vânzărilor de modă.

Adidași bărbați – oferte eMAG

Privind în viitor, prognozele Euromonitor sugerează că vânzările mondiale de încălțăminte sportivă vor ajunge la 140,065 miliarde de dolari în 2021 (117,929 miliarde de euro), ceea ce va însemna o creștere de 10,47% față de anul pandemiei.

Nike se bazează cel mai mult pe încălțăminte sportivă

La sfârșitul anului trecut, Nike a vândut încălțăminte în valoare de 23,596 miliarde de euro (28,021 miliarde de dolari), mai mult decât dublu față de haine, care au ajuns la 12,865 miliarde de dolari (10,835 miliarde de euro). Gigantul din Oregon devine astfel grupul care își concentrează cel mai mare procent din vânzările sale de încălțăminte, reprezentând 62,91% din totalul afacerilor față de 62,31% din anul precedent.

Adidași bărbați – oferte & reviews

Un ritm similar prezintă Under Armour, unde penetrarea acestei categorii crește până la niveluri similare cu cele ale Nike, cu 64,42% la sfârșitul anului 2020 și 69,79% în 2019.

La rândul său, Adidas și-a redus dependența de încălțăminte, deși depășește în continuare 50%. La sfârșitul anului 2020, această categorie reprezenta 56,08% din vânzările grupului german, cu 11,128 miliarde de euro, față de 7,687 miliarde de euro pentru îmbrăcăminte. În 2019, încălțămintea a reprezentat 57,20% din vânzări, cu 13,521 miliarde de euro.

Adidași bărbați – descoperă ofertele

Gigantul european are o strategie pusă în aplicare pentru a reduce numărul de modele de încălțăminte, concentrându-se asupra a ceea ce compania numește francize, adică linii iconice. Ultraboost, Predator și Superstar sunt cele mai relevante francize ale companiei, care în 2020 reprezentau peste 34% din vânzările de încălțăminte ale grupului.

„Aceste francize de încălțăminte își propun să modeleze sportul, precum și să influențeze cultura și sunt concepute pentru a crea tendințe, mai degrabă decât să le urmeze”, explică compania germană. Prin funcționalitate fără compromisuri, design iconic și povești unice, se bazează direct pe sportiv și îl vizează pe sportiv cu potențialul de a fi iterat și extins în timp.”

La Puma, al treilea cel mai mare brand sportiv la scară internațională, încălțămintea a reprezentat 45,23% din vânzările sale în 2020, cu o cifră de afaceri de 2,368 de miiarde de euro, comparativ cu 1,974 de miliarde de euro pe care le-a generat îmbrăcămintea. În 2019, încălțămintea a reprezentat 46,39% din vânzările grupului.

„Ca urmare a pandemiei, exercițiul și activitatea fizică, precum și un stil de viață din ce în ce mai sănătos și durabil, au continuat să câștige importanță pentru o proporție tot mai mare din populația lumii”, explică Puma în memoria sa; închiderea a dus, de asemenea, la creșterea popularității încălțămintei sportive ca parte integrantă a modei de zi cu zi . ”

Dacă se ia în considerare comportamentul chinezilor de la Anta, acesta este gigantul mărcilor sportive cu cea mai mică greutate a încălțămintei din totalul vânzărilor, cu doar 35,76% la sfârșitul anului 2020.

Deja ai votat!