spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăEditorialNu-i lăsați să ne vaccineze! - Cătălin MORARU, redactor șef

Nu-i lăsați să ne vaccineze! – Cătălin MORARU, redactor șef

Acesta ar fi cam cel mai des întâlnit scenariu legat de pandemie, ăla legat de vaccinuri. Cu variațiuni, bineînțeles. Ori industria farmaceutică a pornit pandemia pentru a ne obliga pe toți să ne vaccinăm, iar industria să se îmbogățească, ori vaccinul e doar un pretext, de fapt vor să ne injecteze cu microcipuri și să ne transforme pe toți în roboței, cu comenzi transmise prin antenele 5G. În ambele situații, cel care se va îmbogăți nemăsurat va fi Bill Gates. Că trebuie să existe și diavolul, în orice conspirație. Iar Soros este deja expirat.

Apetența pentru zvonuri mai mult sau mai puțin imbecile nu e nouă, există de când lumea. Pentru a ne destabiliza, a induce frica, tot timpul cu un anume interes, manipularea nu se face doar de distracție, ci cu un scop anume.

Acum două secole, de exemplu, în America se forma o mișcare care cerea legi pentru ca trenurile să nu poată circula cu mai mult de 40 km/h. Deoarece, la o viteză mai mare, organele interne ale omului se lichefiază. Știau ei. Faceți paralela, trecerea de la căruță la tren cu trecerea de la 4G la 5G. Și nu o să vedeți mare progres de gândire.

Nu doar statele, ci și companiile pot avea probleme. O mare problemă economică a lanțului de fast-food McDonald’s a fost legată de zvonul că hamburgerii lor sunt făcuți din râme, nu din carne de vită. După ce au văzut cum le cad vânzările, au angajat o firmă de relații publice. Care a găsit o rezolvare foarte simplă: un kilogram de râme costa mai mult decât unul de carne de vită. Pescarii știu de ce. Și gata, problema a dispărut.

Dacă aplicăm același raționament la situația actuală, ajungem la cifrele de mai jos. Vânzările de vaccinuri din toată lumea, din SUA până în China și Rusia, într-un an, ajung la 60 de miliarde de dolari. O singură firmă de automobile, Volkswagen, vinde anual cam de 125 miliarde de dolari. O singură firmă de high tech, Apple, vinde anual cam de 250 miliarde dolari, de patru ori cât toate vaccinurile din lume. Turismul din SUA, închis acum, face anual 200 de miliarde de dolari, în Europa 300 de miliarde. Cifrele sunt publice pe internet, un prieten de pe Facebook le-a găsit în zece minute, după care mi-a comunicat concluzia lui: „cam atât despre aritmetica de panică a conspiraționiștilor”.

Asta e cea mai simplă metodă de a combate tâmpeniile. De ce s-ar obosi cineva să bage planeta în boală? Chiar dacă s-ar vaccina mai multă lume, chiar dacă profitul la un vaccin e mai mare decât cel de la o mașină sau o tabletă, o dată ce o singură firmă face de patru ori mai multe vânzări decât toate vaccinurile, ar trebui să ne gândim ce rost are. Iar dacă adunăm vânzările de la toate firmele de high tech, deja discuția e inutilă.

Nu mai trecem în revistă combinația între vaccinuri și 5G, astea ar fi deja filme science fiction. Și nici răspunsul la întrebarea de ce ar vrea cineva să conducă lumea după ce o distruge nu cred că mai necesită răspuns, pentru că nu are nici unul logic.

Cum se explică totuși proliferarea uriașă a acestui soi de zvonuri, fake-news sau cum se mai cheamă? Mai ales în această perioadă, când oamenii ar trebui să fie circumspecți, e vorba de sănătatea lor, în fond. Păi, simplu, guvernele, organizațiile internaționale, nu se prea descurcă la comunicare publică în era internetului. Comunicatele publice seci pentru jurnaliști profesioniști sau rapoartele destinate specialiștilor nu au cum să bată povestirile pline de culoare care circulă pe rețelele sociale. Care sunt îmbrăcate într-un soi de pseudo-știință, povestită simplu, în așa fel încât colegul acela din liceu care avea 5 la biologie și la fizică să poată povesti, la rândul lui, ore întregi despre conspirații cu Bill Gates, viruși și antene 5G. Ceea ce îi dă domnului respectiv o senzație de putere și de cunoaștere pe care nu a trăit-o vreodată. Și uite așa se recrutează prozeliții. Pentru că nu contează cât de mare este o minciună, ea devine cu atât mai credibilă cu cât o repetă mai multă lume, așa spune la manualul de manipulare.

Din experiența de ziarist știu că, de cele mai multe ori, lucrurile sunt exact ceea ce par. Adică, dacă arată ca o rață și merge ca o rață, este extrem de probabil să fie rață. Cât despre colegul de liceu de pe Facebook sau de aiurea, e simplu. Tot ziarist fiind, am aflat că trebuie să înțelegi tu mai întâi. Nu poți explica oamenilor ce nu pricepi. Așa că, atunci când mai apare unul cu teorii savante, puneți întrebări simple: Ce e un virus, cum acționează? Ce e o antenă 5G? Pe ce principiu funcționează? Și gata, s-a terminat iar cu conspirația, că prea se pricep ăștia la toate fără să aibă habar de nimic.

Adevărul, chiar dacă nu e așa spectaculos, e de preferat fantasmagoriilor de tot felul cu care suntem bombardați. Mai ales zilele astea, când trebuie să avem singuri grijă de noi. Că altcineva nu o face, după cum bine vedeți.

Deja ai votat!
Botoșani
ploaie moderată
9.9 ° C
10.4 °
8.8 °
95 %
5.8kmh
100 %
joi
10 °
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...